Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

ERVIN

#1440
Om het even visueel weer te geven , is dit mss wat Stefan bedoelde...






stefan

#1441
inderdaad ervin bedankt voor de foto's had er zo snel geen anders had ik ze vandaag op het werk moeten fotograferen.

swarol

#1442
de onderste foto zo worden ze meestal getrokken (hier toch) nu was het met passende loc zoals wagons,

de duitse waren geen rode, zal eens op de naam letten want foto's is nogal moeilijk, omdat het meestal al donker is en niet weet wanneer wat.

zoals gisteren nog een lok gezien waar ik juist nog city kon lezen, goederentrein, stond nog iets voor zoals jet, leg?????

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

D_Loc

#1443
Afgelopen september was ik in Luxemburg en heb daar nog wat gefilmd:

- 100 jaar ArcelorMittal-Arbed
- Charterrit Westwaggon
- CFLcargo 1800
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

conducteur

#1444
Mij hebben ze wijsgemaakt, dat stuurstanden altijd naar de kust gericht zijn. Is dit juist? of is er een andere regel?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

#1445
citaat:
Geplaatst door D_Loc

Afgelopen september was ik in Luxemburg en heb daar nog wat gefilmd:

- 100 jaar ArcelorMittal-Arbed
- Charterrit Westwaggon
- CFLcargo 1800



Schitterende filmpjes, waar genot ![:p]

Groeten Peter[;)]

trainfreak

#1446
citaat:
Geplaatst door conducteur

Mij hebben ze wijsgemaakt, dat stuurstanden altijd naar de kust gericht zijn. Is dit juist? of is er een andere regel?

De loc is normaal altijd naar de kust gericht, maar er zijn wel uitzonderingen op.
Spoorse groeten
Dimitri

conducteur

#1447
citaat:
Geplaatst door trainfreak

citaat:
Geplaatst door conducteur

Mij hebben ze wijsgemaakt, dat stuurstanden altijd naar de kust gericht zijn. Is dit juist? of is er een andere regel?

De loc is normaal altijd naar de kust gericht, maar er zijn wel uitzonderingen op.


Dat bedoelde ik inderdaad, maar had ze omgewisseld...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Mattias

#1448
Locs moeten kant kust staan in verband met opdrukbewegingen (zoals in Luik-Ans). Daar 2 locomotieven aan staart verboden zijn bij het opdrukken... [;)]
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Gerolf

#1449
citaat:
Geplaatst door Mattias

Locs moeten kant kust staan in verband met opdrukbewegingen (zoals in Luik-Ans). Daar 2 locomotieven aan staart verboden zijn bij het opdrukken... [;)]

Omwille van het hoogteverschil dus? Dat is sterk voor het vlakke land waar ze doorrijden [:0]
Maar ik wil je best geloven, hoor [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Sicco

#1450
Heb je wel eens tussen Li?ge Guillemins en Ans gereden dan? [:0]
Is zo ongeveer de steilste helling in een hoofdspoorlijn van West-Europa! [:D]

http://www.youtube.com/watch?v=PEckI6155DU
http://www.youtube.com/watch?v=lal3BV7mM4w (aanrader!!)

Gerolf

#1451
In de Ardennen begrijp ik dat best, maar ik stond er niet bij stil dat het in het vlakke kustland ook een rol speelde [;)]
EDIT: knappe filmpjes [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Sicco

#1452
Nee maar de treinen naar de kust beginnen in de Ardennen h?... [:D]

Peter

#1453
Denk dat de mensen van de NMBS hier mee lezen. Ze hebben de twee overwegen aan Hoboken-polder, die nog maar een paar maand geleden heraangelegd waren, terug opgebroken en zijn die opnieuw aan het heraanleggen, maar ditmaal met het befaamde Strail systeem. Hebben ze dit afgekeken van het draadje over mijn baan en de stukken ook besteld bij Vampisol, of zouden zij een andere leverancier hebben?[:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Binco

#1454
Ik ben vandaag nog eens afgezakt tot Antwerpen Berchem.
Er zijn 3 filmpjes die ik jullie niet wil onthouden [;)]
De filmpjes vind u HIER (de laatste 3)

[:)][;)]