Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

swarol

#1425
citaat:
Hoe kan je als ontwerper zoiets lelijk ontwerpen ? ik begrijp dit echt niet !
Bij een creatie moet(en heb je steeds) voldoening van je werk en ik kan toch moeilijk begrijpen als je dit ontworpen hebt dat je een voldoening van je werk kunt hebben !




helemaal met eens, in een woord lelijk, maar het zijn schotten zal wel van overschotten en gratis gemaakt zijn [:D]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Alain

#1426
Wie beweerde hier dat de Engelsen een andere schaal gebruiken, zijn toch even groot als onze treinen?[:D]

Bruno

#1427
Afgelopen zaterdag hield TractieWerkplaats Merelbeken zijn opendeurdagen, aangezien dat de stelplaats van de 11.8'en is heb ik die werkplaats uiteraard even een bezoekje gebracht, en het viel zeker niet tegen, zowel de 1181, 1184, 1187, 1189 en 1191 waren aanwezig, alhoewel de ??n beter zichtbaar was als de ander!

TW Merelbeke

De 1181, leuk om zo'n ding na ??n jaar weer eens te zien!

De 1210, de tegenhanger van de 11.8 die naar Frankrijk mag rijden stond er naast

Gerenoveerd break 391

Klassiek 629 in de modernere kleuren

MW 4126 geheel in de lucht, in Nederland wordt meestal 1 bak gelift, in Belgi? doen ze gelijk het hele stel

Collectie modeltreinen van de ModelSpoorKlub van de Kust

Thalys op de aanwezige baan

Hulpstuurstand van de HLD 7860, welke er speciaal voor gebruik in Nederland wegens rechts staande seinen ingebouwd is

Cabine van de HLD 7860

Dieselmotor van de genoemde loc, leuk was dat alle onderdelen gelabeld waren met een korte omschrijving

Treinstel 4144

Cabine van MW 4144

De 6202 voor onderhoud aan de infrastructuur in zone Gent

Stuurpost van de 1304

MS'96 567 met de stuurpost weggeklapt, een soort van handmatig te bedienen doorloop(kop) dus

De 7860

Nogmaals de 1181 in de werkplaats

MW 4144 en 4126 op een verschillend niveau

Rangeerloc 9123 met 3 ketelwagens
Gent-Sint-Pieters

Line-up van de 469, 2136, 2122 en 538

Vertrek van de 2122 met M4 rijtuigen

De nieuwe 1817 kwam ook nog langs, w?t een herrie maken die dingen zeg!
TW Merelbeke
Hierna ben ik wederom teruggekeerd naar TW Merelbeke, niet voor de werkplaats, maar om friet te kopen, want dat is op Gent-Sint-Pieters nergens te vinden. De mobiele frietkraam beweerde de "beste frietjes" te hebben, en ik kan ze geen ongelijk geven, vele malen beter dan de Smullers en soortgenoten in Nederland!

Na mijn friet nog maar een plaatje geschoten, die eerder wegens de zonstand niet mogelijk was; de 426, 2344 en 1189
Gent-Sint-Pieters

Terug in Gent-Sint-Pieters de stationsomgeving wat verkend; 6309 van de Lijn naar de Flanders Expo

PCC2 tram 6223 naar het Ledebergplein

Aan de achterzijde van het station PCC2 6219 naar de stelplaats Gentbrugge

De terugreis heb ik wederom met de extra-IC trein gemaakt, dankzij de omroep vanmorgen dat deze trein terug om 18:35 uit Blankenbergen zou vertrekken wist ik dat deze om ongeveer 19:00 in Gent moest zijn, ik zat er niet ver naast; 19:10 geplande vertrek, wederom enkele minuten na de reguliere IC-trein en dus had ik wederom bijna een priv? rijtuig. De reguliere IC reed met +10, dus had ook de extra trein enkele vertraging, maar voor mij geen probleem, ik had immers geen haast.
Antwerpen Centraal

Het stationsgebouw van Antwerpen Centraal nadat de zon onder is

Metpetergaathetbeter

#1428
Bruno,

Mooie sfeerbeelden van Merelbeke, en zoals je zegt voor het cullinaire moet je ook naar Belgie komen (zelfs onze frieten zijn heerlijker dan de Nederlandse !)[:D]

Ik ben steeds verwonderd dat er meer Nederlanders geinteresseerd zijn in Belg. spoorwegmateriaal dan andersom ![:0]

Groeten Peter[;)]

Misschien kunnen onze admin. ervoor zorgen dat dit verslag bij de opendeurdag NMBS terecht komt !

wisselstromer

#1429
is zeer lelijk maar toch nog schoner dan onze fyra


citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door chef garde

Mij geven ze het idee van een nieuw Klassiek tweeledig stel, ook met claustrofobie-stuurpost en vouwbalgen om stelletjes te koppelen.




Hoe kan je als ontwerper zoiets lelijk ontwerpen ? ik begrijp dit echt niet !
Bij een creatie moet(en heb je steeds) voldoening van je werk en ik kan toch moeilijk begrijpen als je dit ontworpen hebt dat je een voldoening van je werk kunt hebben ![}:)][:D]

Groeten Peter

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Bruno

#1430
citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

(zelfs onze frieten zijn heerlijker dan de Nederlandse !)[:D]

En daar kan ik alleen maar mee instemmen, enkel de frieten die wij hier thuis eten zijn lekkerder [:D]

Dat er meer Nederlanders in Belgisch materieel geintresseerd zijn, zal komen omdat de spoorwegen hier in Nederland steeds saaier worden; 180 VIRM-stellen, 131 SLT-stellen, steeds meer reizigers treinen met locomotieven verdwijnen. Het wordt steeds eentoniger. In tegenstelling tot Belgi?, daar hebben ze sinds kort juist weer locomotieven besteld (de T18).
Ook worden in Nederland de fotoplekken telkens verpest door de plaatsing van hekken, iets wat in Belgi? (gelukkig) een stuk minder is.

swarol

#1431
elke dag komt hier een nederlandse trein voorbij geraast, moet zeggen hij is mooier dan die gedrochten van ons die hier rijden,

ook zie je geen graffiti op de nl, allee toch niet op die ik hier zie
(kapellen)

wel zijn ze een stuk luider

en foto's nemen van treinen kan ik direct vanuit men bed, achtereen nog beter als het gebladerde weg is.

goederen treinen zie ik hier ook met hopen, zou eens een foto moeten nemen van mooie een zilver kleurige,

denk dat het een is van een eigen bedrijf, sleept meestal tankwagons
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

JC2180

#1432
citaat:
Geplaatst door swarol

ook zie je geen graffiti op de nl, allee toch niet op die ik hier zie
(kapellen)



dat zal ik eens extra voor jou nakijken, misschien hangt alle graffiti wel aan mijn kant (Mariaburg)
[:D]
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

swarol

#1433
[:D]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Bruno

#1434
In Nederland zit er zeker (helaas) wel graffiti op de treinen, enkel op de internationale valt het wel mee.
Lijkt echter wel dat het in Nederland sneller wordt gereinigd dan in Belgi

swarol

#1435
Of dat ze waterverf gebruiken [:D]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Powered By Diesel

#1436
Dit weekend in de Antwerpse haven volgende wagon gespot:



en ook nog deze spiksplinternieuwe machine:

running on heavy fuel

swarol

#1437
gisteren zoals elke dag infeite, keek ik wat er van goederen hier zo al voorbij komen,(ik woon nog niet zolang in kapellen) en tot men verbazing reed er een sleep met duitse voedings silo's & wagons,

ook eindelijk eens een volledig stel gezien van dubbeldekkers niet getrokken door de blauwe treinen(sorry vergeet telkens de nr dacht 27 of 28 en nog 2 cijfers)

de meeste slepen zijn containers, gas, auto's en lelijke graffiti bespoten wagons met schuifkappen, dus was ik wel even verwondert om deze sleep te zien.

volgende keer mms eens foto nemen als ik snel genoeg ben
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Powered By Diesel

#1438
citaat:
Geplaatst door maxim

Aan de foto's te zien denk ik dat ze gemakt werden aan bundel Ijsland.
De kans is dan vrij groot dat het materieel hier dan staat te wachten op verscheping naar een of andere exotische bestemming.




De machine van Plasser & Theurer is bestemd voor Mauritani? volgens de documenten op de zijruit.
running on heavy fuel

stefan

#1439
Swa waren het rode wagons van DB gemengd met raillon wagons allemaal rood ? Anders waren dit suiker wagons. En dubbeldekers was type 27.

groeten stefan