Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

yannickvw

Ik heb er ene met een Z en tot voor vorige week was die er nog altijd niet volgens de winkel...ook al zie ik hem overal opduiken...

Vosje

Waar heb je die besteld, ik heb er vandaag nog zien liggen in SN.

Michael

Citaat van: Michael op 11 juni 2015, 19:59:19 PM
Ik lees hier allemaal reacties van mensen die hun reeks 73 in huis hebben, de mijnen is besteld maar nog niks gehoord dat die in de winkel ligt. Ik zou nog tot november geduld moeten hebben, wordt er dan door piko  in 2 delen geleverd?

Mijn excuus voor de ontstane onrust ik heb de 7301 besteld.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

mark7758

Die komt pas in het najaar ,
Hoe is je 91.??????
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

yannickvw

Citaat van: Vosje op 11 juni 2015, 22:46:53 PM
Waar heb je die besteld, ik heb er vandaag nog zien liggen in SN.

Verhaegen in Berchem

Huugooke

Die contactproblemen heeft Roco zo opgelost: de twee achterste assen hebben vrij spel en veren op een bladveertje:



De eerste as is wel star. Bij een andere editie zitten alle assen los, maar is er geen veer meer (tenzij die bij mijn exemplaar ontbrak!)

WR Blue

At last I've improved the running of my Piko 73 shunter. I had a DCC sound version which I've had a ESU stay alive chip fitted and it no longer stalls on points and crossing. See the video for proof.

Eindelijk heb ik het runnen van mijn Piko 73 rangeerder verbeterd. Ik had een DCC sound versie die ik heb gehad een ESU in leven te blijven chip gemonteerd en het niet meer kraampjes op punten en de overschrijding. Bekijk de video voor het bewijs.

https://flic.kr/p/uZ28jb

Huugooke

Je ziet de lichtjes duidelijk knipperen op de wissels. Dat doet de mijne ook. Maar deze valt tenminste niet stil.

Floris

klopt, als de decoder schakelt van baanvoeding naar de buffercondensator gaan de lampen zwak branden en vaak schokt de loc ook, maar valt inderdaad niet stil. Zo'n loc over vies spoor en wissels zien rijden is niet fraai maar lang niet zo lelijk als een loc die stilvalt.

pandur

Voor de sound liefhebbers is de sound-file nu vrij verkrijgbaar bij ESU
zie http://www.esu.eu/download/projektdateien/generation-4/loksound-v40/

Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

bellejt

heeft iemand in de 73 versie reeds een condensator bijgezet ? Kan dat op de bestaande print ?

Huugooke

Citaat van: bellejt op 09 juli 2015, 12:36:11 PM
heeft iemand in de 73 versie reeds een condensator bijgezet ? Kan dat op de bestaande print ?
Wel dat heb ik hier ook al skhtynkeer gevraagd, hoe moet die er op (polariteit)

loebaske


guydhaese

Citaat van: evan op 08 juni 2015, 17:48:18 PM
Hoi,

Met mijn 82 heb ik bij het rijden richting korte neus ook al gemerkt dat de lok niet regelmatig rijdt.  Dit vooral als hij los rijdt zonder een sleep wagens.  Ik heb hem dan ook helemaal uit elkaar gehaald en van alles geprobeerd en ik kom tot de vaststelling dat het motortje niet deugt.  In een richting loopt het motortje lekker en blijft het vliegwiel stabiel, maar de andere richting gaat de as telkens naar voor en achteren schuiven.

Mijn besluit:
Leuke fijne gedetaillerde lok en ik ga de 73 ook aankopen, maar ik ga één chassis naar SB-Modellbau sturen om voor de loc een kit uit te brengen met Faulhaber motor.  Ze doen dit heel doordacht en nauwkeurig. Nadien kunnen geïnteresseerden via een eenvoudig ref.nr. dit ook bestellen.  Na de eerste ontwikkeling houdt SB telkens die gegevens bij en maken ze tevens een duidelijke handleiding. 

Ik hoor nu sommige modelspoorders al komen... hey voor die 150 Euro enzovoort.  Wel gelijk hebben ze, maar bijna alle modelspoorloks in zo een prijsklasse hebben maar een motortje van 2 a 3 Euro en dan is de kans reëel dat het ergens mis loopt en moet de rijkwaliteit gecompenseerd worden door een decoder als dat lukt.

Ik heb overlaatst 3 MTH (HO) locomotieven voorzien van een motor met messing passtuk door SB Modellbau uitgerust en die rijden zo zoet... niet normaal.  De MTH locs kostten 180 euro per stuk (DC) en de motor verbruikte onbelast 1,6 Ampere  :o  Weg met die rommel en nu verbruiken ze 100mA en je hoort de motor niet wat het geluid van de decoder ten goede komt.

Jammer, maar realistisch.  Ik heb heel wat locomotieven in mn verzameling van verschillende prijsklasses, maar geen enkele loc rechtstreeks van de fabrikant rijdt zo zoet als een loc met een Faulhabor of maxxon motor...

Groetjes,
Dag Evan,
heb je soms al nieuws ontvangen van SB-Modellbau i.v.m. de rijeigenschappen van de Piko 82/73?
Dat interesseert me wel.
Met vriendelijke groet,
Guy

eve

Citaat van: Huugooke op 08 juni 2015, 11:17:01 AM
Mijn 73 rijdt als een trein!

Heb je nu de taps van je 82 al eens bekeken ?

Erik