Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

doomslu

citaat:
Geplaatst door Gerolf

... en wil dit zeggen dat je witte inkt voor inkjet-decals hebt gevonden ?

We zouden nu wel graag weten hoe het werkt! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dirkkerckhofs

Door je houtlijmoplossing tussen je dwarsliggers te druppelen met een druppelteller of pipet. Als er nu echter lijm plakt aan je pinnekes, kan je je best een railgom aanschaffen en de pinnekes daar mee afschuren.

citaat:
Geplaatst door 2012

Wie kan me helpen met volgende probleem ...

Ik heb marklin flex rails (K rails dus) en ben die bezig aan het ballasteren. T'is heel moeilijk om te vermijden dat er lijm (water+houtlijm) op de middengeleiders pinneks komen. Nadien heb ik problemen om erover te rijden uiteraard, geen elektrisch contact.

Weet er iemand een manier om te vermijden dat de pinnekes bevuild worden met de houtlijm, of is er een handige manier om die pinnekes weer snel en makkelijk proper te krijgen zodat ze goed stroom kunnen doorgeven aan de sleper.

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Gerolf

... en wil dit zeggen dat je witte inkt voor inkjet-decals hebt gevonden ?

Ja en nee. Het is standaard witte inkt die reeds lang verkrijgbaar is. (vermoed ik)
Heb daarmee ge-exeperimenteert en het resultaat is gekend.
Vandaag ga ik de witte decals aanbrengen die ik gisteren geprint heb.
Ben eens curieus.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

marc goovaerts

Jean-Paul,

Twee antwoorden hebben we al dankzij je nieuwe foto:

- Geen witte randen
- Nogal groot voor N of zelfs voor HO

Maar waar we allemaal naar zitten te popelen: leg het nu eens helemaal uit, astumblieeeeef...

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

- Nogal groot voor N of zelfs voor HO

De woorden TEST mss wel, maar de andere 40000 liters en zo komen uuit de reeks decals die ik gemaakt heb voor de onderhoudstrein.
Moest het niet goed genoeg zijn. Ik heb nooit beweert dat het voor het doel geschikt is. Enkel vermeld dat wit dekkende decals met inktjet printer tot een mogenlijkheid behoort.
De rest is dan aan iemand die fijner en beter kan werken dan ik.

Gerolf

JP, moeten we nu raden hoe je het gedaan hebt [?]
Zal ik een poging doen:
- je zwarte inktpatroon vervangen door een witte, en eerst de letters "egaal" afdrukken
- daarna met een licht tint erover, en hopen dat je decal op exact dezelfde plaats als ervoor ligt

en ... goed geraden ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Gerolf

JP, moeten we nu raden hoe je het gedaan hebt [?]
Zal ik een poging doen:
- je zwarte inktpatroon vervangen door een witte, en eerst de letters "egaal" afdrukken
- daarna met een licht tint erover, en hopen dat je decal op exact dezelfde plaats als ervoor ligt

en ... goed geraden ?

Neen Gerolf.
De zwarte is enkel voor klad werk. Indien u foto kwaliteit afdruk word de grotere zwarte kartridge niet gebruikt.
Het zwart in fotokwaliteit word gedaan door de RGB kartridge.
Test maar een door snel en dus klad kwaliteit iets af te drukken met de zwarte alleen. Dan eens proberen om klad en dus snel af te drukken met alleen de kleuren, dus de grotere zwarte eruit.
Zal niet lukken.

ToThePoint

Allee een sneek-preview van de zelfbouw kuiswagon die net voorzien is van witte decals. Dit is een model in HO
De decals zijn met matte vernies verzegelt. dus nu kan u goed zien waar de decals zitten.
Ik moet nog gans de wagon in matte vernis zetten en verweren.
IK vind dat het beter kan, maar ik kan niet beter voorlopig.
Het is dus goed voor mij en de wagon is klaar voor de dienst.

martintje

ToThePoint zit zeker in de regering ?? die zijn net zo duidelijk met hun uitleg, luisteren net zo goed naar de vragen van het plepsvolk, en ontwijken de antwoorden ook op de meest prachtige manieren [8)]
[:D]
Mvg Marty

bollen neus

Laatste hand aan het leggen ( en neen ik ben geen bischop hoor) aan spuitwerk van de 202010 tijdperk 3.[:)]

marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door martintje

ToThePoint zit zeker in de regering ?? die zijn net zo duidelijk met hun uitleg, luisteren net zo goed naar de vragen van het plepsvolk, en ontwijken de antwoorden ook op de meest prachtige manieren [8)]
[:D]

Inderdaad, ondertussen weten we eigenlijk nog niet waar de witte inkt vandaan komt en hoe hij gebruikt wordt. En dan nog van 'ToThePoint' [:D].
Da's op deze manier zoiets als als een Partij voor Vrijheid en Vooruitgang waarvan een vroegere minister treinen en bussen afschafte, waardoor het zeker niet meer vooruitging...

fluppe

Ja, ik zou het toch ook wel graag weten hoor !

Philippe.

Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door fluppe

Philippe.

ik wil graag weten waar je dat mooie kleed gekocht hebt[:D] waar de wagon op staat.

Kees-Jan

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

citaat:
Geplaatst door fluppe

Philippe.

ik wil graag weten waar je dat mooie kleed gekocht hebt[:D] waar de wagon op staat.

Kees-Jan

Mooi kleed ?
Is het tafelblad van de keukentafel zelf.
Is een erfstuk van de moeder van de moeder van de grote chef des huizes. Die tafel is uit de jaren 50 a 60 van vorige eeuw.

martintje

aha, nu is het me helemaal duidelijk ......[V]
Mvg Marty