Nieuws:

Nu in MSM 262 TREINSAMENSTELLING: Containershuttle Zeebrugge-Antwerpen anno 2025

Hoofdmenu

Nederbrakel - anno 1920

Gestart door Dirky, 23 januari 2009, 21:56:44 PM

evan

[:0][:0][:0]

Echt Knap!

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky

nog een beetje verder gewerkt vandaag:

Jammer... cafe Leon is gesloten!

Deur moet nog een beetje bijgewerkt worden.

Gerolf

citaat:
Deur moet nog een beetje bijgewerkt worden.
Ah [?] Ik vind hem anders al h??l knap [:0]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

Laat Caf? Leon maar gesloten blijven, die deur is veel te mooi om open te zetten.[;)]

Hoe heb je die zo " echt" gemaakt??

Dirky

bruine acrylverf
zilver enamel
pastel donkerbruin en een soort zwartgroen
zwarte plakkaatverf

Na de montage van de deurklopper leek de deur plots op een deur [:)]
Ringske vd klopper is maar 1mm diameter. Het zijn volgens mij die heel fijne details die het verschil maken!

Dirky

nog een stapje verder...

hobbyist

buiten gewoon prachtig. Zaal er zelf eens een pot moeten gaan pakken h?

Dirky

op naar de volgende gebuur...

Gaat iets vlugger dan vroeger. Ik kleef een geprint metselwerkpatroon over het plastiek en moet maar doorprikken. Enkel bij de ramen moet er nog van de tekening weg ingegrepen worden.

grove den

Schitterend Dirky!!
Ook een compliment voor de gemaakte fotoos!

Kan ik ook via de andere(OPEN) deur alsnog  een pintje vatten? =)

Jos

Dirky

Dank je wel Jos maar het echte werk moet nog beginnen... de beplanting in de tuin van Leon [:)] In jouw specialiteit heb ik nog steeds mijn weg niet gevonden![:)]

Dirky

tot beneden geraakt... kramp in de vingers!

PeterC

citaat:
Geplaatst door Dirky

...Ik kleef een geprint metselwerkpatroon over het plastiek en moet maar doorprikken...

Dirk, in het begin van het draadje schreef je dat je papier met secondelijm gebruikt voor je muren, maar is dat nu styrene die gebruikt hebt?  Welke dikte?
Groetjes, Peter

Dirky

Door het wegvallen van enkele foto's is mijn draadje inderdaad onduidelijk geworden. sorry voor de verwarring.
Deze muur is gemaakt van Forex/Vikupor van 1mm dikte. Dat product heeft een "harde" toplaag die gemakkelijk kan doorgeprikt worden om de voegen te maken.

het metselwerkpatroon is gewoon een blad waar de voegen op getekend zijn, kwestie van niet meer te moeten aftekenen op het werkstuk. Wel ??n nadeel: het patroon is "te juist"... geen enkele metser kan zo regelmatig werken dat alle voegen geljnd zijn. Nu, geen probleem, dat camoufleer ik met de kleuren en het wheateren....

PeterC

citaat:
Geplaatst door Dirky

... Deze muur is gemaakt van Forex/Vikupor van 1mm dikte...

Dirk, zijn dat die PVC platen die gebruikt worden als reclamepanelen door deze te bedrukken of te bekleven (sterk maar licht)?
Groetjes, Peter

Dirky

jawel... PVC schuimplaat om het anders te beschrijven! verkrijgbaar in diktes vanaf 1mm. Als je er ooit moet hebben... je weet me wonen h?! [:)]