De uitdaging: \

Gestart door evan, 30 april 2011, 18:09:47 PM

Steam.N

Het ziet er uit als asfalt.  't Zal mooi zijn als het ingekleed is ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

... wel het is nog niet helemaal ingekleed, maar het staat als en stapje verder[;)]

Deze morgen om 3h00... oproep voor interventie in Namen[xx(]  Wat een weer en dan vermoeid over de Brusselse ring terug naar huis.

Na wat rust en de nodige ander werken... HOBBYTIME!

Ik heb de gesteentes op het talud aangebracht adhv een bekend modeleermedium.  De basis "gezeefde" zandlaag is aangebracht en de alast is er ook reeds tussengestrooid en gelijmd.

Nog veel werk, maar het is al geen witte gips meer[:)]

Zand in de natte gekleurde sculptamold gestrooid...

Werfje...

Close up views...

Voila ik ga nog wat verder werken...

Groetjes[;)]

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Toch uitkijken voor je oversteekt...

Tot morgen ;-)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Ga je nu al slapen? Het gaat echt niet vooruit. [:o)][:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

[:D][:D][:D]
Luc, niet te hard zijn: Evan heeft op twee uurtjes de kantjes van ACHT balkskes wit geschilderd.  Dat is toch niet niets, hé? [:D][:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

janjozef

verbazend hou snel die man vooruitgaat,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

evan

citaat:
Geplaatst door Steam.N

[:D][:D][:D]
Luc, niet te hard zijn: Evan heeft op twee uurtjes de kantjes van ACHT balkskes wit geschilderd.  Dat is toch niet niets, hé? [:D][:D][:D]

Hola he[:D]

Ik heb op die 2 uurtjes lekker gegeten, 16 balkjes geschilderd (2 oversteken) en 1,10m spoor van ballast voorzien.  En naar een tv programma gekeken. [^]

Ik heb geen oproep gehad deze nacht dus vandaag is het gewoon werken en vanavond na het werk ga ik weer voort[8D]
Als ik natuurlijk niet word opgeroepen...[|)]

Groetjes

Steam.N

Evan,

excuses.  Ik heb je werk maar half gewaardeerd, gezien ik maar 8 balkjes gezien had.  
Je inzet en werklust heb ik echter nooit in vraag gesteld [:D][:D][:D]
Veel werkplezier ![;)]

evan

Hello,

Een kort berichtje zonder foto's.[|)]

Vandaag om 16h00 was ik thuis en ben ik wat aan het inkleuren geweest van de talud en dan ging de telefoon weer.  Om 18h30 was ik weer weg voor mn werk en ben nu een kwartiertje thuis.  
Ik kruip onder de wol want morgenvroeg om 8h00 wordt ik al terug voor een interventie met hoogtewerker van 100M verwacht te Namen[8D].

Ik hoop dan tegen de middag thuis te zijn en wat te kunnen werken aan de baan.  Ik wil aan mn watertoren beginnen[:)]

Groetjes

Evan

evan

Allright!  Ik heb wat tijd ghad voor modelbouw[:D]

Deze morgen om 8 uur eerst...

... hoog en droog.

Dan eerst nog even de foto's van de rots in het talud:

Groen en ander details volgen nog natuurlijk.

En dan een overschot MDF:

Wiskundig figuur van vroeger:

Extra vorm:

Wat houten latjes:

En zover staan we:

Er is nog veel detail werk aan, maar we moeten ergens beginnen...

(Kleeft er toch geen borstel haar in zeker[:)]

Klink en scharnieren volgen nog...

De ruwbouw is nog niet winddicht...

Afwerking van de kuip:

Op de baan:

Voila tot later [;)]

Evan

doomslu

Ik denk dat hij dit vorig jaar heeft gebouwd. Hij heeft daar de ganse zomer aan gewerkt en nu wil hij ons doen geloven dat hij dat in een paar dagen doet. [:D]
Ongelooflijk.

En wat betreft dat hoog en droog: liever jij dan ik. Brr. [xx(]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

... the need for speed... super!

Hoe kleur je het hout Evan?

evan

@luc,

6 uurtjes werk [;)] in het zonneke.

@Dirky,

Een aparte en eigen ontwikkelde wijze.  Mijn moeder is ook een knutseltype en ze maakt oa handgeschept papier en hoeden.
Hiervoor gebruikt ze enorm veel producten.  E?n ervan is "schellak",  en dat heb ik gebruikt om mn hout te bewerken en andere porreuze materialen.  

Door het hout eerst met een staal of messing borstel op de schuren krijg ik een iets grilligere houtsructuur.  Daarna kleur ik het hout dmv de schellak opgelost in bv isopropanol met er in bruin of een andere kleur schilderspigment.
Deze droogt enorm snel op en het vernist het hout ook bij meerdere lagen.
Nadien ga ik voor de verwering nog ns met de staalborstel erover op de gewenste plaats;

Je kan er zoveel kanten mee op door te proberen en combineren.

Drybrush techniek is dan met een lichte kleur een leuke aanvulling[;)]

Even ter info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Schellak

Groetjes ;-)

Steam.N

Evan, chapeau !
Hiermee heb je ons allen weer de mond gesnoerd [;)]
Mooi ontwerp, mooie uitvoering, en dat op een vingerknip.
Wat lever je ons morgen?  Je hebt toch verlof?  Dus ...

evan

citaat:
Geplaatst door Steam.N

Evan, chapeau !
Hiermee heb je ons allen weer de mond gesnoerd [;)]
Mooi ontwerp, mooie uitvoering, en dat op een vingerknip.
Wat lever je ons morgen?  Je hebt toch verlof?  Dus ...

Verlof... het is te zeggen.  Ik ben nog steeds van wacht.  Dus tot maandag morgen 8uur ben ik oproepbaar.[B)]

Morgen ga ik wel nog wat verder werken, maar er staan nog enkele andere zaken op het programma: Boodschappen, familie etc.

De watertoren krijgt nog een dak, detaillering, verwering, klimop enz.  Daarna maak ik een waterkraan en tegen dan is Patrick ook weer daar met de afgewerkte loods.  
Deze kan ik dan inbouwen en de module afwerken.
De volgende module (nr 4) wordt die met het station en perron[:p]

Ik heb nog exact een maand de tijd om dit allemaal af te werken[8D]

En avant!!!

Groetjes[:)]