Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

factageklerk

#1485
Gisteren een bezoek gebracht aan de P93 werk/leeftrein in Aarschot waar men momenteel tussen Lier en aarschot de houten dwarsliggers vervangt door betonnen.
 

chef garde

#1486
citaat:
Geplaatst door factageklerk

Gisteren een bezoek gebracht aan de P93 werk/leeftrein in Aarschot waar men momenteel tussen Lier en aarschot de houten dwarsliggers vervangt door betonnen.

Ben die gekruist met een vernieuwde Break (nr 313), bij aankomst in Antwerpen-Centraal is de schouwer moeten tussenkomen voor een deur die niet helemaal meer sloot, wat daarna gebeurd is met het stel weet ik niet meer, dan ging het alweer richting Gent!

evan

#1487
Hoi,

Vandaag heb ik dan eindelijk ns wat fotootjes genomen op mn nieuwe werk[:D]

Ik had vandaag een late shift van 14h00 tot 22h00.  De penduleertrein van Fabricom (bovenleidingswerktrein) werd getrokken met 5519 en de 5533 diende als "onderdak" voor de begeleider.

Het was een leuke namiddag[:)]

Binnenin:


5533


Het blauwe werkpaard 5519


Wisselen en laden aan het wisselcomplex in Peutie:


Leuk geluid die locs...


Gelijk oprijden met de twee werktreinen naar de werkplek.

Links is spoor A en rechts spoor B op L25 richting Mechelen op de E19

Klaar voor de werken...




De avond is reeds gevallen...  enkele kleine rangeerbewegingen...


Het zijn wel maar fotos met een klein toestel genomen, maar het geeft de sfeer perfect weer.

Tot later... Ik ben weer tevreden van mn werkdag.

Groeten,
Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#1488
Mooi van de knopjes blijven, he, Evan!
Leuke fotos.  Zo krijgt een mens een idee van hoe zo'n lijn tot stand komt.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

just4fun

#1489
citaat:
Geplaatst door evan

... penduleertrein van Fabricom (bovenleidingswerktrein) ...


Als ik me niet vergis rijden m'n collega's daar ook ergens met een werktrein rond.
Paul

Binco

#1490
Wooohooo [:D]
Zalige foto's Evan, ze hebben daar zeker geen jobstudenten nodig ...? [:D]

[:)][;)]

ERVIN

#1491
Knappe foto's hoor Evan , en daar willen we er natuurlijk meer van zien h?.

Op een dag vind je de job van je leven , en ik denk dat jij die nu gevonden hebt.[;)]

Metpetergaathetbeter

#1492
Man man man,

In het leven moet je toch maar chance hebben, fotootjes(trouwens hele mooie[:p]) nemen en daar op de koop toe nog voor betaald worden ook ![:D]

Even alle gekheid op een stokje fraai beeldmateriaal en interessante werktreinfoto's !

Groeten Peter[;)]

evan

#1493
Hoi Mannen het is inderdaad leuk.[:)]

Nu die treinen zijn echt wel ferm uitgerust, maar zijn al meermaals door vandalen toegetakeld en soms ook volledig leeg gehaald.  Gereedschap, koper etc.  De dieven verkleden zich als spoorarbeiders en vallen amper op.  Echt triestig!!!

Daarom worden de treinen ook veilig weggezet onder toezicht buiten de werkuren.

Tot kort[;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#1494
citaat:
Geplaatst door just4fun

citaat:
Geplaatst door evan

... penduleertrein van Fabricom (bovenleidingswerktrein) ...


Als ik me niet vergis rijden m'n collega's daar ook ergens met een werktrein rond.
Paul



Aha? Vertel...[:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OMC

#1495
Netjes gedaan Evan, als ik me niet vergis worden ze geparkeerd in Schaarbeek?
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

evan

#1496
Dat klopt voor een deel OMC, maar van 6h00 tot 22h00 zijn de treinen bijna constant in beweging en buiten de uren worden ze bewaakt dankzij de diefstallen. [:)]

Als de planning normaal verloopt zal Vanavond rond 16h00 en later de trein te zien zijn ter hoogte van het nieuwe viaduct aan Mechelen zuid over de E19.

Groetjes,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

chef garde

#1497
Vanmorgen in Brussel-Zuid een 59 met K1's zien staan, ook horen en zien vertrekken.  Helaas kruiste een Benelux net, waardoor het zicht verneukt was!  Na de 59 mochten wij met het navette-treintje Brussel-Nationaal-Luchthaven door de Noord-Zuid, je kon nog steeds ruiken dat de 59 daar gepasseerd was.  GSM met fototoestel heb ik nog steeds niet.  

Misschien dat iemand de rit heeft meegemaakt en hier foto's wil posten?

OMC

#1498
Dat was een rit van Mercia Charters uit Groot-Brittanni?, voorzien was om met een loc van het TSP en een loc van de NMBS (volgens de organisatie zelf een HLD 55 TVM) te rijden. Binnen een klein uurtje zou de rit moeten eindigen in Brussel, ik wou er vandaag achter gaan maar mijn gezondheid liet het jammer genoeg -weeral- niet toe.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

trainfreak

#1499
citaat:
Geplaatst door OMC

Dat was een rit van Mercia Charters uit Groot-Brittanni?, voorzien was om met een loc van het TSP en een loc van de NMBS (volgens de organisatie zelf een HLD 55 TVM) te rijden. Binnen een klein uurtje zou de rit moeten eindigen in Brussel, ik wou er vandaag achter gaan maar mijn gezondheid liet het jammer genoeg -weeral- niet toe.

En de rit was vertrokken met een kleine 2u vertraging ...
Spoorse groeten
Dimitri