Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

BigCedric

#1395
Zaterdag 10 september 2011 en zondag 11 september reed de 64.169 pendelritten tussen Ronse en Oudenaarde.

Dit zijn enkele foto's van zaterdag.

De 64.169 rijdt het station van Ronse binnen langs het oude goederenstation en de voetgangersbrug.


Motorwagen 4144 staat klaar om te vertrekken naar Gent Sint-Pieters en Eeklo




De locomotief heeft juist van spoor gewisseld. Vroeger passeerde daar de trein Ronse-Leuze, nu wordt dit stuk spoor niet meer gebruikt.


Op de achtergrond zie je een haag gepland die de tekst 'Ronse Ranaix' vormt ('Renaix' is niet zichtbaar door de wagons.) Tevens zie je nog een lantaarnpaal als stille getuige van het verleden. Ooit was er daar ook nog een perron.




De 6077 was aanwezig als depannageloc en stond opgesteld op het voormalig goederenspoor. Deze is blijkbaar zaternamiddag moeten uitrukken wegens een panne met de stoomlocomotief. De 64.169 reed zonder angstloc het hele weekend tussen Ronse en Oudenaarde.






Even een wagon op kant zetten.







Foto's in het groot:
http://www.flickr.com/photos/66523888@N03/sets/72157627661070046/

Zoals je kan zien is er nog heel wat zichtbaar uit het verleden. De bedoeling is om van het oude goederenplein een parkeerplaats te maken. Voor het goederenstation wordt nog een andere bestemming gezocht. De drie sporen in het station zullen twee doodlopende sporen worden. Dit zal volgens mij in de toekomst zo'n prachtige gebeurtenis jammer genoeg niet meer mogelijk zijn.



 

OMC

#1396
Mooie reportage Cedric, Ronse is een heel dankbaar station om te fotograferen ?n je kan al eens iets vragen aan het personeel ter plaatse! Ben er enkele jaren geleden eens geweest voor de B-Telecom trein van Infrabel en diesels komen nergens beter tot hun recht dan op zo'n spoorlijn zonder bovenleiding [:)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

itchy

#1397
Ik had helaas geen fototoestel bij, maar deze middag (rond iets voor ??n) stond er op spoor 9 te Brussel Zuid deze rare vogel van de SNCF, de B82746 ! (hier een fotootje uit Lille):


? Jason Cross 18/07/2011

Reed net weg richting Brussel Centraal... Weet iemand meer??
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

trainfreak

#1398
Het stel is door nog andere mensen gespot in Schaarbeek.
Vermoedelijk staat het daar voor testen?
Spoorse groeten
Dimitri

vanmiegroet

#1399
zou het kunnen dat het stelletje ook naar gent gaat rijden?
Dan kan ik het spotten.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

OMC

#1400
Dat is een BB 82500 van de SNCF, ook wel AGC BiBi genaamd. Die rijdt van 13/09 tot en met 15/09 proefritten in het Waalse landsdeel om de transitie, TBL 1+ en de radio uitvoerig te testen.

Vandaag reed hij tussen Ecaussinnes en Braine-le-Comte en morgen, 15-09) zal hij dat doen tussen Brussel-Zuid en Charleroi-Zuid:

1) Schaarbeek (10:29) - Brussel-Zuid (10:49) - Nijvel (11:24) - Charleroi-Zuid (11:41) via lijn 124
2) Charleroi-Zuid (11:56) - Nijvel (12:13) - Brussel-Zuid (12:34) via lijn 124
3) Brussel-Zuid (12:50) - Halle (13:06, overgang L96 naar L94) - Ath (13:27) - Doornik/Tournai (13:45)
4) Doornik/Tournai (14:55) - Froyennes (14:58) - Blandain grens NMBS-SNCF (15:03) - Lille Saint-Sauveur via lijn 94)

Aub.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

PeterBrz

#1401
Vandaag gespot, de overbrenging van twee Desiro stellen richting Aken-West.



Groeten, Peter

itchy

#1402
@ OMC: bedankt, dan ga ik morgen nog eens kijken :-)
@ PeterBrz: da's lang geleden dat ik nog zo'n blinkende Dms pakwagens heb gezien!
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ToThePoint

#1403
Even een uitstap gemaakt.
Weet iemand waar de loc is ?
Word de loc door een fabrikant uitgebracht ?
Ik meen ergens iets gezien te hebben, maar de oude verwarde geest weet weer niet waar.

Heb een berg foto's, van allerlei details.
Tja die ga ik misschien wel namaken.

Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

OMC

#1404
Dat is de Idee?ntrein van Siemens, die staat nog tot en met 25 september in Antwerpen-Centraal. Is gisterenavond met een 77 via lijn 27 van Muizen naar antwerpen overgebracht, heb die trein met een gelukje gezien toen ik van het werk naar huis reed. De trein staat voor innovatie en de mensen warm maken voor een groene samenleving.

Meer info op http://www.train-of-ideas.net/en/home/?PHPSESSID=l0daoe6uooqeujgr5d4g7etql0
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Binco

#1405
Wetend dat ik er vandaag nog ben geweest, maar niet naar +1 ben gegaan.
Wel alle andere verdiepen[B)]
Dat wordt nog eens een keertje terug gaan [:o)]

[:)][;)]

railman56

#1406
die staat nog tot en met 25 september in Antwerpen-Centraal

dat is dan een meevaller voor onze rondleiding zondag (forummeeting), nog wat extra's. [:D]

Dat wordt nog eens een keertje terug gaan

@ binco: kom dan zondag, dan kan je gelijk meelopen met ons. [;)]

marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

pieter

#1407
Museum stichting WIJS uit Haarlem heeft een stalen-D bagage rijtuig verworven.
Dit is rijtuig is gisteren van Amsterdam Watergaafsmeer naar Haarlem Goederen overgebracht door Locon.
Hier wat beelden van de rangeeracties in Haarlem.

http://www.youtube.com/watch?v=KQPbjLDQv1U

grt P.

Binco

#1408
Zondag zal niet gaan, anders had ik mij daar al voor in geschreven [;)]

Michiel

#1409
Eindelijk! 6 maanden na de brand te Etterbeek mag "mijn trein" weer rijden. Kan ik eindelijk weer met de oude vertrouwde trein reizen. Vandaag zag ik 'm zo uit de bocht komen te Sint-Job, met uitzonderlijk een HLE 26 voorop in plaats van een reeks 23. En even later, een foto vanuit het vensters wanneer de sliert M4 rijtuigen met veel lawaai door de krappe bocht kriepen, nabij de aansluiting met lijn 124 te Linkebeek.



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)