Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

mark7758

Ik weet dat de nl importeur op de hoogte is, de Belgische ken ik niet.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

ik denk dat degene die het zou moeten of willen weten hier geregeld wel eens meeleest ! :) ;)

reeves

De mijne ook maar eens getest, plux16 der uit sound der in,
Meld zichzelf aan onder m4 protocol, eens aangemeld met railcom+ wat tot m'n verbazing 4 extra functies te voorschijn kwamen, bij m4 kon ik deze niet handmatig selecteren/invoeren.
De extra functies waren railvoeg, twee drietonige toeters, en deurtje sluiten.

De lok z'n verlichting gedimd want vond deze redelijk fel branden, geluid met de geld gereduceerd, is wel een zeer mooi geluid ook de piepende remmen en het snerpend geluid van wielflens is dik in orde.

De lok dan maar eens laten rijden...... Tot m'n verbazing reed de lok zeer zacht, viel niet stil, was al ff geleden dat ik nog eens gereden had dus sporen waren niet echt proper, en dit in beide richtingen, bij activeren van de rangeermodus gingen de witte lampen aan beide zijde automatisch branden en de lok kroop over de sporen.

Al bij al een prachtlok met goede eigenschappen en een zeer mooi geluid van de dieselmotor en de andere geluidsfuncties, misschien een geluk dat m'n lok een goede is, ik zou zeggen , heb je er één met slechte rijeigenschappen, breng hem terug en ruil hem voor een goed model dan komen de "slechte" vanzelf wel terug bij Piko en zal hunne frank misschien wel vallen da er een probleem is met een bepaalde "batch" van loks.

Niet onbelangrijk mijn model is een ac model, misschien nog mensen met een ac model die hun ervaring willen delen

Groet Tom

OlivierV

Gisteren Chrisrail zijn model zien stotteren en doen, is een DCC sound model, maar echt goed rijden doet die toch niet, valt om de haverklap stil.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

Dacht dat deze modellen enkel voor de Belgische markt bestemd waren, maar inmiddels zijn er ook winkels in Duitsland die reklame maken voor deze modellen op hun website.
Met vriendelijke groeten
Peter

WR Blue

Sorry to write in English.
I've also purchased a Piko class 73 with DCC Sound in DC. Like everyone has said the model looks excellent however it could run better.
When using Analogue DC the model jerks all the time and the motor sounds a bit rough, however in DCC mode (with a Roco Z21) the model runs very smoothly at slow speed and the DCC sound is excellent, until it comes to a point / switch and crossing where the majority of the time the model will stall and stop, unless its going quite fast !!!
I going to try and fit an ESU Power Pack 54670 to see if this cures the problems otherwise it will just remain sat in the display case which is a waste for such a nice looking model.

I\ heb ook gekocht een Piko klasse 73 met DCC geluid in DC. Net als iedereen heeft gezegd het model ziet er uitstekende echter het beter zou kunnen draaien. Met behulp van analoge DC het model schokken hele tijd als de motor geluiden een beetje ruw, maar in de DCC modus (met een Roco Z21) het model loopt heel soepel op langzame snelheid en de DCC geluid is uitstekend, totdat het gaat om een punt / schakelen en kruising waar de meerderheid van de tijd het model zullen kraam en stoppen, tenzij zijn het gaan vrij snel! Ik zal proberen te passen een ESU Power Pack 54670 om te zien of dit geneest de problemen anders dat het zal gewoon blijven zat in de vitrine die een verspilling voor een aardig uitziende model is.

guydhaese

Hello Neil,
Welcome here at this platform!
Thank you for these very interesting facts.  There obviously seems to be some problem indeed with this beautiful Piko-series 82/73. It's a pity.
Greetings,
Guy


Peter

Eigenaardig,

In Duitsland blijkt niemand (volgens het DSO forum) problemen te hebben met zijn Piko model.
Hebben ze hier dan een eerste reeks gekregen en heeft Piko na de klachten die fouten dan verbeterd? of ........
Met vriendelijke groeten
Peter

krispy

Ofwel is men hier veel meer eisend  ;)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Rangeerduivel

Citaat van: krispy op 11 juni 2015, 19:35:37 PM
Ofwel is men hier veel meer eisend  ;)

Men kan eisen wat men wil,maar het minste dat men kan verlangen is dat een splinternieuwe loc naar behoren rijdt.
De (ongelukkige) Duitse kopers zitten misschien toevallig ook niet op de fora,(waar heb ik dat nog gehoord ;D ;D)
Ik geloof er ook niet in dat Piko ,op de tijdspanne die er tussen de twee leveringen is/was,de kans gekregen of genomen heeft om wijzigingen/verbeteringen aan de loc te doen.
We zullen ditmaal toch maar vertrouwen hebben in een zeer gerenommeerd merk en hopen dat ze hun verantwoordelijkheid opnemen zoals bvb ESU gedaan heeft met de V60/80

;)

Michael

Ik lees hier allemaal reacties van mensen die hun reeks 73 in huis hebben, de mijnen is besteld maar nog niks gehoord dat die in de winkel ligt. Ik zou nog tot november geduld moeten hebben, wordt er dan door piko  in 2 delen geleverd?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

yannickvw

De mijne is er ook nog niet hoor. Vind het ook wel raar.

Nuja, hopelijk wordt mijn wachten beloond met een deftig werkend exemplaar.

Sicco

In november komt de 7301, de derde variant

OlivierV

Citaat van: Michael op 11 juni 2015, 19:59:19 PM
Ik lees hier allemaal reacties van mensen die hun reeks 73 in huis hebben, de mijnen is besteld maar nog niks gehoord dat die in de winkel ligt. Ik zou nog tot november geduld moeten hebben, wordt er dan door piko  in 2 delen geleverd?
Naargelang ge ne groenen 73 of nen 73 met Z hebt besteld ..., 7301 is groen en zal voor november zijn.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan