Inzet belgische locs op de modelbaan

Gestart door Binco, 04 september 2009, 18:17:53 PM

yannickvw

Bedankt voor je antwoord Rudy. Met bordeaux M4'en had ik hem inderdaad al gezien. Verdorie, mijn bordeaux M4'en een tijd geleden terug verkocht :) En mierrenneuken zou ik het niet noemen, ik heb graag dat men stammen wat realistisch zijn.

Ik wist niet goed hoe het net zat met de verwarming van de M2's, dacht dat deze misschien beide aankonden  :)

dieselfreak

@ Yannick: de blauwe 55'ers hebben in het verleden zeker met M2 rijtuigen gereden, zowel groene als bordeaux. In het boek van TSP over de verschillende livreien van diesellocomotieven vind je een voorbeeld hiervan op blz. 253 onderaan: de 5529 met drie groene M2's en ik het boek van Marklin over de diesellocomotieven 60/61 en 55 staat op blz. 59 een foto van de 5523 met twee groene en 1 bordeauxkleurige M2.
MC

Sicco

Blauwe 55-ers reden regulier met M2 op lijn 42 en 43 voor de inzet van M4 op lijn 42 en daarna nog wel eens voor de laatste trein met M2 op lijn 42, de IR tot Gouvy, maar dat was al behoorlijk zeldzaam omdat ze bijna niet op reserve stonden. De 6215 heeft maar kort op lijn 42 gereden en de kans dat die ooit met M2 gereden heeft is dus nog kleiner, met een trekduwstam (die niet reden waar de 6215 reed) sowieso niet.

M2's kunnen zowel met stoom als elektrisch worden gevoed

Michiel

Citaat van: Rangeerduivel op 16 februari 2015, 12:18:44 PM
Heeft dit niet alles te maken met het feit dat de M2's verwarmd werden met stoom,en de blauwe 6215 geen stoomketel meer had?
De 6215 had een elektrische generator voor rijtuigverwarming, geen stoomgenerator.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

2012

M2 kan vrwarmd worden op 3000volt ook, ze hebben ook lang gereden met 22,23,25 he, dus kunnen die ook vrwarming krijgen va  die diesls met generator in.

Johnnytrein

2012, kapot toetsenbord ?er ontbreken letters in je tekst.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

2012

Citaat van: Johnnytrein op 17 februari 2015, 07:40:00 AM
2012, kapot toetsenbord ?er ontbreken letters in je tekst.
te rap zitten tikken op de tablet 8)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 16 februari 2015, 12:18:44 PM
Yannick,
Met M4's in ieder geval wel,Met M2's is hij niet zo direkt te vinden.
Op tegenspoor dan nog!
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0CC4QtwIwAw&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DXozOIygotXQ&ei=gNDhVNFggrNR18uBmAY&usg=AFQjCNGGJOetQPxLCL_LI3-P7JQPOMrmmw&sig2=aC4_HI4AdUb6zFhOKzAbIQ&bvm=bv.85970519,d.d24
Heeft dit niet alles te maken met het feit dat de M2's verwarmd werden met stoom,en de blauwe 6215 geen stoomketel meer had?
Voor jouw trek/duw stam is het ideale idd een geel/groene 62,maar is dat niet voor muggezifters? ;D

;)
't Is in Luxemburg, daar rijdt men op het merendeel van de trajecten rechts. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Een vriend van mij had zijn  M1 rijtuigen mee naar de club. Had mijn fototoestel al in de hand toen hij ze op de baan ging zetten. Na een avondje dat hij zijn rijtuigen had gesupereerd was het tijd voor een fotostopje.  ;D
De lok zie je wel niet want hij stond achter de brug.





En welke zeker niet mag ontbreken is de lima natuurlijk!

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

loebaske

M1 in trek/duw, leer dus nog bij...

renstimpie

mooi setje van OVB models...   ik heb dit ook nog liggen. Om in elkaar te zetten...  Ken je het liedje:  als ik ooit eens 5 minuten tijd heb... ;)
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

TBCédric

Inderdaad Tim. Is wel van de Tom hoor.  ;)

Ik kon het weeral niet laten en ik heb me wat uitgeleefd met mijn statief, camera, de stoombaan en mijn materieel. Hoe kom ik anders aan een nieuwe achtergrondfoto?













Greetz vanuit MSC-Het Spoor.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Mooie foto's Cedric!

Citaat van: LS Models op 07 maart 2015, 13:14:11 PM
...
De lok zie je wel niet want hij stond achter de brug.

Die vriend is dus niet kaal.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Citaat van: doomslu op 21 maart 2015, 08:51:15 AM
Mooie foto's Cedric!

Citaat van: LS Models op 07 maart 2015, 13:14:11 PM
...
De lok zie je wel niet want hij stond achter de brug.

Die vriend is dus niet kaal.  :)

Ik weet niet echt waarmee je Niet kaal mee bedoeld (letterlijk of figuurlijk  :-[  ;) ) maar hij heeft nog haar op zijn hoofd maar Luc, klein geheimpje tussen ons: Hij moet zijn lokje nog kopen.  ;)  :o


Bedankt Jean!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.