Nieuws:

Nu in MSM 270 MODELBANEN: Sourbrodt | Hamburg HBF Oost | Gröna Sverige | La Rue des Caves | Lavinia en Madonna del Sasso | De Rodachtalbahn

Hoofdmenu

Budget Line

Gestart door thor, 10 januari 2013, 12:29:26 PM

Sicco

Hoop alleen wel dat ze niet deze versie uitbrengen, want die bestaat niet  8)

oebr

Citaat van: Brossel op 21 februari 2013, 12:17:37 PM

Zelf hoor ik tot geen van beide groepen liefhebbers....ik zie me als een van de (weinigen?) die echt bij het achtergestelde tijdperk horen: tijdperk IV, zeg NMBS jaren '80! Misschien al een uitgestorven ras???

:P

nee, ik leef ook nog, we zijn alvast nog met 2  8)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Sicco

3 dus, zie onderschrift  ;D

Binco

Citaat van: Decapod op 28 februari 2013, 20:11:47 PM
Mag er ook nog een TpIII-model of twee drie bij?

*Please, smekend op de knieën*

Ja hier ook voorstander!
Een 212 koop ik meteen!
Ik ben geen TpIII-rijder, op 1 uitzondering na  8)

Michiel

Citaat van: Sicco op 28 februari 2013, 20:18:07 PM

Ik ben toch benieuwd wat je hiermee bedoelt. In 1998 verongelukte deze loc in deze gele livrei. Ze werd toen meteen geschrapt, maar ze heeft toch bestaan? Of bedoel je dat ze vandaag niet meer bestaat?

http://www.belrail.be/F/actua/archives/index.php?page=crash280398
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Binco

Citaat van: Michiel op 28 februari 2013, 20:33:06 PM

Ik ben toch benieuwd wat je hiermee bedoelt. In 1998 verongelukte deze loc in deze gele livrei. Ze werd toen meteen geschrapt, maar ze heeft toch bestaan? Of bedoel je dat ze vandaag niet meer bestaat?

En dan waarschijnlijk, door de antenne op het dak dat de machine ineens in Tp V plaatst kan dat niet.
Denk ik hé ...  ;)

ronny-vdv

Citaat van: Michiel op 28 februari 2013, 20:33:06 PM

Goed opgemerkt ii :o
Aan de heren Van Biervliet : mooi model, maar de hoofden er bij houden, hé  ;)
Fabrikanten mogen de levensloop van de lok zeker niet uit het oog verliezen.
Mvg,

ronny-vdv

Anarchy

Het gaat toch om een prototype? En tot 1998 is ook al ruim in TP V he Binco :P

Binco

Citaat van: Anarchy op 28 februari 2013, 21:25:17 PM
En tot 1998 is ook al ruim in TP V he Binco :P

Ja, ok  ::)
Toch denk ik niet dat er toen al zulke antennes op dat dak stonden, of vergis ik mij daar nu in?

;)

Sicco

Klopt, de 6206 heeft de antennes nooit gehad vanwege haar vroege schrapping. Net bericht gehad dat het goed gaat komen op het model, zoals we gewoon zijn van Van Biervliet  ;D

theedooz

Eerst de 6244 en twee TBL loc's toch, Sicco? En die eerste zoals ie er nu bij staat, of de jaren '80 variant.

@Davy: zo alleen sta je niet (ben zekf ook jaren '80 fan, en ken er wel meer), en heel er achtergesteld qua modellen uit die periode zijn we ook niet, toch? Of je moet de reeks 55 van B-Models bedoelen, die tot nu toe hoofdzakelijk in TP V/VI uitvoering is uitgebracht.

Doornroosje

Hier ook een jaren 80 fanaat. 1880 wel te verstaan  :P

Sicco

Citaat van: theedooz op 01 maart 2013, 12:17:35 PM
Eerst de 6244 en twee TBL loc's toch, Sicco? En die eerste zoals ie er nu bij staat, of de jaren '80 variant.

@Davy: zo alleen sta je niet (ben zekf ook jaren '80 fan, en ken er wel meer), en heel er achtergesteld qua modellen uit die periode zijn we ook niet, toch? Of je moet de reeks 55 van B-Models bedoelen, die tot nu toe hoofdzakelijk in TP V/VI uitvoering is uitgebracht.

De eerste 4 worden de beide TBL's, de 6244 tijdperk VI (dus met antennes, na de recente herindiensstelling) en de 6206 tijdperk IVb/Va (zonder antennes)
bron VBV uiteraard

Jurgen

Citaat van: Sicco op 01 maart 2013, 14:25:12 PM
Citaat van: theedooz op 01 maart 2013, 12:17:35 PM

De eerste 4 worden de beide TBL's, de 6244 tijdperk VI (dus met antennes, na de recente herindiensstelling) en de 6206 tijdperk IVb/Va (zonder antennes)
bron VBV uiteraard

Dewelke komt dan in groen/gele livrei zoals in MSM vermeld staat? Of is dat een typfout en moet het geel/groen zijn?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Paul-hobby

Nu kan het plotseling wel een model voor minder dan 130 euro op de markt brengen !?
waarom niet altijd? geef toe, het loopt echt wel de spuigaten uit met die dure hobby hé.
Roco en Fleischmann kunnen nu plots ook stoomlocs voor 145 euro uitbrengen.
Bij treinshop olaerts koop je een type 96 van roco voor 99 euro!!!
We moeten meer aandringen bij de fabrikanten dat de hobby terug betaalbaar wordt !!!