Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

Davy

#600
Ik heb mij gisteren de 73 dc sound van Piko aangeschaft. Bij het rijden waggelt hij een beetje en als ik achteruit rij dan schokt hij nogal. Kheb nog geen tijd gehad om de berichten hier allemaal te lezen maar er zal wel een oplossing tussen zitten hoop ik. De afwerking mag er zeker wel zijn hoor

guydhaese

Na de problemen met de 82 van Piko, zijn duidelijk dezelfde geluiden te horen i.v.m. de 73 (dat was wel te verwachten door waarschijnlijk eenzelfde chassis)...
Maar eigenlijk is het toch niet normaal dat wij, als modelspoorders, zoiets van Piko zouden moeten aanvaarden, dat de rijeigenschappen niet optimaal zijn bij een compleet nieuwe lok, die, wat mij betreft, toch niet echt een budgetmodel is, zeker als je het vergelijkt met de prijzen van de Bolle Neuzen van VBV en vooral de voor dit jaar aangekondigde reeksen 80 en 53 van Roco. Die laatste hebben op de koop toe waarschijnlijk wel optimale rijeigenschappen.
Ikzelf heb wel geen 82/73 besteld wegens m.i. te duur (nou ja...).
Maar toch vind ik dat we ergens, misschien via de MSM-redactie om (?), een duidelijk signaal aan Piko zouden moeten kunnen geven dat zoiets echt niet tolereerbaar is, hoe mooi het model uiterlijk ook is uitgevallen.
Van Piko zou je, gezien de recente Duitse modellen, toch wel betere rijkwaliteiten verwachten, zonder dat de modelspoorder nog allerlei verbeteringen (cf. de operaties van Erik (eve)) zelf moet aanbrengen.
Dit was misschien dertig, veertig jaar geleden normaal, maar dit is nu niet meer aanvaardbaar, denk ik, in alle bescheidenheid.
Met modelspoorse groet,
Guy

centauri167

Citaat van: guydhaese op 07 juni 2015, 23:19:52 PM
Na de problemen met de 82 van Piko, zijn duidelijk dezelfde geluiden te horen i.v.m. de 73 (dat was wel te verwachten door waarschijnlijk eenzelfde chassis)...
Maar eigenlijk is het toch niet normaal dat wij, als modelspoorders, zoiets van Piko zouden moeten aanvaarden, dat de rijeigenschappen niet optimaal zijn bij een compleet nieuwe lok, die, wat mij betreft, toch niet echt een budgetmodel is, zeker als je het vergelijkt met de prijzen van de Bolle Neuzen van VBV en vooral de voor dit jaar aangekondigde reeksen 80 en 53 van Roco. Die laatste hebben op de koop toe waarschijnlijk wel optimale rijeigenschappen.
Ikzelf heb wel geen 82/73 besteld wegens m.i. te duur (nou ja...).
Maar toch vind ik dat we ergens, misschien via de MSM-redactie om (?), een duidelijk signaal aan Piko zouden moeten kunnen geven dat zoiets echt niet tolereerbaar is, hoe mooi het model uiterlijk ook is uitgevallen.
Van Piko zou je, gezien de recente Duitse modellen, toch wel betere rijkwaliteiten verwachten, zonder dat de modelspoorder nog allerlei verbeteringen (cf. de operaties van Erik (eve)) zelf moet aanbrengen.
Dit was misschien dertig, veertig jaar geleden normaal, maar dit is nu niet meer aanvaardbaar, denk ik, in alle bescheidenheid.
Met modelspoorse groet,
Guy

100% mee eens, maar ik vrees dat velen dat hier als mierenneuken zien en de modellen toch gewoon kopen, dus waarom zou Piko er iets aan verhelpen. Als iedereen na de eerste 82 al de volgende nummers had geannuleerd, men zou bij Piko snel naar oplossingen gaan zoeken zijn, maar zolang het geld binnenkomt doet men niet graag moeite ...

Metpetergaathetbeter

al eens gedacht dat er niks meer kon veranderd worden door de korte leveringstijd tss beide modellen ? Beide modellen volgen elkaar misschien veel te snel op en hebben veel gemeenschappelijke onderdelen en concept, als er iets veranderd wordt zal dit nagenoeg resulteren in veel langer wachten op een model die dan aan ieders verwachting voldoet !

groeten Peter ;)

guydhaese

Ja, da's waar, Paul!
Eigenlijk zijn we te braaf, en al content dat er eindelijk een mooi model is van een authentieke Belgische rangeerdiesel, dat we de rest er maar bijnemen.
Een Duitse modelspoorder zou zoiets nooit zo maar accepteren.
Maar, zoals je zegt, als het geld bij Piko blijft binnenstromen...
Spijtig dat het zo moest gebeuren.
Guy

guydhaese

@ peter
ja, het doet me denken aan een nieuw automobielmodel, dat je best nog wat afwacht eer de kinderziektes eruit zijn..
;)

OlivierV

Citaat van: centauri167 op 07 juni 2015, 23:24:20 PM
Citaat van: guydhaese op 07 juni 2015, 23:19:52 PM
Na de problemen met de 82 van Piko, zijn duidelijk dezelfde geluiden te horen i.v.m. de 73 (dat was wel te verwachten door waarschijnlijk eenzelfde chassis)...
Maar eigenlijk is het toch niet normaal dat wij, als modelspoorders, zoiets van Piko zouden moeten aanvaarden, dat de rijeigenschappen niet optimaal zijn bij een compleet nieuwe lok, die, wat mij betreft, toch niet echt een budgetmodel is, zeker als je het vergelijkt met de prijzen van de Bolle Neuzen van VBV en vooral de voor dit jaar aangekondigde reeksen 80 en 53 van Roco. Die laatste hebben op de koop toe waarschijnlijk wel optimale rijeigenschappen.
Ikzelf heb wel geen 82/73 besteld wegens m.i. te duur (nou ja...).
Maar toch vind ik dat we ergens, misschien via de MSM-redactie om (?), een duidelijk signaal aan Piko zouden moeten kunnen geven dat zoiets echt niet tolereerbaar is, hoe mooi het model uiterlijk ook is uitgevallen.
Van Piko zou je, gezien de recente Duitse modellen, toch wel betere rijkwaliteiten verwachten, zonder dat de modelspoorder nog allerlei verbeteringen (cf. de operaties van Erik (eve)) zelf moet aanbrengen.
Dit was misschien dertig, veertig jaar geleden normaal, maar dit is nu niet meer aanvaardbaar, denk ik, in alle bescheidenheid.
Met modelspoorse groet,
Guy

100% mee eens, maar ik vrees dat velen dat hier als mierenneuken zien en de modellen toch gewoon kopen, dus waarom zou Piko er iets aan verhelpen. Als iedereen na de eerste 82 al de volgende nummers had geannuleerd, men zou bij Piko snel naar oplossingen gaan zoeken zijn, maar zolang het geld binnenkomt doet men niet graag moeite ...

Het valt gewoon niet te tolereren dat een loc van 150 euro het niet goed doet! En ja sommigen piepen niet, misschien omdat hun loc niet zal rijden, maar eerst enkele jaren in de kast belandt ... In ieder geval zouden deze locjes toch de rij-eigenschappen van een 28² moeten hebben, want je gaat me niet vertellen dat al hun 3-assers slecht rijden...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Heel deze discussie heb ik in 1 post samengevat vorige week reeds in het andere draadje op dit forumover de 73/82 van Piko :)

;)


guydhaese

@Olivier
Min of meer dezelfde gebreken qua rijeigenschappen kwam ik tegen op een Duits modelspoorforum i.v.m. de Duitse DR BR 106 van Piko, ook een drieasser...
Ik heb zelf enkel ervaring met meerdere vierassige loks van het merk, en dat was steeds pico bello.
Groeten,
Guy

guydhaese

@Rudy
Dank je wel Rudy!
Ik ben niet zo vaak te vinden op het forum, en heb dat gemist.
Ik ga seffens even kijken naar wat je daar schreef.
Mvg,
Guy

guydhaese

@Rudy
Heb je bericht op dat draadje intussen gelezen.
Je hebt 100% gelijk!
De loks grondig testen in de winkel is alleszins de boodschap.  En bij twijfel, niet kopen.
Grts,
Guy

Rangeerduivel



Huugooke

Mijn 73 rijdt als een trein!

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan