Nieuws:

Nu in MSM 256 TEST: Hupac T5-wagen van Fleischmann en Roco * NOCH Gras-Master Profi 3.0 Limited Edition

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

SuSke

citaat:
Geplaatst door conducteur

Ziet er niet slecht uit. Met welk programma heb je het filmpje gemonteerd?
Over de lengte van de trein: Ik heb ooit gehoord dat een trein max 120 wielassen mag tellen exclusief loc? Klopt hier iets van? Of is het zoals ik het eerst dacht, dat de lengte max 1 blok mag zijn?

Rian, volgens de richtlijnen van INFRABEL (beleidsverklaring) mag een sleep max 600m zijn zonder tractievoertuigen. Het gesleepte gewicht wordt bepaald door de reisweg en de tractievoertuigen, of de reisweg wordt aangepast in functie van het sleepgewicht. Die keuze blijft voor de Spooroperator.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

rixke rail

Ik heb een spottersplek niet ver van huis, juist achter station Haacht, lang recht stuk, niets spectaculair, maar wel interessante slepen ... :
- de 2613 en 2602 met een lange sleep coils-wagens (30).
- de 1318 met platte wagens ...
- de 5703 met een sleep gaswagens ...
Of verderop richting Leuven te Wespelaar :
- de 2012 met een gemengde trein ...
Of langs de andere kant, richting Mechelen, voor station Boormeerbeek :
-de 7850 met een wel z??r gemakkelijke opdracht ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Sicco

Waar was je niet blij om bij de 7850? [:D]

Sicco

citaat:
Geplaatst door Alex
Ps de eerste keer dat ik film, dus wellicht nog tips hoe het beter kan?

Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat echt de 1e keer was! En dat is dus ene compliment.

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Sicco

Waar was je niet blij om bij de 7850? [:D]

Die "Oh shit !" viel omdat ik het batterij-symbooltje kreeg !
Gelukkig komt dat ruim op tijd, zodat ik mij eigenlijk geen zorgen hoefde te maken !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

doomslu

Mooie filmpjes Rixke. Toch een tipje: een statiefje kan wonderen doen! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Alex

Mensen, bedankt voor de positieve feedback!

De gebruikte filmcamera is een geleend exemplaar om eens te kijken of het filmen van treinen iets voor me is. Ik ben al jarenlang aan het fotograferen, maar vooral het dieselgeluid is me gaan interesseren. Dit kun je niet vastleggen op een plaatje helaas :-)

Aangezien ik komende week enige dagen in de omstreken van dieselparadijs M?hldorf verblijf om de diesellijnen daar te filmen/fotograferen was lijn 24 een test die gelukkig goed heeft uitgepakt!

Zoals ik al zei, ben ik eigenlijk een treinfotograaf. Het voordeel van een filmcamera is dat je hem op record zet en zelf toch nog goede plaatjes kan schieten op een afstandje van je filmcamera. Zo kun je twee angles gelijkertijd pakken.

Hieronder een paar plaatjes die ik schoot terwijl de filmcamera gewoon staat op te nemen.

Op mijn flickr account find je meer foto's, ook van lijn 24 in de oude tijd.
http://www.flickr.com/photos/42519569@N08/

Ik hoop in M?hldorf mooie beelden te schieten/filmen jullie horen nog van me!

chef garde

Kvind het paard nu toch mooier dan de trein ... [8D][:D]

Paulogic

Chef Garde... ge zijt een beest...[:D][:D][:D] van een vent.

Mooie combi-foto ... loc met enkele duizenden PK's tov
??n PK !

mvg,
Paul(ogic)

patatje70

welk paard....er staan er 2 op.....LOL

OMC

Wel Alex schrijft in enkele woorden neer wat ik al jaren doe, enerzijds het beeld en anderzijds het beeld+geluid. Alleen ben ik als treinenfilmer begonnen en naderhand beginnen combineren met fotograferen. Maar toch leuk om te zien dat mensen ook graag het bewegende beeldmateriaal verzorgen zoals ze mooie foto's maken, zeker die 2 dingen blijven combineren Alex want je staat ervan versteld wat een archief je na 2 jaar bij elkaar kunt filmen! [;)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Gerolf

ERG mooie foto's (van het paard) [}:)] [:D] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

factageklerk

Dat beestje was precies blij met je aanwezigheid want als ze niet opgezet zijn met die aandacht leggen die hun oren naar achteren [:D] mooie trein trouwens

Sicco

Ik heb er best spijt van dat ik indertijd (1992!) niet ben gaan filmen. Nu heb ik de behoefte niet meer zo, maar een filmpje van b.v. toen geeft meer nostalgische herinneringen dan alleen een foto...

harzfreak

Vandaag gezien in s' Herenelderen (bij Tongeren)
De PB 03 van Crossrail Benenlux in haar nieuw jasje.

Groetjes Maarten