Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Inzet belgische locs op de modelbaan

Gestart door Binco, 04 september 2009, 18:17:53 PM

Kautenbach


Metpetergaathetbeter

Citaat van: Jurgen op 14 december 2014, 12:01:10 PM
Ik hoop op een heruitgave van de resto-wagen, want de tweedehandsprijzen zijn me te duur!
laatst kocht Olivier hem voor een prikje tweedehands! Ik had ze beiden graag gekocht even gewacht en te laat !

raf

zo vandaag in hoeselt gekocht

drie wagons voor een goeie prijs en ja het is lima maar lig ik daar wakker van ??ze hebben wel metalen wielen terwijl ik er andere heb waar plastieken onder zitten dus echt lima is het niet of er heeft iemand deze wielen onder gezet

twee zakken met strooigras en dan een doosje voor 11 euro met mais planten..
die mais ga ik wel uit planten want zo met die strookjes er onder zie ik da niet zitten ik vind dat zelfs met zand er overheen niet mooi
de akker vind ikzelf meer geslaagd
nog een 10 tal doosjes te gaan mijn gedacht
maar eerst de straat met klinkers dat moet eerst gebeuren

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Citaat van: raf op 14 december 2014, 12:58:46 PM
...drie wagons voor een goeie prijs en ja het is lima maar lig ik daar wakker van ??ze hebben wel metalen wielen terwijl ik er andere heb waar plastieken onder zitten dus echt lima is het niet of er heeft iemand deze wielen onder gezet...

Niet alle Lima's hebben plastieken wielen, ik heb er verschillende met metalen wielen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

#424
sommige Lima's zou ik ook kopen maar enkel die die op 1/87 waren, nauwelijks verschil te zien met een Roco, hoewel die andere daar bedank ik voor !

Groeten Peter ;)

PS enkel die 2 verschillende M4-en konden mij bekoren net als die Lux Wegmann's  :-\


Peter

Citeerdie mais ga ik wel uit planten want zo met die strookjes er onder zie ik da niet zitten

Doe het niet.
Je hebt die strookjes trouwens nodig om ze te kunnen vasthouden, want... je moet de maiskolven schilderen, je moet haren op de spitsen aanbrangen en je moet ALLE bladeren een voor een in vorm plooien en ze wat verdraaien.
En eens ze op je baan staan en met zeer fijn zand bestrooid zijn zie je niets meer van de  strookjes.

Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 december 2014, 14:44:46 PM
sommige Lima's zou ik ook kopen maar enkel die die op 1/87 waren, nauwelijks verschil te zien met een Roco, hoewel die andere daar bedank ik voor !

Groeten Peter ;)

PS enkel die 2 verschillende M4-en konden mij bekoren net als die Lux Wegmann's  :-\
Idem, en vergeet niet te vermelden dat Lima ook enkele redelijk mooie Rils wagens heeft uitgebracht. :)

@Claudio, mooie samenstelling, eindelijk eens een trein waar mijn ex-grill rijtuig in past, echter heb ik dat rijtuig met Wasteels opschriften niet in bezit, alsook de loc.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

beste Olivier dit is geen Wasteels wagon maar een gewone franse slaapwagon die ook in de INT 1270 voorkwam Camino Azul
http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/1999-2001_N.htm

Groeten Peter ;)

Ikar

Nice link Peter ;)

Ik hou van de I10 resto...




 

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 december 2014, 21:22:08 PM
beste Olivier dit is geen Wasteels wagon maar een gewone franse slaapwagon die ook in de INT 1270 voorkwam Camino Azul
http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/1999-2001_N.htm

Groeten Peter ;)
Aha, ik dacht dat je die ook wel met Wasteels opschriften had.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Wasteels is volgens mij veel langer geleden maar ja ik kan mis zijn nietwaar ?
Groeten Peter ;)

TBCédric

Het is niet echt een lok maar er zat voorlopig een 1319 achter!  ;D

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

reeves

Citaat van: Peter op 14 december 2014, 16:51:20 PM
Citeerdie mais ga ik wel uit planten want zo met die strookjes er onder zie ik da niet zitten

Doe het niet.
Je hebt die strookjes trouwens nodig om ze te kunnen vasthouden, want... je moet de maiskolven schilderen, je moet haren op de spitsen aanbrangen en je moet ALLE bladeren een voor een in vorm plooien en ze wat verdraaien.
En eens ze op je baan staan en met zeer fijn zand bestrooid zijn zie je niets meer van de  strookjes.




Heb ook mais gezaaid, één voor één  :D



Groet Tom

raf

Tom zo wil ik het ook doen
gaatjes prikken en planten maar en ik ga over de plantjes nog eens overheen met de airbruche met een wat donkerder kleur groen want ik vind ze der te plastiek achtig uit zien zoals ze uit het doosje komen

ziet er mooi uit je veldje
is dit een volledig doosje ????

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

reeves

Nee Raf, iets minder dan drie vierde, moet nog wel een extra doosje bijhalen denk ik 8)

Groet Tom