Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

bollen neus

Een poging aan het wagen om een ROCO NEG V170 1131 te verbouwen naar de STT TMY1111 versie, iets anders dan de NMBS modellen die al gedaan zijn, een volledig ander model met meer veranderingen en andere uitdagingen, hopelijk blijft het niet enkel met een probatie poging?[:)]

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door bollen neus

Een poging aan het wagen om een ROCO NEG V170 1131 te verbouwen naar de STT TMY1111 versie, iets anders dan de NMBS modellen die al gedaan zijn, een volledig ander model met meer veranderingen en andere uitdagingen, hopelijk blijft het niet enkel met een probatie poging?[:)]

Alvast veel succes (and no stress...) en plezier toegewenst !
Groeten Peter[;)]

ERVIN

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Ik zat net op het forum als ik je reactie zag.
Waar zijn we nu mee bezig ? Ik dacht aan ballast in de loc te steken ! Of wacht je eerst nog af ! Laat alvast nog eens iets weten !
Groeten Peter[;)]

Momenteel wacht ik even de mogelijke oplossingen van B-Models af.[;)]

Jean

Ik ben begonnen met het afbreken van Schwarzburgbahn II.

Groeten van Jean

Driesel

De vorderingen van de 'stofzuiger':

De neus is voorlopig geschilderd om te zien of het daadwerkelijk op een 20 lijkt; het afgewerkte model wordt gespoten met de airbrush.
Decoder en verlichting zijn ingebouwd. Nu nog het dak afwerken. Het model moet ook nog wat verlaagd worden.
Een macro-foto vergroot natuurlijk ook nog alle onvolkomenheden, maar met het blote oog ziet het er beter uit (het model is slechts 12cm lang!)

Groeten,

Dries

Binco

citaat:
Geplaatst door Binco

Ik heb vandaag een poging ondernomen om mijn roco HLD 80 ( met serieuze lakschade !!!!) omtebouwen naar een HLD 84.
hij is nog niet af! maar ziehier al het eerste resultaat:

Een hele tijd geleden ben ik eens begonnen aan een HLR 84.
Vandaag maar eens verder gedaan[:)]

De kap verder afgewerkt, en de eerste laag gespoten.

Ik beloof dat als het model af is, dat er nog eens een defitge, scherpe foto wordt geplaatst waar alle details op te zien zijn[;)]

Geert

Ik ben nu bezig met het programmeren van een PIC microcontroller om zo een S88 terugmeldunit te bouwen (1 IC met enkele weerstanden om zo 16 ingangen in te lezen). Dit weekend hoop ik testen te doen op de hardware.

duimen maar...

Geert
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

Kees-Jan

Een avondje gerommeld:

Met decoder en snaaraandrijving!

Kees-Jan

Binco

Zo dit hadden jullie nog te goed van mij[;)]

Zo, hij is nog niet helemaal af!
Er worden nog hekken geplaatst langs de zijkant en op de voorkant, een claxon op het dak, de lichten worden er nog ingestoken (maar niet functioneel.)
en natuurlijk op zo'n foto's vallen direct de minpunten op.
Ik ben mij ook bewust van deze minpunten zoals niet strakke belijning en de roosters die niet volledig recht hangen maar voor mij is het een hlr 84 en ik ben er trots op[^]

railman56

ik ben er trots op

voila, dat is het enige dat telt
een projectje aandurven en tevreden zijn over je resultaat
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Kautenbach

hoi Kees-Jan,

Euh als je dat rommelen noemt, en een avondje.. dan ben ik wel benieuwd als je echt serieus aan de bak gaat en niet alleen een avondje!  [:)]

Je hebt de sfeer al erg mooi "er in gerommeld" op die ene avond, grote klasse, ben benieuwd naar het vervolg.

Heb je die berk zelf gemaakt? ziet er mooi uit

groet, Wim

bollen neus

citaat:
Geplaatst door railman56

ik ben er trots op

marc

@Stephen, en daar ben ik het ook helemaal mee eens, "klein beginnen om groots te eindigen".[:)]

gjvdz

citaat:
Geplaatst door bollen neus

citaat:
Geplaatst door railman56

ik ben er trots op

marc

@Stephen, en daar ben ik het ook helemaal mee eens, "klein beginnen om groots te eindigen".[:)]

Wie spreekt er hier over eindigen???[:D][:D]
Mvg Giel-Jan

Kees-Jan

Ha die Wim.

De berk komt bij Jos vandaan (ere wie ere toekomt). Bedankt voor het compliment. Ja de sfeer komt er zo langzaam wel in. Het geheel moet eind februari af zijn en komt dan in het sporwegmuseum te staan gedurende een weekend bij ??n of ander vaag beursje aldaar [;)][:D][;)]

Vanavond de frieslijst eerst maar eens gemaakt en dan de rest van de week weer gras prikken....

Kees-Jan

Michiel

Kees-Jan,

ik geniet van die 2 foto's! [8D][8D][8D] Wat is dat fantastisch mooi gemaakt. Vooral die eerste foto is halusinerend echt! Zo mag je bij mij ook eens even komen rommelen, hoor! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)