Nieuws:

Nu in MSM 262 TREINSAMENSTELLING: Containershuttle Zeebrugge-Antwerpen anno 2025

Hoofdmenu

Lauscha

Gestart door evan, 02 december 2011, 19:38:53 PM

evan

Aan allen:

[:X]              

[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

citaat:
Aan allen:

[;)]

[:X]

citaat:
Ik heb een voorstel voor Evan:
We organiseren een wedstrijd in Mechelen: mijn minibaantje vs Lauscha of Landesweit, de troostprijs van de wedstrijd is Lauscha of Landesweit.
De prijs voor de winnaar is Adrianval....

De wedstrijd gaat door, dat kun je toch afleiden uit het goedkeurende smileytje...[}:)][8D]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Rétro

Net even alles doorlezen hier. Zeer knap!

evan

Thx Retro[;)]

Deze avond wat voortgewerkt aan het baantje in het goede gezelschap van Patrick.

Eerst is er nog wat gebrainstormd over de afwerking.  Nog veel werk[;)]

Eerst is er een module van de kast gehaald:

Dan na het branstormen hebben we toch besloten om wat te werken.

Het minimale stukje scenery tussen achtergrond en keermuren wordt aangebracht.

Op de achtergrond zien we dat de RGB verlicting steeds van kleur verandert[:D]

De basislaag voor struiken en ander groen te plaatsen:

Hier enkele beelden van m'n prototype ontwerp van de seinen.  Dit is een karton testmodel met de niet-originele kleuren.  Dit heb ik gemaakt als test en om te zien of er aanpassingen nodig zijn.
De rest wordt nu in styreen gelaserd[:p]

En dan nogmaals het "perrongeluk"[8D]

Allen een goede avond en bovenal een goed aankomend weekend gewenst[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

citaat:
Geplaatst door conducteur

CiteerAan allen:

De wedstrijd gaat door, dat kun je toch afleiden uit het goedkeurende smileytje...[}:)][8D]

[:)]

conducteur

Zeer mooi, dringend mijn garage eens opruimen voor dat schoons.
Zaal Forum

evan

Hoi,

Lang geleden dat ik nog wat fotos geplaatst heb...
Het is namelijk behoorlijk druk, maar deze week en vandaag is er wat tijd geweest om te knutselen[:)]

Ik heb Lauscha verder aangepakt.

-Er is fameus aan de elektricitit gewerkt en daar zien we geen jota van want alles it onder de modules, maar er rijden 4 locs op rond zonder er nog maar ??n vinger naar uit te steken.  Leuk voor tentoonstellingen en thuis.  Zo zit ik niet verveeld aan de knoppen te draaien[:D]

-Er zijn verlichtingsmasten geplaatst waarvoor wat landschap moest aangepast worden.

-Patrick heeft de achtergrond geschilderd.  Fraaie wolken!

-En nu ben ik me aan het uitleven met groen.  Het probleem is dat ik het nooit voldoende vind[^]

Dus we doen verder!!!

Hier toch nog een smaakmakertje...

Up Close:

Tot later[;)]

Steam.N

Een genot om naar dergelijke fotos te kijken ...
Super mooi !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Bedankt Jean[;)]

Hier nog wat plaatjes[:)]

Hier moet nog wat extra aandacht gegeven worden aan de rand rond de funderingsput van de verlichting.  Er zit nog een grijze rand rond van de verf[B)]

Deze krijgt nog een grondige weatherbeurt, maar hij is nog maar net gespoten...

Leuke hobby[:)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door evan
Leuke hobby[:)]
Zeker weten [8D] Mooi om te zien hoe het groen en de kleine details alles nog meer tot leven brengt [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Groen doet leven[:D]

Nu we toch fotootjes nemen en plaatsen, heb ik een paar loks van stal gehaald[:)]

M'n ex Post Koffje:

Klaar voor wat rangeringen[:p]

De E94 op pad... nog steeds zonder bovenleiding.

De bovenleiding is natuurlijk het allerlaatste want anders gaat er meer scenery in de draden hangen dan op de baan[:D]

De E44 staat op het doodspoor

Vriendjes:

Verder op pad...

Nog ns die E44[:p]

En dan ook deze nog die nog een stevige behandeling te wachten staat:

Goede avond nog[;)]

Grote stomer

zeer zeer zeer mooi.
Voor mij het goede voorbeeld dat een je geen groot sporenplan nodig hebt om een mooie baan te hebben

Michiel

't Is al goed Evan! We hebben het gezien. De grote schalen gaan je heel goed af! 't Is knap, 't is mooi, een vooral hoog tijd dat je de kleinen schalen eens onder de loepe neemt... zoals iets in schaaleeeeuuh N? [:D] (graptje [;)])

Eerlijk, het ziet er fantastisch uit. Zo goed zelfs, dat ik me werkelijk begin af te vragen hoe men de indruk van "schaalmodel" kan wegwerken. Zonder af te doen aan het prachtige resultaat, wat is er nog het verschil met een foto van het echt? Hoe komt men tot "niet van echt te onderscheiden"? Enig idee?

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

citaat:
Geplaatst door Michiel

Enig idee?

Hoi Michiel en Grote Stomer,

Bedankt voor de commentaar[:)]

@Michiel,

Enig Idee,

Het "echte" op m'n baantje zal steeds wegblijven doordat ik geen diepte heb.  Als je naar je "echte foto" kijkt dan zie je de gebouwen links en de heuvels in de verte op de achtergrond.  Dat is op deze schaal al een uitdaging[:)]
Ik zal toch ns een N-project moeten bouwen he[:D]  Hier vraagt mn vrouw dit al een tijdje[:I]

De wisselstraat toont ook al veel langer en er is dus ook meer diepte op de echte foto.

Het echte Lauscha ziet er op de foto ook wat grauwer uit door het feit dat het wintert en de natuurstenen muur is er zwarter.  Moeilijker en gewaagder om na te bouwen.  Het zal knap zijn, maar dan is het "fleurig ideale" er van af

Als je een baan in het daglicht gaat fotograferen, zou ze er ongetwijfeld echter gaan uitzien.  Dit lijkt me zeer belangrijk!

De details tussen het spoor en er langs ontbreken, maar dat hoop ik nog te kunnen verwezenlijken.  De bovenleiding moet ook nog komen en dat gaat weer een extra andere dimensie geven.  Bij het echte Lauscha is er geen bovenleiding nu en toen, maar ik wou zo graag m'n e-lok een stukje geven.  
De seinen moeten nog afgewerkt worden en komen er dan ook op...

Maar het "echte" zal niet benaderd worden en raken.

"De Highline" moet dat wel krijgen[:p] (Ik ga Proberen he[;)])

Zo zie ik het in geval van mn baantje, maar om samen te vatten.

Realiteit benaderen:
-Diepte
-Kleuren
-Daglicht
-Evenwichtig Detail
-Aanvaardbare verhoudingen

Wat denk je zelf?[:)]

conducteur

citaat:
Geplaatst door evan

citaat:
Geplaatst door conducteur

CiteerAan allen:

[:)]

Wat denk jezelf? Ik denk dat we dringend eens een datum en locatie moeten afspreken voor bovenstaande wedstrijd[}:)]
Zaal Forum