Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

De uitdaging: \

Gestart door evan, 30 april 2011, 18:09:47 PM

Steam.N

Dat ritme is echter wel motiverend, want je ziet de dingen vooruit gaan. [:D][:D]
Groot verschil met wat ik thuis doe [:(].  Maar ja, uiteindelijke bedoeling is dat je er zelf plezier aan hebt. [:)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

1op32

Inderdaad om jaloers te zijn hoe snel dit gaat ! Mijn spoor 1 baantje zal ongeveer dezelfde afmetingen hebben maar sta na enkele jaren nog niet eens zo ver [:(]...
Ik ben heel benieuwd om de baan in Sinsheim te kunnen bewonderen !!
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

Johan 18

Veel goede voorbeelden van verouderen vind ik hier.
Voor een leek als ik best intresant.

Groetjes.
Johan.

evan

Allen Bedankt voor de leuke reacties [;)]

Het word inderdaad bijna moordend.  Na Sinsheim gaat de druk er wel vanaf hoor.  

Ik kijk trouwens uit naar Sinsheim want dan wordt mn BR50 van KM1 geleverd[:p][:p][:p]

Jean, je slaagt de nagel met de kop:  Je moet er plezier aan beleven[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Nog een kleine update en wat sfeerfotootjes[:)]

Gisteren en vandaag doe ik het wat rustiger.  Mn wacht is afgelopen en nu is het wat uitblazen.  Forumlid Ratje (buurman) is momenteel op bezoek om nog ns de nodige rangeringen te doen[8D]

Gisteren heb ik de basisplaat van de loods vast gezet, de kolenbunker vast gezet en tegen het spoor aangewerkt, de sokkel voor de waterkraan gezet, nog wat prutswerk aan de toren en de plek van de watertoren voorzien.  Deze avond heb ik de 4e module toegevoegd en aangesloten.  Dit is toch wel een indrukwekkend stuk. bijna 5m...

Morgen komt Patrick de bodemplaat van het staion en de ruwbouw ervan testen/passen.

Het lossnijden van een stuk scenery:

Doorsnede:

Er is haast niet te zien dat er aan geprutst is[:D]:

De 4e module is geplaatst.
Dit is een stuk van mn living[:I]
Tegen deze muur komt een nieuw wandmeubel van 4,5 m met deftige opbergruimte.  De onderkasten zijn 1,3m hoog en dan een tussenruimte en daarboven nog kastjes.  
Ns raden wat er tussen de onderste kasten en bovenste komt[?]

De reeds beloofde sfeerfoto's:

Oh ja de triplex plaat aan het einde van de baan is "anti-Chessie" (kat)[:D]

Allen een goede avond gewenst en tot morgen [;)]

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Prachtige sfeerfoto's.

Tussenhaakjes: die bomen, heb je die zelf gemaakt?  Erg geslaagd.
Ik zit hier thuis met een aantal gewrochten ... Moeder natuur zou zelfs in haar slechtste dagen zo'n afschuwelijke bomen niet gemaakt hebben als ik in de vuilbak dump [:D][:D][:D]
Enfin, oefening baart kunst ... maar ik heb de zwangerschapstekenen nog niet gezien [:D][:D][:D] Nog wat repeteren, met Jos zijn artikelen bij de hand ....

Groetjes.  Spui komende dagen nog wat van die wonderlijke foto's [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Hey Jean,

Niet alle bomen zijn zelfbouw.  50/50 - Evan/Anita decor [:D]
De A.D. bomen zijn gepimpt dus qua kleur en stam.  Mn eigen bomen komen zeer dicht in de buurt van Anita decor, maar de AD's deze zitten nog in de stock en er steekt toch een hoop werk in zo een groot exemplaar.  Daar de tijd mn grootste vijand is, zijn er compromis gemaakt.

Nu niet omdat ik Eddy van Anita Decor goed ken, maar zijn bomen zijn prijs/ kwaliteit echt de moeite en je kan echt vragen van ze wat groter/ kleiner te maken, dunner/ dikker en kleur ook geen probleem.  Vraag dat maar ns aan een andere fabrikant[:D]

Loofbomen en struiken maak ik zelf en de tussenmaten van dennen zijn ook zelfbouw.

Groetjes en tot kort[;)]

Paulogic

Goed gezien... een kast kopen rond uw baan...
De omgekeerde wereld he[:D][:D][:D]

Das nog eens een idee he... een treinbaan op zijn kop.
Allez vooruit Evan wanneer begint ge ???
mvg,
Paul(ogic)

evan

citaat:
Geplaatst door Paulogic

Goed gezien... een kast kopen rond uw baan...
De omgekeerde wereld he[:D][:D][:D]

Das nog eens een idee he... een treinbaan op zijn kop.
Allez vooruit Evan wanneer begint ge ???

Zot geval[:D]

evan

Toch nog een postje vandaag[;)]

Ik ben deze avond weggeweest, maar er is toch weer wat beweging geweest.

-Patrick is het station komen passen.
-Ikzelf heb de basisgraslaag aangebracht op de 3e module met de grasaplicator.
-Boodschappen ivm lijm ea.  Moet ook gebeuren he[:)]

Allez de plaatjes:

Dit is natuurlijk nog maar de ruwbouw.  De overkaping krijgt nog spanten, de bekleding en ramen ea volgen tegen volgende week...

Ik heb deze week tussendoor nog wat tijd en zondag is weer een volledige bouwdag.

De tussenstand is 110 werkuren.  

Nog 4 leuke sfeerplaatjes:

Tot later deze week [;)]

Evan

Steam.N

't Wordt een mooi stationneke !  [:)]
Eerste reactie was: 't is precies klein tov de loods, maar de verhoudingen kloppen waarschijnlijk wel ... [;)]
En 't gras geeft altijd een mooie finishing touch.  Mooi [:)]

janjozef

Dat was ook mijn reactie, het toont inderdaad klein

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

evan

Het is inderdaad kleiner dan de lokloods, maar er moet ook geen lok binnenkunnen in het stationsgebouw enkel maar wat personeel...[:D]

Het is gebouwd naar een bestaand model en het steekt waarschijnlijk klein af doordat het nog niet bekleed is en gekleurd.  Het perron moet er ook nog bijkomen over de ganse lengte van de module.  Het verhoogde deel is enkel maar voor de kleinere goederen en evt. bagage  

Groetjes[;)]

Dirky

Een echte Master aan het werk... de baan is een perfecte balans tussen snelheid en schoonheid!

jacques timmermans

En het voorbeeld. Het station D?rrenwaid, gelegen aan het traject Kronach Nordhalben is een voorbeeld van een vergroot "bayerisch Agenturgeb?ude", een typisch Beiers stationsgebouw die vanaf het begin langs vele Duitse zijlijntjes te vinden waren.

Jacques Timmermans