Nieuws:

Nu in MSM 251 TEST: PIKO NS serie 1000 in H0 * PB Models ICRmh

Hoofdmenu

reeks 20

Gestart door Kees-Jan, 25 augustus 2009, 23:47:44 PM

itchy

citaat:
Geplaatst door treinliefde
Ja, het begint hier meer en meer op een peutertuin te gelijken, als er iemand iets zegt, doet een ander niet meer mee.

"Als dat hier nog lang duurt dan zal 't rap gedaan zijn!" zei Urbanus al... ieder zijn/haar mening h? mensen!
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

mini-bs

Den Urbain is een wijze mens. En gij ook.

nmbs

citaat:
Geplaatst door conducteur

citaat:
Geplaatst door nmbs

citaat:

Ze hebben hun 59 wel (her)uitgebracht voor 69 euro.

? Dus moet alles maar aan 69 E uitgebracht worden?

NEEN
En was het niet verboden hier op het forum ruzies te zoeken en/of uit te vechten?!!!!![}:)][}:)][}:)][}:)][}:)][}:)]

Mijn mening vertelt enkel dat als alles in grote oplage overal verkrijgbaar zal zijn dit ten goede zal komen voor de prijzen en onze hobby! Ik heb alleens de kans niet gehad om te kunnen sparen voor een 27 van LS, tegen dat ik mijn eerste stuiver had waren alle exemplaren reeds uitverkocht! Dat is zeker niet motiverend voor jongeren van ongeveer mijn leeftijd, in tegendeel!

Ruzie zoeken?  Ik zoek geen ruzie met niemand.  Ik krijg er alleen de vliegende schotels van van mensen die halve waarheden vertellen en foute info de wereld insturen over zaken waar ze 1) geen zaken mee hebben of niet weten hoe de vork aan de steel zit en 2)daardoor sommige mensen onterecht in discrediet brengen.
Zagen en klagen kan iedereen, altijd en overal.  

On topic: En ja, die blauwe 20 komt in mijn kast.  Gezien mijn werkgever niet wil dat ik een 1/1 modelleke mee naar huis neem om in mijn tuintje te zetten, zit er niets anders op dan hem maar in 1/87 in huis te halen he [:p]

conducteur

Zou dat passen in je tuintje?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

itchy

twintig bij drie meter moet volstaan voor een HLE20.
wel best iets van fundering voorzien denk ik.

citaat:

ronny-vdv

citaat:
Geplaatst door itchy

twintig bij drie meter moet volstaan voor een HLE20.
wel best iets van fundering voorzien denk ik.

citaat:

Bij mij in de tuin zou hij niet slecht staan.
Nog een sponsor zoeken [:D][:D][:D].

Ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

nmbs

Dat is allemaal geen probleem, ik zoek eerder sponsors voor mijn electriekfactuur van Electrabel.  Die soundmodule in dat 1/1 model verbruikt nl ietsjes meer dan op 1/87 [:p]
Sommige collega's krijgen zelfs oordopkes om ermee te rijden, de cultuurbarbaren!![:(!][:D]

itchy

citaat:
Geplaatst door nmbs

Die soundmodule in dat 1/1 model verbruikt nl ietsjes meer dan op 1/87 [:p]

Nieuw: de ESU LokSound XXXXXXL V3.5
Wanneer is die leverbaar?

Kees-Jan

Na wat speurwerk op het net kwam ik tot de volgende conclusie over de reeks 20:

Koop de lok voor de dumpprijs en bestel bij Roco een losse kap van de nieuwe (die kost geen 100+ euro denk ik) en zo heb je voor minder dan de 220-230 euro een Roco met nieuwe kap.

Kees-Jan

LockyLuke

mogelijks komt roco volgend jaar zelf met een blauwe reeks 20 uit en zal dan wel wa goedkoper zijn dan die van nu

Peter

Volgens een draadje op het TMM (Franstalig MSM) forum zijn de bovenbouwen van de diverse reeks 20 niet "zomaar" te verwisselen zonder aanpassingen.

De prijs van de gele reeks 20 is wel maar in een bepaalde winkel aan die lage prijs. Bij de meesten betaal je nog altijd 160 ? 175 euro.voor het DC model.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Denk wel dat Roco aan de meesten gevraagd heeft "een palet" met gele reeks 20 modellen te kopen. Je koopt het of je koopt het niet.
Mehano heeft ook zo zijn voorraad verkocht.
Wil je dan alle winkeliers straffen die het risiko nemen met die voorraad te blijven zitten??
In plaats van te straffen zoudsen we ze eerder dankbaar moeten zijn omdat dank zij hen we in de gelegenheid zijn bepaalde modellen aan een goedkope prijs te kopen.[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

mark7758

Maar als kleine winkelier kan je niet altijd even een pallet met een 100 stuks kopen. Dan moet je helaas nee zeggen. En men heeft het aan meerdere winkeliers aangeboden, er was er maar 1 die ja zei. En dan kijkt men niet verder.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Peter

Wat let "kleine" winkeliers om (zoals in Duitsland) SAMEN zoiets te doen, maar spijtig genoeg zijn er nog altijd een aantal die enkel naar hun eigen winkel zien.
Anderzijds, je ziet het in alle produkten op de markt. De grote ketens (Carrefour, Delhaize, Lidl, MediaMarkt enz.) bepalen de prijs en de kleine 'winkel op de hoek' is er de dupe van. We kunnen het daarmee oneens zijn of niet. Zo is het nu eenmaal.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Langs de andere kant 20 jaar geleden was die grote ook pas begonnen, en dus nog een kleine, je moet dan ook je hoedje af nemen voor wat die man bereikt heeft, en 135? voor 2 20ers, je moet het ook doen. je moet dat pallet ook voorschieten. Ik zou de waarde van de inhoud van zijn voorraadkast niet willen betalen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem