Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

reeks 20

Gestart door Kees-Jan, 25 augustus 2009, 23:47:44 PM

boke

Ik kan, wat betreft de reeks 20, Rian goed volgen. Ik ben ook van oordeel dat de beperkte oplage meer kwaad dan goed doet voor de modelbouwhobby. Zo'n hedendaagse typisch Belgische loc als deze zou de aanzet kunnen geven om te starten met de hobby. Als hij natuurlijk overal en enkele jaren leverbaar zou zijn. Weet je wat ik denk en gok? Dat er bij Roco veel meer geproduceerd gaan worden en deze een ander nummertje krijgen en dan ??n van de volgende jaren de loc terug opgenomen wordt in de catalogus en overvloedig verkrijgbaar zal zijn. [:I] Ik bestel dus nu niets en kijk ook de kat uit de bomen... [^] En ondertussen geniet ik thuis van de gele versie. En eerlijk gezegd: die blauwe loc staat ook hoog op mijn verlanglijstje, maar uit principe weiger ik en bestel niet. [}:)] Ik ga voor de 62 van infrabel! [:)]

nohab

Dus : Olaerts is van publieke nut, alles moet bij hem gratis zijn, niet overdreven. Wie wil deze 20 koop nu deze lok. Wie wil niet de prijs betalen ( die normaal is ), ga anders of een ander model kopen, zo eenvoudig.

treinliefde

't is te zien voor wie je werkt

Jurgen

Je kan het draaien en keren hoe je wil, maar ik vind de prijs voor een oplage van 250 stuks meer dan geslaagd. Het is alleen zo dat dit model vrij laat op het jaar komt en de portemonnee niet meer zo vol zit als begin dit jaar.
Maar laten jullie die modellen maar mooi liggen. Dan kan ik rustig sparen om het model volgend jaar nog te kopen.

De mensen die hier constant zitten te klagen over de prijs zouden eens een virtueel bedrijf moeten runnen. Eens zien hoe lang ze het zouden volhouden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

nmbs

citaat:
Geplaatst door conducteur

Ze hebben hun 59 wel (her)uitgebracht voor 69 euro.

? Dus moet alles maar aan 69 E uitgebracht worden?

Peter

Beperkte oplagen zullen altijd meer kosten dan de gewone. Iedereen is hier nu wel over de 20 bezig, maar hetzelfde hebben we gezien bij de verschillende modellen van de 201 door een paar winkels op de markt gebracht in beperkte oplage. Ook de 55 en de reeks 13 met speciale sticker waren duurder.
Mijn standpunt is gewoon: als ik iets te duur vind dan koop ik het gewoon niet, en of dat dan van Olaerts, Van Biervliet, Jocadis of gelijk wie komt, dat maakt geen verschil.[:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy

citaat:

citaat:
Geplaatst door nmbs

citaat:

NEEN
En was het niet verboden hier op het forum ruzies te zoeken en/of uit te vechten?!!!!![}:)][}:)][}:)][}:)][}:)][}:)]

Mijn mening vertelt enkel dat als alles in grote oplage overal verkrijgbaar zal zijn dit ten goede zal komen voor de prijzen en onze hobby! Ik heb alleens de kans niet gehad om te kunnen sparen voor een 27 van LS, tegen dat ik mijn eerste stuiver had waren alle exemplaren reeds uitverkocht! Dat is zeker niet motiverend voor jongeren van ongeveer mijn leeftijd, in tegendeel!

En er moeten nog zoveel 21/27's komen, nog maaaanden de tijd dus om te sparen [;)]

chef garde

citaat:

citaat:
Geplaatst door nmbs

citaat:

NEEN
En was het niet verboden hier op het forum ruzies te zoeken en/of uit te vechten?!!!!![}:)][}:)][}:)][}:)][}:)][}:)]

Mijn mening vertelt enkel dat als alles in grote oplage overal verkrijgbaar zal zijn dit ten goede zal komen voor de prijzen en onze hobby! Ik heb alleens de kans niet gehad om te kunnen sparen voor een 27 van LS, tegen dat ik mijn eerste stuiver had waren alle exemplaren reeds uitverkocht! Dat is zeker niet motiverend voor jongeren van ongeveer mijn leeftijd, in tegendeel!

Euh, er staan nog heel wat exemplaren bij tufken in sint-niklaas ...

kdlf

Mannekes. Wees blij dat een winkelier z'n kop wil uitsteken en het financieel risico wil nemen om een exclusief model op de markt te brengen !!!.  Exclusief betekent meestal ook een meerprijs dacht ik?.
Kristof

Sicco

Wederom wordt er hier langs elkaar heen geroepen en volgens mij om de volgende reden:
- men wil een nieuwe uitgave van de blauwe reeks 20
- aangezien het bij de gele ook zo was hoopt/verwacht men dat ook een blauwe wel in grote aantallen gemaakt gaat worden.

Welnu, dat is blijkbaar dus niet zo, er k?mt geen blauwe 20 in enorme oplage. Dat is jammer en misschien wel erg vreemd, maar dat moet niet afgereageerd worden op een winkelier die het dan maar zelf in kleine oplage regelt, waarbij de prijs dus veel hoger is.

Het alternatief is namelijk dat er helemaal geen blauwe 20 komt, en niet dat er w?l een goedkope blauwe 20 komt

Of zie ik het verkeerd?

erik50

Toch simpel, je koopt de blauwe versie omdat je het bedrag ervoor wil betalen of je koopt hem gewoon niet.
En dat ervoor de jeugd wat meer mag gedaan worden door de groot fabrikanten dat is volgens mij een terechte opmerking.
Maar met zo'n vraag kan je toch niet bij de kleine producenten aankomen.
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Jurgen

Rian, in een ander draadje zeg je dat je aan het wachten bent op uw bestelde reeks 27. Hier zeg je dat je de kans niet gehad hebt om er voor te sparen. Ik kan dat niet begrijpen, maar dat zal wel aan mij liggen. Ik ben dan ook maar een sukkel (op mijn website blijkbaar, bericht uit het gastenboek is al weg) en een leugenaar (op mijn werk blijkbaar, maar hier wel volledig buiten de context).

Ik blijf het initiatief van Ine toejuichen. Als je even rekent dat de aankoopprijs voor een model voor de Treinshop zo'n ? 100 per model zou zijn (wat misschien nog ver onder de werkelijke prijs ligt), dan kom je met een beetje rekenwerk op een bedrag van zo'n dikke 2 miljoen oude Belgisch franken. Dat lijkt mij een serieuze investering voor een winkel. Zeker omdat men nooit op voorhand kan zeggen of al die modellen ook nog binnen het jaar zouden verkocht worden.
Voor hetzelfde geld blijven daar nog 400 modellen staan. Daar sta je dan met je investering. Maar de kosten zoals huur, electriciteit, water, onderhoud, personeel,... blijven wel bestaan.

Zoals ik reeds zei in een ander draadje, dank je wel Ine voor je doorzettingsvermogen om dit model dan toch te laten produceren.
Mvg, Jurgen

tufken

De prijs zal wel beduidend hoger liggen dan die 100 ?, en de BTW van 21 % niet vergeten, vadertje staat moet ook wat hebben.

Dat is al 38,00 ? voor de goedkoopste versie.
En Roco wordt niet in China gemaakt maar nog wel in de EU
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

Jurgen

citaat:
Geplaatst door tufken

De prijs zal wel beduidend hoger liggen dan die 100 ?, en de BTW van 21 % niet vergeten, vadertje staat moet ook wat hebben.

Dat is al 38,00 ? voor de goedkoopste versie.
En Roco wordt niet in China gemaakt maar nog wel in de EU

Tja, ik ben geen handelaar maar ik zei het zelf ook al dat het waarschijnlijk nog ver onder de echte prijs zou zitten. De echte prijs hoef ik ook niet te weten, dat zijn mijn zaken niet.
Het was maar om een idee te geven. [;)]
Mvg, Jurgen

ronny-vdv

@Rian, hou eens rekening met uw leeftijd, man. Zolang je zelf geen verdiener bent, kan je niet alles kopen wat je wenst. Dat zijn de feiten, en ook jij kan daar niets aan doen tenzij je alles mag kopen en je ouders alles betalen. Ik ben ook jong geweest en kon toen ik studeerde ook niet alles kopen. Ik kon vroeger maar ??n reeks 80 van Roco kopen. Nu heb ik ze alle drie, door op beurzen te zoeken enz.

Velen op het forum zijn zelfverdieners en kunnen zelf beslissen wat ze hun budget doen. Ook wij moeten soms prioriteiten stellen en kunnen niet alles kopen. Ik wil ook wel eens een lok van Mathu Models, Lematec of Philotrain kopen, maar ook bij mij is er geen budget voor.

Je moet ook eens rekening houden met winkeliers, hier Guido en Ine, dat ze hun nek willen durven uitsteken en een belgische lok op de markt willen brengen. Inderdaad, beperkte oplages geven een hogere prijs als gevolg.
Ik wil ook graag de beide modellen 2005 en 2006 met sound kopen, maar mijn budget is ook ontoereikend. Je moet dus keuzes maken waardoor het dus de 2005 analoog wordt.

Sommige loks in beperkte oplage stijgen in marktwaarde, bv. de blauwe reeks 23 van Marklin.

Nauwelijks te vinden, kostte toen rond de 270 euro en nu rond de 400 eurootjes.

Dus, Rian, jouw tijd komt nog, maar heb gewoon nog wat geduld.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv