Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

bellejt

plux 22 esu sound in de 7384 maar alles werkt behalve de cabineverlichting.Weet toevallig iemand hoe die te schakelen ?

Huugooke

Citaat van: bellejt op 22 juli 2015, 17:05:39 PM
plux 22 esu sound in de 7384 maar alles werkt behalve de cabineverlichting.Weet toevallig iemand hoe die te schakelen ?
Als je de juiste programmering hebt geladen zou die moeten werken, tenzij er een draadje los zit.

Huugooke

Citaat van: eve op 21 juli 2015, 23:17:49 PM
Citaat van: Huugooke op 08 juni 2015, 11:17:01 AM
Mijn 73 rijdt als een trein!

Heb je nu de taps van je 82 al eens bekeken ?

Erik
bij mij zitten ze perfect. Het blijft een spanningsprobleem. Ik zou willen proberen met een condensator of een powerpack, maar weet niet goed waar het aan te sluiten.

bellejt

#663
ik heb de decoder 56348 maar op de esu site staat voor dat nummer geen file.Deze die ik heb gedownload heeft trouwens een gans andere mapping dan degene die ik nu heb en waar de geluiden en lichten perfekt werken.Behalve de cabine.Ik zie wel enkel AUX 3 onder F8 zitten.De overige aux uitgangen zie ik niet staan in mapping.Mss moet iemand zijn werkende file hier opladen.

Huugooke

Citaat van: bellejt op 22 juli 2015, 18:07:06 PM
ik heb de decoder 56348 maar op de esu site staat voor dat nummer geen file.Deze die ik heb gedownload heeft trouwens een gans andere mapping dan degene die ik nu heb en waar de geluiden en lichten perfekt werken.Behalve de cabine.Ik zie wel enkel AUX 3 onder F8 zitten.De overige aux uitgangen zie ik niet staan in mapping.Mss moet iemand zijn werkende file hier opladen.
Heb je dus de geluidsfile van ESU gedownload? Met de link die hier ergens staat?  En heb je een sounddecoder?

bellejt

56348 is de plux 22 sounddecoder speciaal voor de reeks uitgebracht.staat echter niet op de esu site.Is nochtans een decoder van hun

AtMoPo

Bedoel je niet 56384?
Want de 56348 is voor een BR261.
AtMoPo

bellejt

neehoor.De gekochte origineel van Piko (ESU) geeft op de bijlage 56348.Esu V4 locsound M4 plux22 speciaal voor loc diesel 73/82.Ga een die M4 file downloaden van esu.Heb die M4 pas nu opgemerkt door de laatste vraag.

vyncky

Het artikelnummer 56348 is één van PIKO en niet van ESU  ;)

http://www.piko.de/pdb_nl/index.php?page=detail&grand_id=200&parent_id=6&child_id=0&id=56348

op de esu site vindt ik niet direct iets...

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

bellejt

wordt nochtans door de locprogrammer als een esu locsound V4 M4 gelezen.Zou eigenlijk alleen moeten weten op welke AUX uitgang de cabineverlichting zit .Dan doe ik de aanpassing dat ze werkt en plaats de file hier.Vermoedelijk is die idem voor de esu versies van deze decoder.

Fretbol

Ook bij mij werken alle functies op de 7384 behalve de cabineverlichting (AC sound versie)

Fretbol  ;)

Huugooke

bij mij (met Piko decoder) werkt het wel; gaat langzaam aan en uit.

Nogmaals de contacten optimaal geregeld, en toch valt die stil op een recht spoor! Met drie contactpunten op de rails zou dat toch niet mogen.

Ben

Citaat van: bellejt op 22 juli 2015, 21:50:52 PM

Zou eigenlijk alleen moeten weten op welke AUX uitgang de cabineverlichting zit .


Maak even een los projectje, map alle uitgangen aan een functietoets en je weet het. ;)

Gr, Ben.

Huugooke

Met de glasvezelborstel de binnenkant van de wielen gekuist; dus daar waar de contactstrips raken. Het is nu bijna perfect! Op mijn slechtste testspoor, oude messing rails, een enkele flikkering maar geen onderbreking van het geluid of stilstand.

Huugooke

Wielen gekuist met een wattenstaafje met aceton (heeeeel voorzichtig): rijdt nòg beter!