Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

eve

Citaat van: bellejt op 30 april 2015, 14:39:55 PM
iedereen zegt dat alle lichten apart op een functieuitgang zitten.Als je dan de gewone witte lichten per 2 koppeld dan komen er 2 uitgangen vrij.Ben je wel de noodsituatie armer.

Ha zo ! Maar dat is dan weer niet de bedoeling.

Zo kun je ook met een Plux 12 gaan werken...

Erik

loebaske

Je kan geen locje van +/- 169€ vergelijken met een duurder exemplaar, als je alles er op en er aan wilt moet je geduld hebben naar een andere fabrikant.
De bedoeling is om een simpele rangeer loc op de markt te brengen, zonder veel bla bla.
Persoonlijk vindt ik het zonde van een vertegenwoordiger en invoerder, die al meer dan 20j de moeite doet om iets meer op jullie baan te zetten  voor een detfige prijs men gaat vergelijken met een model die zou meer dan het dubbele kosten, het is geven en nemen.
Maar soit, soms wil men een Mercedes voor de prijs van een Lada.....
Van mijn part mag Piko verder doen en ben tevreden met hun resultaat voor die prijs/kwaliteit...

Maar ja .....wie ben ik


Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 30 april 2015, 16:10:33 PM
Maar ja .....wie ben ik
Alz...... :-\ :-X Eric? Nee, alle gekheid op een stokje, gelijk heb je, maar toch raar als het een Zwiterse loc betreft dan zijn die toch net iets fraaier afgewerkt voor nauwelijks meer !  :-\ (versch.en fijnere panto's)

Peter

Volgens mij varieert de kwaliteit van Piko nogal. Bepaalde modellen (ook die van meer dan 200,00 euro) rijden zeer goed, bv mijn baureihe 82 en de V200,andere rijden dan weer minder goed, bv mijn baureihe E63 en de 146.
Blijkbaar heeft het weinig te maken met de prijsklasse, zelfs niet in de afwerking
De goedkope V200 had losse, nog te plaatsen, zeer fijne handgrepen, bij de 146 (zelfde prijsklasse) zijn al de handgrepen aangegoten. 
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Citaat van: loebaske op 30 april 2015, 16:10:33 PM
Je kan geen locje van +/- 169€ vergelijken met een duurder exemplaar, als je alles er op en er aan wilt moet je geduld hebben naar een andere fabrikant.
De bedoeling is om een simpele rangeer loc op de markt te brengen, zonder veel bla bla.
Persoonlijk vindt ik het zonde van een vertegenwoordiger en invoerder, die al meer dan 20j de moeite doet om iets meer op jullie baan te zetten  voor een detfige prijs men gaat vergelijken met een model die zou meer dan het dubbele kosten, het is geven en nemen.
Maar soit, soms wil men een Mercedes voor de prijs van een Lada.....
Van mijn part mag Piko verder doen en ben tevreden met hun resultaat voor die prijs/kwaliteit...

Maar ja .....wie ben ik

Versta me niet verkeerd, het is een prachtding, met genoeg toeters en bellen om ieder enthousiast tevreden te stellen, en aan een heel mooie prijs. Sommige gekende problemen zoals de vasthechting van de handrails is hier tof opgelost.  Maar of het nu 10 of 1000 euro kost, mag ik toch vragen dat het essentiële ok is: rijden!

En je bent Eric denk ik

eve

Nog een vraag : wat is bij de reeks 82 lokzijde 1 en 2 ?

Erik

Rangeerduivel

Citaat van: eve op 02 mei 2015, 11:42:27 AM
Nog een vraag : wat is bij de reeks 82 lokzijde 1 en 2 ?

Erik

De lange huif is zoals steeds de voorkant,dus lokzijde1.
Dat is ook zo bij alle andere HLR's(althans die van de NMBS)

;)

Peter

CiteerDe lange huif is zoals steeds de voorkant,dus lokzijde1.
Dat is ook zo bij alle andere HLR's(althans die van de NMBS)

Ook bij de DB/DR is/was dat zo. sinds de nieuwere kleurstelling, begin jaren '70 staat dit meestal niet meer op de rangeerloks geschildert.
De lijnloks en moderne diesels. hebben dit wel
Met vriendelijke groeten
Peter

eve



Ik heb de tekening aangepast. Ik twijfel nog aan het signaalbeeld "Heuvelen" : of het getekende voor rijrichting Lz1 kant Lz2, en voor rijrichting Lz2 kant Lz1 niet gespiegeld moeten zijn ?

Erik

SuSke

Citaat van: SuSke op 28 april 2015, 20:18:47 PM
Zal de mijne volgende zaterdag nog eens wat rondjes laten spurten en kruipen op de rijmiddag in de club en het resultaat melden

Geen miserie met degene die ik in mijn bezit heb.
Hij heeft zo'n half uur rondjes gereden in elke richting.
Aan volle snelheid en aan kruipsnelheid geen enkel probleem met haperen of stotteren.

Alleen branden de sluitlichten maar aan 1 kant  ???
Zal dus even moeten gaan puzzelen in de decoder settings.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

pandur

Zou je daar een mogelijke verklaring voor hebben, heb je kunnen vergelijken met een "probleem" model ?
Ligt het aan de bewegingsvrijheid van de as(en) , in de hoogte ?
Of ligt het louter aan de stroomcontacten ?
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

SuSke

Heb hem niet kunnen vergelijken met een "probleem" geval.
De andere leden die er een hebben, zeggen er ook geen problemen mee te hebben.

Wat de oorzaak is van de sluitlichten, weten we ook nog niet. Dat probleem dook op bij 2 gedigitaliseerde stuks, de analoge reed als een zonnetje met de juiste verlichting (voor zover die aan te sturen is  ;) )
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Frans,

Vooraleer je aan de decoder gaat rommelen,kontroleer eerst de aansluiting van de draadjes aan de print,daar zit het bij mij ook fout!

;)

755philippe

Foutieve mapping ?

Mvg
755philippe

ERVIN

En ondertussen heeft hij zijn eerste echte testritten achter de rug , enkele bevindingen , het is een lichte rangeerdiesel , en die naam doet alle eer aan , op het vlakke heeft hij voldoende trekkracht , 16 containerwagons = geen probleem , maar als het éénmaal een beetje naar omhoog gaat , dan houd hij op met rijden met 5 ketelwagons aan de haak , een " andere" loc heeft met 15 dezelfde ketelwagons ook op de helling , geen enkel probleem , dus qua trekkracht had hij iets sterker mogen zijn , ok , hij heeft dan ook maar 3 assen om zijn last mee te sleuren  ,terwijl hier locs rondrijden met 6 assen , ook het gewicht van de loc zal een rol spelen.

Tijdens het rijden " waggelt" hij een beetje zoals een eend , maar daar kan ik wel mee leven.
Wat ik wel merk , is dat de rails echt brandschoon moeten zijn , locje heeft nogal snel te neiging om met zijn lichten te flikkeren , en dat ligt niet aan de stroomafname , want ga ik met een doekje over de rails , dan stopt het flikkeren onmiddelijk , dus mijn poets-treinen zullen overuren moeten gaan maken.

Positief : Goede lichtkwaliteit , nergens lekkage van licht , locje zoemt heerlijk als hij aan het rijden is , mooie verschijning op de baan.
negatief : trekkracht , gevoelig aan vuile rails , waggelen tijdens het rijden.