262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

SuSke

Citaat van: loebaske op 13 januari 2015, 21:03:50 PM
Ik geef de info die ik ook maar ontvang en heb zo een vermoeden dat er een typfout moet zijn tussen de 2 en de 5, want nadien was er ook altijd sprake van de 159, één ding weet ik nu uit ervaring, ik weet in de toekomst "niets "

No hard feelings Eric, ik heb die prijs van 129 EUR ook gehoord toen ik de mijne bestelde in die zogenaamd steeds te dure winkel.
We zien wel wat het wordt. Ik vermoed dat de (nieuwe) invoerder er voor een stuk tussen zit, want die wil ook eten. Vroeger kon er rechtstreeks bij Piko besteld worden, nu niet meer. Lang leve de "open Europese markt"
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Ik blijf er naar uitkijken :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

itchy

Citaat van: evan op 13 januari 2015, 22:19:15 PM
Ik blijf er naar uitkijken :)
Ik ook en wij niet alleen blijkbaar want de bestellingen gaan nogal een gang! En zoals Sicco al zei: bij LS zou het wellicht héééél wat meer centjes gekost hebben !!
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Mattias

Centjes die ze nu mislopen..  ;D
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

oebr

heb er ook eentje in bestelling, hopend op nog meer nummervarianten in de komende jaren...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

GDE

Me dunkt dat de grote van de lok niet de prijs bepaald. Kijk maar naar de 91 van vanbiervliet (mooi model trouwens met veel verschillende details) een grote diesellok kost ongeveer evenveel als een kleine rangeerlok met drijfstangen.  Stoomloks kosten ook een pak meer dan diesels van dezelfde grote.  Laat ons hopen dat piko tevreden gaat zijn over de verkoop en later nog andere modellen gaat uitbrengen op dat zelfde onderstel.  Zo te horen en zien doen ze bij piko hun best om de Belgische liefhebbers tevreden te stellen.  Voor ons klein landje toch wel al heel wat dat een groot merk interesse toont en met zo'n mooie lok komt. Waarvoor dank aan alle personen die daar mede verantwoordelijk voor zijn  ;)

centauri167

Kan zijn, maar als ik dan hun e-loc BR-103 zie voor nog geen 150 euro DC/ analoog dan vind ik de prijs voor deze uitgave toch overdreven. Ik zie trouwens dat ze andere rangeerders hebben voor nog geen 120 euro.
De prijs van 129 euro vond ik dan ook zeer correcte prijs, waarmee ik niet wil gezegd hebben dat +/- 159 geen correcte prijs is in vergelijking met andere merken, maar ik vergelijk Piko liever met Piko en niet met een ander merk.

Maar hopelijk wordt het een top-model en zal Piko de Belgische markt in de toekomst nog beter bedelen en liefst met hun "thuisland-prijzen."

Sicco

Hm, dus 150 euro voor een van de meest populaire loctypes in de grootste modelspoormarkt van Europa (zo niet de wereld) is normaal, en tien euro meer voor een relatief minder bekend model voor een markt die honderd keer kleiner is, is overdreven....

Ik blijf me op dit forum dag in dag uit toch weer verbazen  ;D

Hoe dan ook, ik denk dat het een prima prijs is voor een model in deze klasse anno 2014 (heb net voor een Roco NS 1200, analoog DC, 279 euro moeten betalen). Het is verder aan ieder om daar anders over te denken natuurlijk.  8)

Anarchy

Hopelijk denkt Piko ook aan nummervarianten van stelplaats Schaarbeek (FSR) :)

Johnnytrein

Ik hoop op een uitvoering met telex koppelingen.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Peter

CiteerIk hoop op een uitvoering met telex koppelingen.

Zou daar niet op rekenen. Volgens mij heeft Piko nog geen enkel model met Telex koppelingen gemaakt.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Citaat van: Sicco op 14 januari 2015, 08:32:47 AM
Hm, dus 150 euro voor een van de meest populaire loctypes in de grootste modelspoormarkt van Europa (zo niet de wereld) is normaal, en tien euro meer voor een relatief minder bekend model voor een markt die honderd keer kleiner is, is overdreven....


Het is duidelijk dat de grootte van de oplage belangrijk is en dan geef ik Sicco 100% gelijk: de prijs lijkt me correct.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

boke

Ik ben ook benieuwd naar het resultaat. Ik ga voor een 73!  ;)

Herwig

Wordt de         nr.  7301-in-tijdperk-3-livrei           de oudste versie ?
Of zou er later nog een zescijferig locje uitkomen ?

Metpetergaathetbeter

in het St-Niklase staat ie binnenkort te koop aan een prijs vanaf 152 euro

Groeten Peter ;)

PS ik hoop dat er tijdperk 5 uitvoeringen volgen !