Nieuws:

Nu in MSM 260 PRAKTIJK: | Modelbouwkunst in een doosje | Graffiti | Werken in uitvoering | Beacon Class 66 in N | Beladen ouderwetse goederenwagens

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

Gerolf

Isopropanol is veiliger, Hugo ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Hugo,

Veiliger is het om Methanol te gebruiken. Met aceton loop je kans dat het kunststof word aangetast

Sorry, had Gerolf zijn antwoord nog niet gelezen
Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt

las ik tijd heb ga ik dat eens doen Ben.Goed idee

bellejt

inmiddels de proef genomen en cabineverlichting zit onder AUX3 uitgang.Ze brand echter heel flauw,zelfs op volle sterkte ingeschakeld.Mss moet ik eens op zoek welk weerstandje te vervangen om wat meer licht te krijgen.Op de uitgangen AUX4 enzovoort zit blijkbaar niks volgens locprogrammer.Zouden dus eigenlijk nog gebruikt kunnen worden voor andere dingen.Ik ga later eens kijken om er de telexkoppelingen op te zetten met een versterkertje ertussen.

Ben

Een Esu PluX22 heeft alle uitgangen reeds versterkt dus er kunnen direct digitale koppelingen aan.

Gr, Ben.

bellejt

prima.Zal bij de piko versie dan ook wel zo zijn :) want op de locprogrammer herkent hij deze als een esu locsound M4 oem 32 Mb

Huugooke

Citaat van: bellejt op 23 juli 2015, 16:23:50 PM
inmiddels de proef genomen en cabineverlichting zit onder AUX3 uitgang.Ze brand echter heel flauw,zelfs op volle sterkte ingeschakeld.Mss moet ik eens op zoek welk weerstandje te vervangen om wat meer licht te krijgen.Op de uitgangen AUX4 enzovoort zit blijkbaar niks volgens locprogrammer.Zouden dus eigenlijk nog gebruikt kunnen worden voor andere dingen.Ik ga later eens kijken om er de telexkoppelingen op te zetten met een versterkertje ertussen.
In mijn 73 de "stomme' plux van ESU gestopt. De cabineverlichting is oogverblindend!
Zit daar onder F2

pandur

De 7301 tijdperk III ligt in de winkelrekken,
maar is zijn schildering correct ?
Moet het dak niet zwart zijn ?  (zie reeks 260 van Roco)
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

Brossel

Citaat van: pandur op 09 december 2015, 08:07:06 AM
De 7301 tijdperk III ligt in de winkelrekken,
maar is zijn schildering correct ?
Moet het dak niet zwart zijn ?  (zie reeks 260 van Roco)
Eric

Nee, Piko heeft het goed geschilderd; het dak was in werkelijkheid gewoon net zo groen als de rest van de loks van het type 273 / 262 later reeks 73 / 82.

Nou ja...in werkelijkheid dan wel wat viezer natuurlijk  :D

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

OlivierV

7301 is een tijdperk 4 loc ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stevend

Dat dacht ik ook . Tijdperk 3 heeft 6 cijfers nodig ;)

bollen neus

Eerst eens goed lezen wat er in de vorige postjes is geschreven.
Den Eric.

GDE

gisteren de 7301 gaan ophalen en het is een prachtig lokje . Ik heb een DC sound versie en nu vraag ik me af of de handleiding van de sounddecoder enkel maar in het frans en duits is . Weet iemand of er een Nederlandstalige versie van is ?

OlivierV

Geert, je kan denk ik gewoon eens googlen naar de Nederlandstalige handleiding van een loksound 4, want het is een ESU decoder.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

en die(ESU) waren er nog niet achtergekomen dat in Nederland en Belgie Nederlands(of iets dat er op trekt  ;D ;) )gesproken wordt ;)