Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Paulogic

#1380
ze zijn heb vergeten te weatheren...[:D]
mvg,
Paul(ogic)

OMC

#1381
citaat:
Geplaatst door doomslu


En die 1313, die komt nog maar pas uit de doos zeker? [:o)]



Ik moet het gaan geloven [:p] kwam de locs in Belgi? allemaal maar zo proper voor de dag!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

itchy

#1382
Hoi Michiel, wat me opviel aan dit bordeaux tweetje (hier op de lijn van Gent naar Kortrijk): als je maar lang genoeg wacht, worden ze vanzelf terug groen... [:D] O en er zat geen spatje graffiti op trouwens.



citaat:
Geplaatst door Michiel

Op de lijn naar Charleroi rijden die bijna-oude tweetjes ook nog, en ik vind dat best aardig. De NMBS zou meer van dat oude materieel mogen inzetten, in het origineel groen en zo. Dat heeft charme en stijl. Mij stoort het helemaal niet, in het tegendeel, ik hou er wel van. Alleen die rot-graffispuiters mogen ze wel eens zeer kordaat en genadeloos aanpakken, maar dat is een ander verhaal.

@Gerolf, dat lijkt me een heel boeiend dagje Belgi?-sporen geweest te zijn. Tof initiatief, mooie foto's!

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

doomslu

#1383
Onzen Dirk (D_loc) haalt de locale pers in Luxemburg: http://www.mywort.lu/dippach/11268445.html [:D]

Wat we eigenlijk niet gemerkt hadden is dat hij in dat ?ne filmpje alle Luxemburgs rijdend materieel heeft verzameld. [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

#1384
citaat:
Geplaatst door doomslu

Onzen Dirk (D_loc) haalt de locale pers in Luxemburg: http://www.mywort.lu/dippach/11268445.html [:D]

Wat we eigenlijk niet gemerkt hadden is dat hij in dat ?ne filmpje alle Luxemburgs rijdend materieel heeft verzameld. [:p]



Some guys have all the luck ! (some guys have all the fun) ; fraai filmpje en zo wordt je fraai filmpje bijna (wereld - spoorweg)nieuws !

Groeten Peter[:p]

Peter

#1385
Werkt dat filmpje niet meer?
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

#1386
citaat:
Geplaatst door Peter

Werkt dat filmpje niet meer?

Bij mij wel hoor!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

#1387
Heb het ook kunnen bekijken. Prachtige opnames gemaakt op uitstekende standpunten. Je moet ze weten te vinden natuurlijk.
Toch een vraagje: bij de rijdende treinen die dichtbij de kamera zijn, lijkt het of het beeld wat schokt. Ik bedoel, de trein rijdt niet in een vloeiende beweging voorbij. Is dit normaal eigenlijk, want ik heb gemerkt dat ik dat fenomeen met mijn eigen Canon Legria HD ook heb, of ligt dat aan de viewer waarme je de beelden bekijkt.
Met vriendelijke groeten
Peter

mark7758

#1388
citaat:
Geplaatst door doomslu

Onzen Dirk (D_loc) haalt de locale pers in Luxemburg: http://www.mywort.lu/dippach/11268445.html [:D]

Wat we eigenlijk niet gemerkt hadden is dat hij in dat ?ne filmpje alle Luxemburgs rijdend materieel heeft verzameld. [:p]


En ja wie stond er ook al weer in de trein.[8D]
Maar wel een schitterende filmpje.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

D_Loc

#1389
citaat:
Geplaatst door Peter

Heb het ook kunnen bekijken. Prachtige opnames gemaakt op uitstekende standpunten. Je moet ze weten te vinden natuurlijk.
Toch een vraagje: bij de rijdende treinen die dichtbij de kamera zijn, lijkt het of het beeld wat schokt. Ik bedoel, de trein rijdt niet in een vloeiende beweging voorbij. Is dit normaal eigenlijk, want ik heb gemerkt dat ik dat fenomeen met mijn eigen Canon Legria HD ook heb, of ligt dat aan de viewer waarme je de beelden bekijkt.


Dat is bij mij ook zo maar als ik dezelfde YouTube video via mijn TV bekijk, deze hangt aan internet en heeft o.a. een YouTube App, dan loopt het beeld wel vloeiend! Dit verraste mij!
Wat betreft de locaties, dat was gewoon een gok want ik had de betreffende lijn nog niet eerder bezocht en ben van Dippach naar Schouweiler gelopen (en bijna gesmolten want het was erg warm die dag en er is werkelijk nergens schaduw op die route).
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

mark7758

#1390
Dirk, Net buiten Dippach richting Schouweiler kan je onder het viaduct in de schaduw staan. Maar dan wordt filmen wat lastig.[^][^]
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

D_Loc

#1391
citaat:
Geplaatst door mark7758

Dirk, Net buiten Dippach richting Schouweiler kan je onder het viaduct in de schaduw staan. Maar dan wordt filmen wat lastig.[^][^]


Je hebt gelijk, dat was mij ontschoten. Ik ben daar inderdaad onderdoor gelopen[;)].

Nog even over het beeld op de TV, treinen die in de rug zijn gefilmd (4017, 2208 en 2020) schokken wel even als ze het beeld binnen komen rijden. Alles wat van voren komt loopt echt super strak waarbij zelfs de locnummers duidelijk te lezen zijn terwijl deze op mijn PC amper te lezen zijn door de schokken.

Ik had ook nog wat foto's en twee filmpjes van zaterdag in Berchem en op het depot van Luxemburg.






Enkele beelden van het depot in Luxemburg. Daar stond tot mijn grote verbazing de 802 te ronken, welke was gebruikt voor het rangeren van een te schilderen wagon (helaas heb ik geen beelden van het rangeren).
Deze loods zal zeer binnenkort worden gesloopt als dit niet reeds is gebeurd. Zoals te zien is, is deze al helemaal leeg gehaald.




De 1817 en 1805 genieten van hun welverdiende weekend na het zware werk


Drie van de vijf nog rijvaardige 1800'en voor/in de loods. De 1806 en 1818 waren onderweg (zie filmpje).


De 1820 zal worden bewaard als industrieel erfgoed. Hopelijk zal ze in de toekomst net zo vaak worden ingezet als de 1604.


De video van Berchem
http://www.youtube.com/watch?v=tLXh0yiTt2o

Beelden van het depot
http://www.youtube.com/watch?v=nuJ3MoOuIko

[Edit] Foto's en filmpjes toegevoegd
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

patatje70

#1392
mijn exuses voor de paal,maar de echte foto is mislukt omdat mijn toestel haperde(t moet weer lukken)
locatie Schellebelle(L50)



railtravelmanager

#1393

[/quote] testtrein of reguliere trein uit dienstregeling ?
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

patatje70

#1394
commerciele rit...in dienst dus