Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Inzet belgische locs op de modelbaan

Gestart door Binco, 04 september 2009, 18:17:53 PM

raf

Ik denk een 8 tal doosjes nodig te hebben voor mijn veldje
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

reeves

Succes Raf, dat kleine stukje heeft me bijna twee uur gekost :o, één voor één losmaken, bladeren plooien, gaatjes prikken, beetje in houtlijm doppen en in et gaatje steken......... ;D (schilderen en "beharen " van de bovenste koppen niet mee gerekend)

raf

heb je de haren met vernis gedaan of ook met gele verf ???
ik ben nu de kolven aan het verven onder een vergroot glas en wat een werkje mijn gedacht
ik ga er een paar plat gooien op de akker zodat er de wilde zijnen in gezeten hebben .ik moet er nog ergens hebben liggen en dan schilder ik de biggen met hunne pyjama kleuren

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

reeves

Ietsie pietsie houtlijm en dan in de berg haren doppen

TBCédric

Niet echt een modelbaan, eerder een rondje. :D

Maar het rijdt en is Belgisch dus...
Hier zijn de pics:

hle 1319 met IC naar Oostende by LSModels, on Flickr

hle 1319 met IC naar Oostende by LSModels, on Flickr

hle 1319 met IC naar Oostende by LSModels, on Flickr

hle 2018 met cargo by LSModels, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

rixke rail

Om de M6-stuurstandrijtuigen te kunnen voorzien van hun ETCS-installatie, zullen zij een tijdje onbeschikbaar zijn.
Daarom werd er getest of er geen I11 kunnen ingezet worden ter tijdelijke vervanging. Hier zo een testtrein ... 



Test geslaagd : dus niet schrikken als je binnenkort zo'n rare combinatie ziet voorbij zoeven.  ;)
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

2012

Da ga dan toch wel problemen geven in die zin dat er weinig bestuurders mogen rijden met een I11...
ook daarvoor die je een opleiding gekregen te hebben en moet de I11 dan ook op je bevoegdheids bewijs staan....
Ze zullen links en rechts wel een M6 op overschot ombouwen en dan de volgende uit dienst nemen en zo staps gewijs gaan werken.

Rangeerduivel

Graag een woordje meer uitleg daarover Kurt,
Ik wist niet dat het type rijtuigen gelinkt wordt aan het 'rijbewijs' van de treinbestuurder,
I6,I11,I10,M6...het zijn toch allemaal personenrijtuigen...
wat is daar de reden van?
Heeft het te maken met stuurstand al dan niet?

;)

rixke rail

Dat betekent dan een spoedcursus I11 voor U, Kurt  ;) :



En 't Is nog geen 1 april, dus ...  ;D
Beeld geleend uit SJ 203 pg65, onderaan. :-X
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

2012

#444
Citaat van: Rangeerduivel op 14 februari 2015, 18:18:48 PM
Graag een woordje meer uitleg daarover Kurt,
Ik wist niet dat het type rijtuigen gelinkt wordt aan het 'rijbewijs' van de treinbestuurder,
I6,I11,I10,M6...het zijn toch allemaal personenrijtuigen...
wat is daar de reden van?
Heeft het te maken met stuurstand al dan niet?

;)
ja, het gaat over de stuurrijtuigen he, net zoals de locomotieven en de stellekes moete daar opleiding over gehad hebben en daarna komt dat om uw bevoegheidsbewijs.
als je vb een hle 18 kent, maar niet het stuurrijtuig mag je wel zo een samenstelling besturen vanuit de T18 getrokken, maar niet geduwd vanuit het stuurrijtuig....
ik had I11 staan op mijn rujbewijs maar is er enkele maanden geleden afgegaan....
ze zullen de truuk waarvan hier sprake wss dan enkel toepassen op treinen bestuurd door bestuurders die nu reeds de I11 kennen, om de moeite en kosten van opkeidingen te sparen... denk ik dan tich, in tijden van crisis.... :D
getrokken mag je steeds met alles rijden, alle ja, ge moet de lok kennen natuurlijk. Vb I6, niemand van de bestuurders 'kent'dat, er bestaan daar geen stuurijtuigen voor, dus da speelt geen rol, je moet de stuurpost kennen.

Rangeerduivel

Begrepen,
mercikes voor de toelichting

;)

raf

hekwerkje aan het maken
de frees maar eens aan het werk zetten want dat word hoog tijd
de grote is 4.5 cm dus nog veel te groot en de kleinere is reeds 3.5 cm en met minder fouten
er moet nog 2 cm vanaf om op HO schaal te zitten maar we komen in de buurt


nu is het als proef er maar eentje maar als het goed is komen der een stuk of 8 aan elkaar te zitten
nu terug hertekenen tot we het goed hebben

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

weer kleiner en nu nog 2.2 cm dus nog 7 mm kleiner en de schaal is juist

wel geen loco maar wel belgische omheining en of gekocht of zelf gemaakt het is wel nieuw

terug naar de teken tafel
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

yannickvw

Heb mij een set M2's aangeschaft voor in een dieselstam. Daar ik (voorlopig) enkel de 6215 heb vroeg ik mij af of deze ooit in deze samenstelling gereden hebben?



mvg
Yannick

Rangeerduivel

Yannick,
Met M4's in ieder geval wel,Met M2's is hij niet zo direkt te vinden.
Op tegenspoor dan nog!
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0CC4QtwIwAw&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DXozOIygotXQ&ei=gNDhVNFggrNR18uBmAY&usg=AFQjCNGGJOetQPxLCL_LI3-P7JQPOMrmmw&sig2=aC4_HI4AdUb6zFhOKzAbIQ&bvm=bv.85970519,d.d24
Heeft dit niet alles te maken met het feit dat de M2's verwarmd werden met stoom,en de blauwe 6215 geen stoomketel meer had?
Voor jouw trek/duw stam is het ideale idd een geel/groene 62,maar is dat niet voor muggezifters? ;D

;)