Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

Rangeerduivel

Volgens 'een kenner' bij ons op AMSAC is de reden dat er in de AC modellen practisch altijd  een decoder zit,te zoeken in het feit dat een decoder minder kost dan een overbrugginkje...

:D

reeves

Misschien ook om de omschakelrelais te vervangen, hoe kan je anders van rijrichting veranderen bij A-C modellen :o

dgrr57

Citaat van: Rangeerduivel op 13 januari 2015, 17:13:44 PM
Volgens 'een kenner' bij ons op AMSAC is de reden dat er in de AC modellen practisch altijd  een decoder zit,te zoeken in het feit dat een decoder minder kost dan een overbrugginkje...

:D
Er zit ALTIJD een decoder in een AC model  ;)
Hoe zou je anders van richting veranderen  ;)

bellejt

Tom,een decoder herkent meestal onder welke norm hij rijd : digitaal of analoog.Althans de Esu.Ook de uhlenbrol doet het en die zitten er meestal in.Dit weekend zelfs verwonderd geweest dat het ESU 50200 station die taak overneemt.Bij het langdurig geven van een omschakelpuls gaat de decoder in de andere mode.Leuk want dan moet je die oude trafo's niet meer gebruiken.En ik kan wel geloven dat een decoder in aanschaf minder ksot dan zo'n bruggetje te laten vervaardigen.

loebaske

AC/DC  het is allemaal het zelfde....de sleeper zit er onder voor de show...

Rangeerduivel

Citaat van: reeves op 13 januari 2015, 17:24:48 PM
Misschien ook om de omschakelrelais te vervangen, hoe kan je anders van rijrichting veranderen bij A-C modellen :o

Tom,Ik bedoelde eigenlijk ook de omschakeling,maar kon op dat moment op de term niet komen,
Ik word oud en het begint met een A zegt men! :D :D

;)

reeves


stevend


centauri167

@ Eric ( loebaske ): hoe komt het dat er zo'n verschil zit tussen de 129 euro die jij hier bekendmaakte en de veel hogere prijzen in de winkels ? Heb je gewoon een prijs gegokt of is er in de tussentijd iets veranderd ?

loebaske

Ik geef de info die ik ook maar ontvang en heb zo een vermoeden dat er een typfout moet zijn tussen de 2 en de 5, want nadien was er ook altijd sprake van de 159, één ding weet ik nu uit ervaring, ik weet in de toekomst "niets " 

guydhaese

#220
159 of 152 euro, al naargelang de reeds bekendgemaakte prijzen, is m.i. beslist niet aan de lage kant voor een Piko-Expert-model.
Heeft het misschien te maken met de algemene prijsstijging in de modeltreinsector in China (zie Bachmann-Liliput vorig jaar), of is de reden eerder te zoeken bij de lagere oplages voor een exclusief model voor België?
Ik wacht voorlopig nog even af alvorens te bestellen.

ps: sorry: moest zijn 169 euro!!!

Sicco

Iemand er al even over nagedacht wat inmiddels een LSM 82/73 zou gaan kosten als die nu zou uitkomen? Toch niet meer de prijs van tien jaar geleden. Ik denk dat 159 tegenwoordig een hele mooie prijs is. Voor de meeste nieuwe locomotieven van de grote merken moeten we tegenwoordig al denken aan 259, of meer!

guydhaese

Dat is waar Sicco, maar LS-Models speelt m.i. wel in een iets hogere klasse (qua detaillering) dan de tot nog toe verschenen Piko-Expert-modellen. Maar als je vergelijkt met de prijzen van de Piko-Classic-modellen dan heb je volkomen gelijk.
Toen ik over de noviteit-aankondiging van de Piko-reeks 73/82 las, dacht ik spontaan aan de prijsklasse van de Piko-DR V60. Dat was duidelijk verkeerd van me.
De tijden veranderen blijkbaar vlug.  Maar toch lijkt het me merkwaardig dat een kleine speler als van Biervliet (voorlopig?) nog een bolle neus voor 159 kan aanbieden.

ERVIN

#223
En weer moet ik Sicco een +1 geven.

Ik heb alvast twee locs besteld , en ben Piko héél dankbaar voor wat ze gaan uitbrengen.

centauri167

Als ik in de catalogus van Piko kijk,  ( link werd onlangs op dit forum geplaatst ) dan zie ik toch lagere prijzen voor meer loc ( en ik bedoel niet de hobby reeks ) dan bij deze reeks 73 - 82 ... 
Moeten we in dit land weer meer betalen ?

Oorspronkelijk wou ik er zeker 3 kopen, ( als de reacties na uitlevering positief bleken ) maar nu zal het er maar eentje worden.