Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Peter

#165
Van de week waren er op het TV nieuws over die bommelding oa. beelden te zien van een reeks 11 met een sleep bordeaux M5 rijtuigen. Heeft iemand daar soms foto's van.
Met vriendelijke groeten
Peter

chef garde

#166
citaat:
Geplaatst door Peter

Van de week waren er op het TV nieuws over die bommelding oa. beelden te zien van een reeks 11 met een sleep bordeaux M5 rijtuigen. Heeft iemand daar soms foto's van.

P-treinen Oudenaarde - Schaarbeek.

Peter

#167
Bedankt allebei voor de snelle service
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

#168
Knappe foto's mannen , keep going!!![;)]

Michael

#169
Mannen zo laten jullie zien dat Belgi? een waar eldorado is op treinen gebied, ik moet toch snel weer een keer naar mijn vaderland gaan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

#170
Een locomotief zonder buffers in normale dienst! Mijn foto's kunnen kwalitatief niet tippen aan voorgaanden hierboven, maar het is wel iets merkwaardig, dacht ik. Maar ik kan me vergissen. Tijdperk V is niet direct mijn ding. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

trainfreak

#171
Al het materieel met zo een koppeling (een GF koppeling) heeft geen buffers. Er zijn misschien wel enkele uitzonderingen.

Een break heeft vooraan bijvoorbeeld ook geen buffers, maar bij de tussenliggende rijtuigen wel, idem voor andere stellen.
Spoorse groeten
Dimitri

the_gold

#172
Dit is normaal bij een aantal locs van de reeks 27, zo kunnen ze hoofdzakelijk en bijna altijd gekoppeld worden aan een m6 stuurstandrijtuig met een GF koppeling.

OMC

#173
Het is inderdaad een apart zicht, en het komt vaker voor dan dat we het eigenlijk zien. Toch nogal een soep om fatsoenlijk met die MUX'en te kunnen bollen (en een joekel van een GF-koppeling [:D])
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ToThePoint

#174
Lijkt meer op een tram zo zonder buffers.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

patatje70

#175
deze avond in Gentbrugge gestaan...tot het begon te druppellen,er was wel een beetje weinig licht ook...maar t was druk...







en als laatste een leuk detail...



mvg Wim

ToThePoint

#176
Is dat een blaasbalg aan het spoor ? Of een pomp om de rail op te pompen ? Der zit misschien een fit in ?
Of zo een voertuigteller zoals men wel eens over de rijweg spant met van die zwarte rubberen slangen om het aantal voertuigen te tellen ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

factageklerk

#177
citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Is dat een blaasbalg aan het spoor ? Of een pomp om de rail op te pompen ? Der zit misschien een fit in ?
Of zo een voertuigteller zoals men wel eens over de rijweg spant met van die zwarte rubberen slangen om het aantal voertuigen te tellen ?




Dat is een vetpomp om de wielkransen van de trein te smeren wat de levensduur van rails en treinwielen verlengt. Vind je meestal aan spoorwegbochten
 

Michiel

#178
Dat is een vetpot, die voor elke scherpe bocht ligt om de slijtage aan sporen en wielen te verminderen. Er bestaat al een draadje betreffende dit ding: "Smeerpotten voor de bocht" [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Mattias

#179
citaat:
Geplaatst door patatje70




Blijkbaar heb je de Wembley op foto gezet! [:)]

Ik zag die ook langsrijden bij het fotograferen gisterenavond, enkel kon ik hem niet op foto nemen. Omdat ik op een fotopunt stond die goed was voor de andere kant. De kant vanwaar die Wembley kwam, was voorzien van een grote hoeveelheid bomen :-)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder