Budget Line

Gestart door thor, 10 januari 2013, 12:29:26 PM

PeterVG

Mogelijk is het deze

Typisch Belgisch rollend materiaal van het type: Plantrekkerij

Bruikbaar voor de tijdperken III, IV, V en het post Fyra tijdperk.... en bovenal "low budget"

Mattias

Citaat van: PeterVG op 21 februari 2013, 16:25:42 PM

Mogelijk is het deze

Typisch Belgisch rollend materiaal van het type: Plantrekkerij

Bruikbaar voor de tijdperken III, IV, V en het post Fyra tijdperk.... en bovenal "low budget"

MAAR... Er zitten geen ruitjes aan de zijkant!  ;D
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

PeterVG

Toch wel Mattias

De bestuurder is verplicht een veiligheidsbril met zijkapjes te dragen  ;)

Decapod

Citaat van: Brossel op 21 februari 2013, 12:17:37 PM

Wat me verder in dit draadje opvalt is dat de aanhangers van tijdperk III zich zo achtergesteld voelen ten opzichte van het moderne spul.
Vreemd want juist de laatste jaren is er ook heel veel op dat vlak verschenen, denk bijvoorbeeld aan de prachtige stomers van Olaerts type 12, 29 en 53. Modellen die je in tijdperk V natuurlijk niet tegenkomt...behoudens museaal misschien. Daarnaast zijn vrijwel alle recent verschenen HLD en HLE ook in tijdperk II versies verschenen. En rijtuigen types M2, L, GCI noem maar op. Maar ach...het is allemaal groen dus lijkt natuurlijk ook allemaal veel op elkaar.  ;)

Is deels wel waar hoor, maar het is een feit dat we een hele achterstand in te halen hebben. Goed dat kleinseriefabrikanten het initiatief nemen om toch wat TpIII op de markt te brengen, maar dat heeft ook een keerzijde: het zijn dikwijls erg dure modellen waar simpelweg niet iedereen een budget voor heeft. Anderzijds blijft het toch wel zo dat we op het tandvlees blijven zitten wanneer het gaat om goederenwagens (of het zijn inderdaad altijd diezelfde groene - dank u Goover voor die enkele andere), DMU's of kleinere stoomlocs, enz. HLD's en HLE's uit TpIII zijn dan meestal weer TpIIIc, waar je al niet erg veel meer moet zitten rondrijden met stomers. Bovendien blijft de hoeveelheid van de aangeboden serienummers dikwijls heel beperkt.
Grote fabrikanten brengen wel eens een stomer uit, maar dan altijd dezelfde, met altijd dezelfde fouten, voor prijzen die tegenwoordig ook niet mis zijn. Voor zulke bedragen mag je toch wel verwachten dat er correctere modellen op de markt komen. En ja, ik weet het wel: dat gaat zomaar allemaal niet, een mal aanpassen en, inderdaad, kleinseriefabrikanten moeten veel risico nemen voor zulke modellen. Dat klopt allemaal, vandaar dat we elke min of meer degelijk TpIII-model dat wordt uitgebracht met open armen ontvangen.

't Is alleen niet te begrijpen (enfin, misschien wel als je het gros van de model'bouwers' kent) dat niemand nog het initiatief neemt om messing bouwkits te vervaardigen. In de UK bulkt het van de TpIII, zelfs TpII en TpI-modellen, evenals allerlei ombouw-, superings- en finescalekits. Ik zou anders wel vragende partij zijn! Maar dat is off-topic hier.

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

reeves

Citaat van: reeves op 18 februari 2013, 21:06:35 PM
Een 62 kan , de neus hebben ze in ieder geval al van de 55

Ale goed nieuws de budgetlok is ne 62 reeks

Hervé

Mja...buiten wat kleine details die iedereen eigenlijk zelf zou kunnen oplossen, kan er toch niet echt iets verbeterd worden aan een Roco 62?  En de motor van die Roco's is onverwoestbaar, sterk en zelfs in occasie nog goed voor jaren plezier....mijns insziens denk ik dat er toch andere modellen meer in aanmerking kwamen om eens "up-to-daten". Alle initiatief is goed natuurlijk he, maar vraag me af of er nu echt zoo veel volk op een budget 62 zat te wachten?
Ben uiteraard benieuwd, ook al is het niet echt mijn schaal. 

GroeteN,
Hervé

Jurgen

Ok, ik was fout met mijn 51. Maar zoals ik al zei, ik moest er toch geen hebben en een reeks 62 had ik liever gehad. Moet ik nog zeggen dat ik tevreden ben?  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

SuSke

Oke, dan zal ik die kelk aan mij laten passeren tenzij het een is in de laatste uitvoering zoals die vandaag rondbollen.
De andere schilderingen hoeven niet want die staan hier al te pronken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Citaat van: Jurgen op 28 februari 2013, 10:22:02 AM
Ok, ik was fout met mijn 51. Maar zoals ik al zei, ik moest er toch geen hebben en een reeks 62 had ik liever gehad. Moet ik nog zeggen dat ik tevreden ben?  ;D
Goed geredeneerd en fout gegokt.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Citaat van: SuSke op 28 februari 2013, 10:43:35 AM
Oke, dan zal ik die kelk aan mij laten passeren tenzij het een is in de laatste uitvoering zoals die vandaag rondbollen.
De andere schilderingen hoeven niet want die staan hier al te pronken.
Ik vermoed dat het een model is dat in alle mogelijke livreien zal gemaakt worden. Het is een kwestie van geduld.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Citaat van: doomslu op 28 februari 2013, 10:49:26 AM
Citaat van: Jurgen op 28 februari 2013, 10:22:02 AM
Goed geredeneerd en fout gegokt.  ;)

Volgend jaar opnieuw?  ;D
Laat de fabrikanten dan maar meelezen hoor. Wie weet komen ze nog iets te weten!  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dieselfreak

Mooi initiatief van VBV om de 62 opnieuw uit te brengen, hopelijk dan ook in TP 3 versie met enkele koplampen. En ik blijf hopen dat er ooit eens iemand een deftig model uitbrengt van de reeks 40.
MC

Sicco

Vraag me af of VBV zichzelf niet onderhand gaat beconcurreren door in crisistijd tegelijkertijd de 55, 60, proto 60 en 62 in productie te hebben en nog met de 51 te komen. Dat nog naast alle andere projecten. Aan de andere kant, in het levertempo dat we de laatste jaren gewend zijn zal het wel loslopen en is het begrijpelijk dat ze op meerdere paarden moeten wedden om nog voldoende inkomsten binnen te krijgen. Ik ben er in elk geval weer blij mee indien het minstens de kwaliteit van de Roco is en de nu ontbrekende livreien gaat opleren.

Peter

Hopelijk zijn er ook een paar livrijen in tijdperk III versie bij en dan ook met enkele koplampen
Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy

Zeer goed nieuws :) Ik heb 2 gele versies nodig ;) Zijn er al details van prijzen en versies?