Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

reeks 20

Gestart door Kees-Jan, 25 augustus 2009, 23:47:44 PM

Kees-Jan

Wat is er in Belgi? ineens met de roco reeks 20 aan de hand?

Ik krijg van particulieren en bedrijven de laatste dagen diverse mails voor het overspuiten van deze lok.

Wie het weet mag het zeggen.

Kees-Jan

doomslu

Het is eenvoudig.
De langverwachte blauwe versie komt er over enkele maanden als exclusieve serie. Prijzen vanaf 219 euro.

De gele versie lag tot voor kort (ik weet niet of het nog zo is) in de winkel voor 75 euro.

Blijkbaar zet het prijsverschil de mensen aan het denken...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

boke

Inderdaad... Ik heb een gele versie gekocht aan 67,50 ? per stuk. Ik heb in een ander draadje ooit geschreven dat ik me meer melkkoe voelde dan modelbouwer... [:(!] Nogmaals is hier het bewijs. Waarom brengt Roco niet een fatsoenlijke oplage die overal verkrijgbaar is tegen redelijke prijzen zodat de concurrentie kan spelen? Ik zal wel wachten tot Roco zelf het initiatief neemt om deze versie uit te brengen... [:I]
En ik blijf erbij dat zulke manier van zaken doen zeker niet motiverend is voor startende modelbouwers. [}:)]

nohab

De 2005 en 2006 van Treinshop Olaerts zijn een exclusieve reeks, verkocht aan normale prijs, niet hoger niet lager dan ooit. De lage prijs van de geel 2024/2025 heeft als oorzaak een te grote produktie.

Er zijn alleen 250 stukken van beide 2005 en 2006.

Geen kwestie van melkkoe, Nog Roco nog Olaerts nog VB zijn VZW of OCMW, de prijs van de gele 2024 heeft hier niets meer te zien.

dieseltje

Neen, maar als ge dit model, zij het dan in een te grote gele reeks, kunt verkopen aan 67,5,- ? moet ge ervan uitgaan dat ook hierop geen verlies gemaakt wordt...  hoewel de eind-verkoop prijs misschien dicht bij de kostprijs komt.
Als je dan plots 220,- Eurokes of meer gaat vragen voor een andere kleurstelling.....  dan voelt Jan Modaal zich op zijn minst een beetje bekocht...  temeer daar van Roco de laatste jaren plots tal van heruitgaves aan "dumpingprijs" op de markt werden gegooid...

Jurgen

Nohab heeft ergens wel gelijk hoor. De normale prijs van een groene reeks 20 (AC) was ? 195 in 2007. Nu betaal je voor de blauwe reeks 20 ? 248 voor het AC model. Dat is een verschil van ? 53, wat eigenlijk gewoon de prijsstijgingen inhoud die Roco sinds 2007 doorgevoerd heeft.

De lage prijs van die gele reeks 20 kwam gewoon doordat men de gele versies niet verkocht kreeg. Dat mag je niet vergelijken met een model dat net in de winkels komt. Toen de gele modellen in de winkel kwamen was de prijs voor een 3-rail versie ook rond de ? 200, dus ik vind de prijs voor de blauwe modellen nu nog aanvaardbaar.


Wat ik wel vreemd vind is dat er dan nu ineens zoveel mensen hun modellen willen laten herspuiten. Zelfs bedrijven zoals Kees-Jan zegt.
Ach ja, ik moet nog steeds beslissen of ik nu voor de blauwe reeks 20 ga gaan of voor de nieuwe reeks 62 van Infrabel. Moeilijke keuze. [xx(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Dieseltje, dat een winstmarge bij de kleinhandelaar zo groot is, is perfect normaal. In alle sectoren vind je dit.
Die mensen moeten daarvan belastingen, de kost van hun winkel, ... betalen, en het is uiteraard ook de bedoeling dat ze ervan kunnen leven.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dieseltje

zit zelf in de verkoop, zij het niet van treintjes natuurlijk... weet perfect dat je een "serieuze" marge moet nemen om te kunnen overleven op langere termijn....
Heb de laatste jaren ivbm. met onze Belgische modellen wel geleerd dat het soms de moeite loont om even de kat uit de boom te kijken...

treinliefde

Denk maar niet dat de winkels hun marge groter is dan 25 a 30 %, ik heb de aankoopprijs gezien van die reeks 20, die is een eind over de 130 ? (zonder BTW) vandaag, het is Roco die deze treinen dumpt bij enkele winkels, en de andere worden daarna voor dieven bekeken terwijl ze die zelf haast het dubbele van die 67,00 ? moeten betalen.

Dit is gewoon een laffe daad van Roco, zoals ook andere merken doen,

Ik heb die aankoopprijzen hier liggen, zwart op wit.

Kees-Jan

Het is me duidelijk. Dank u.

Kees-Jan

Peter

Het herspuiten van zo'n gele versie is geen flauwe kul. Het model moet bijna helemaal afgeschuurd worden, anders komen de lijnen en beschrifting door de nieuwe verflaag. Als Kees-Jan oa. om die reden niet geinteressseerd is kan ik daar alle begrip voor opbrengen.
Trouwens de verkoopprijs voor de blauwe vind ik, voor de beperkte oplage, en vergeleken met de "oude" blauwe en groene versie, een aanvaarbare prijs. [:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Kees-Jan

Het heeft niets te maken met de donor Peter.

Wil een ieder even stoppen met me te mailen over deze lok en de reeks 45.

Dank u want ik kan zelf heel goed beslissen wat ik wel wil en kan.

Kees-Jan

Ik trek mij even terug van dit forum om me verder te beraden en zal zelf contact opnemen met deze of gene over welk project dan ook.

conducteur

Voor zo ver mijn kennis reikt over winkeliers en fabrikanten en fabriceren van modellen, denk ik toch dat de prijs wat overdreven is. Alle kosten voor hun mallen, en de werkuren die in het tekenen van het onderstel, zijn toch reeds gedekt? Het enige wat ze compleet nieuw moeten maken is de beschrifting en de bedrukking? En die kleine serie's met hoge kostprijzen (het gaat hier zeker niet om een kleinserie-fabrikant!!!!) die enkel te koop zijn in die bepaalde winkel aan de andere kant van Belgi? is inderdaad niet motiverend, in tegendeel.
Nu ga ik wat appelen met peren vergelijken, maar goed:
Als een type 12 in een iets groter oplage ging gefabriceerd worden ging hij wat goedkoper geweest zijn, waardoor er misschien meer mensen de loc het geld waard vinden= meer verkocht. Als roco dat ook doet met zijn 20 in 't blauw, die dan tevens bij minimum 90% van ALLE Belgische handelaars ging hij aan een zeer mooie prijs, dan ging ik zeker gespaard hebben voor een blauwe 20. Ik blijf erbij dat de kleinserie-politiek van de grote fabrikanten pure onzin is en ze zichzelf zelfs misschien in schulden werken.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

citaat:
Als een type 12 in een iets groter oplage ging gefabriceerd worden ging hij wat goedkoper geweest zijn


Dat durf ik oprecht betwijfelen. Je moet ze ook nog verkocht krijgen, en ondanks MSM, MIBA, Spoorweg Journaal enz.zijn voor de meeste mensen modeltreinen nog altijd verbonden met M?rklin of Fleischmann (niet negatief bedoeld)[:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

Vandaar dat ik zij: ik ga wat appelen met peren vergelijken.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum