Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

reeks 20

Gestart door Kees-Jan, 25 augustus 2009, 23:47:44 PM

arizonageel

Hola........het waren er welgeteld  756(en ik kan het weten) en enkel in DC gele versie met nummer 2024 en 2025 en enkel te nemen in een keer. dus goedkoop was het nu ook weer niet, maar risiko neemt men of men neemt ze niet, en wat die vier winkeliers betreft is ook niet waar ,maar ja men verteld zo maar wat als men het niet koopt.......... so far so good.

citaat:
Geplaatst door mark7758

Maar als kleine winkelier kan je niet altijd even een pallet met een 100 stuks kopen. Dan moet je helaas nee zeggen. En men heeft het aan meerdere winkeliers aangeboden, er was er maar 1 die ja zei. En dan kijkt men niet verder.

 

nohab

Niet overdreven AUB, wie heeft de risiko genomen ??? met de paletten van 20 : Roco of de belgische handelaar van "vall?e profonde"???

Antwoord : de detailahandelaar van Diepenbeek, hij was zeker niet verplicht om deze paletten aan te kopen, maar hij heeft de risiko genomen.

Er is ook geen nieuwe versie voorzien in 2010 noch van Roco noch van de franse importateur noch van iemand anders.

De belgische treinmarkt heeft geen monopole zeker niet van KRN models of Van Wijnfleet of van iemand anders.

Roco heeft geen vuil spelletje gespeeld, pas op met uw insinuatie die zeer gevaarlijk is, u moet dit tonen en bewijzen, als Roco een klacht tegen u indient, bent u voor de rechter...


citaat:
Geplaatst door treinliefde

citaat:
Geplaatst door Peter

Volgens een draadje op het TMM (Franstalig MSM) forum zijn de bovenbouwen van de diverse reeks 20 niet "zomaar" te verwisselen zonder aanpassingen.

De prijs van de gele reeks 20 is wel maar in een bepaalde winkel aan die lage prijs. Bij de meesten betaal je nog altijd 160 ? 175 euro.voor het DC model.



Omdat Roco daar een vuil spelletje heeft gespeeld en het aan niemand anders heeft gevraagd, dit heb ik als van 4 winkeliers gehoord, zij moesten nog de volle pot betalen... bij de Franse importeur.

Daar is gewoon een vals spelletje van Roco gespeeld.  Dit is iets voor de raad van mededinging (concurrentievervalsing)



erik50

de belgische handelaar van "vall?e profonde"..... vind ik wel goed gevonden!![:D]
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Peter

citaat:
de belgische handelaar van "vall?e profonde"..... vind ik wel goed gevonden


Daar moet je onze Franstalige spitsbroeders van het TMM voor bedanken.
Zij zijn met die naam het eerst begonnen
Goed gevonden moet ik zeggen.[:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

nohab

Treinliefde moet voorzichtig blijven, op een forum kan men niet ??nder wat verklaren zonder bewijzen.

Blindelings een merk, importateur of kleinhandelaar aanvallen, is loutere laster en eerroof.

Dergelijke praktijken kunnen strafrechterlijk worden vervolgd. Ik denk niet dat Roco deze uitlatingen ongestraft zal laten voorbijgaan en ik ben ervan overtuigd dat " onze vriend" gerechterlijke moeilijkheden te wachten staat.

Iedereen moet de verantwoordelijkheid opnemen voor wat hij heeft geschreven, vooral wanneer het dan nog om totaal foute beweringen gaat die niets met de waarheid hebben te maken.




citaat:
Geplaatst door nohab

Niet overdreven AUB, wie heeft de risiko genomen ??? met de paletten van 20 : Roco of de belgische handelaar van "vall?e profonde"???

Antwoord : de detailahandelaar van Diepenbeek, hij was zeker niet verplicht om deze paletten aan te kopen, maar hij heeft de risiko genomen.

Er is ook geen nieuwe versie voorzien in 2010 noch van Roco noch van de franse importateur noch van iemand anders.

De belgische treinmarkt heeft geen monopole zeker niet van KRN models of Van Wijnfleet of van iemand anders.

Roco heeft geen vuil spelletje gespeeld, pas op met uw insinuatie die zeer gevaarlijk is, u moet dit tonen en bewijzen, als Roco een klacht tegen u indient, bent u voor de rechter...


citaat:
Geplaatst door treinliefde

citaat:
Geplaatst door Peter

Volgens een draadje op het TMM (Franstalig MSM) forum zijn de bovenbouwen van de diverse reeks 20 niet "zomaar" te verwisselen zonder aanpassingen.

De prijs van de gele reeks 20 is wel maar in een bepaalde winkel aan die lage prijs. Bij de meesten betaal je nog altijd 160 ? 175 euro.voor het DC model.



Omdat Roco daar een vuil spelletje heeft gespeeld en het aan niemand anders heeft gevraagd, dit heb ik als van 4 winkeliers gehoord, zij moesten nog de volle pot betalen... bij de Franse importeur.

Daar is gewoon een vals spelletje van Roco gespeeld.  Dit is iets voor de raad van mededinging (concurrentievervalsing)





itchy

Ik zou graag de panto's van mijn oude Roco 2018 vervangen door wat hedendaagsere exemplaren.  Kan ik daarvoor de setjes van LS gebruiken voor de reeks 21/27 ? Zo op het zicht zou ik zeggen van wel, maar ik vraag me af of de bevestigingspunten op de kap wel exact overeen komen. Alle info welkom alvorens ik begin te prutsen! Thanks..
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

argilla

Na het lezen van al deze reacties begin ik mij af te vragen waar eigenlijk het probleem(en) zit ??
Al zie ik persoonlijk er geen enkele ![:(]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

citaat:
Geplaatst door argilla

Na het lezen van al deze reacties begin ik mij af te vragen waar eigenlijk het probleem(en) zit ??
Al zie ik persoonlijk er geen enkele ![:(]

argilla, dit is een oud draadje van 2009! Het gaat 'm nu enkel om de laatste vraag van itchy.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door argilla

Na het lezen van al deze reacties begin ik mij af te vragen waar eigenlijk het probleem(en) zit ??
Al zie ik persoonlijk er geen enkele ![:(]


't zijn oude koeien die uit de gracht gehaald worden!Groeten Peter[;)]

bellejt

Zou de vraag niet beter afgesplitst worden in een nieuw topic ?

itchy

citaat:
Geplaatst door bellejt

Zou de vraag niet beter afgesplitst worden in een nieuw topic ?

oei ja sorry. ik heb - in een poging om het aantal topics wat in te dijken - blijkbaar nogal ongelukkig een weinig terzake doend draadje over de reeks 20 gereanimeerd...
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Jurgen

Een andere optie is om al die nietszeggende reacties uit dit onderwerp te verwijderen. Hierdoor zal het onderwerp al meteen een paar pagina's minder tellen en dat komt de snelheid van dit forum alleen maar ten goede.
Het heeft geen nut om het geruzie, de beschuldigingen en alle andere insinuaties te laten staan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Bert Ossevoort

Itchy,zie geen enkel probleem ,had ook dit idee heb gekozen alleen het sleepstuk te vervangen ,zal morgen wel een plaatje plaatsen,maar terug komen op jouw vraag ,zelf zie ik geen probleem ,op de roco zit sommerfeld [of de maten gelijk aan] en LS Models gebruikte die op de 1e versie 21 27 enz .. en die zijn  nu uit te wisselen met de nieuwere versies ,dus ook op roco toepasbaar.
Wil evt als je het zeker wilt weten morgen er 1 omzetten van de reeks 15 op een 20 ...
Bert.

itchy

Dag Bert, bedankt voor de info ik ga het eens proberen!
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

itchy

De nieuwe LSM panto's (3000V) staan ondertussen op de oude HLE 2018 van Roco.. is al een heel ander zicht moet ik zeggen. Nu het dak nog wat vervuilen.. want zo is het maar platjes.

Vraagje over de reeks 20: weet iemand welke nummers door Roco al allemaal werden uitgebracht? Ik heb vorige week in Woluwe zelfs een exemplaar zien liggen zonder nummer, dus door de koper zelf aan te brengen (nrs niet meegeleverd). Wist niet dat deze ooit zo door Roco uitgebracht werden..

[Edit] Deze nrs heb ik al gevonden op de site van Patrick Tassignon (Roco & Mathu):
2001 2005 2006 2007 2008 2009 2016 2018 2021

(enkel de blauw-gele tp IV-V-VI versies)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail