Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Nieuwe bestellingen van de NMBS

Gestart door nohab, 05 december 2008, 22:04:27 PM

Tom

citaat:
Geplaatst door stefanic

-Noordzuidverbinding Brussel + 6 sporen
-Heel de Kempen dubbelsporig + evtl. geelectrificeerd tot Neerpelt/Hasselt ed.
-Antwerpen Centraal: dringend doorgaande sporen bij op -2 (jaja!!!)
-2e haventoegang: dringend
-ijzeren Rijn: dringend!!!
-HST-net vervolledigen: ook tussen Mechelen en Antwerpen een HSL!!!
-ultradringend dieselmaterieel bij
-electrisch materieel: dringend!!! Met een massa M6 ben je niets als er niets is om het te trekken of te duwen.


Kunnen daar ook nog meer piekuurtreinen voor West-Vlaanderen bij [?] [;)]
Tom

stefanic

Tom,
Ik somde enkel al maar op voor de Noord-oost regio (Antwerpen, Limburg, Leuven) wat er nodig is om het treinaanbod uit te bouwen zoals we zouden willen (of zoals de reiziger het wil). WAT dat dan precies moet zijn is nog iets anders.

En oa. die 120 locs T18 zijn erg nodig, alsook nog een reeks M6 en Desiro-stellen. De situatie waar NMBS nu inzit is een beetje de schuld van de investeringsstop (politiek... zucht) van een hele tijd terug: we zitten met verouderd materieel... en verouderd personeel. Alles vertrekt hier op pensioen en er is niet genoeg vers materiaal (treinen en personeel) om aan te bieden wat we zouden willen aanbieden!
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

Tom

Ik begrijp je wel. [;)]
De kwaliteit verbeteren, en toekomst gericht denken is een werk van lange adem.
Iets waar we jammer genoeg pas binnen enkele jaren de vruchten van zullen plukken.
Tom

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door stefanic

Tom,
Ik somde enkel al maar op voor de Noord-oost regio (Antwerpen, Limburg, Leuven) wat er nodig is om het treinaanbod uit te bouwen zoals we zouden willen (of zoals de reiziger het wil). WAT dat dan precies moet zijn is nog iets anders.

En oa. die 120 locs T18 zijn erg nodig, alsook nog een reeks M6 en Desiro-stellen. De situatie waar NMBS nu inzit is een beetje de schuld van de investeringsstop (politiek... zucht) van een hele tijd terug: we zitten met verouderd materieel... en verouderd personeel. Alles vertrekt hier op pensioen en er is niet genoeg vers materiaal (treinen en personeel) om aan te bieden wat we zouden willen aanbieden!




>>> als je alles aan "de jeugd" (20 ers) moest overlaten zou je wat zien!!! zowel in de priv? als aan bij de openbare diensten.

Gerrit

chef garde

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

citaat:
Geplaatst door stefanic

Tom,
Ik somde enkel al maar op voor de Noord-oost regio (Antwerpen, Limburg, Leuven) wat er nodig is om het treinaanbod uit te bouwen zoals we zouden willen (of zoals de reiziger het wil). WAT dat dan precies moet zijn is nog iets anders.

En oa. die 120 locs T18 zijn erg nodig, alsook nog een reeks M6 en Desiro-stellen. De situatie waar NMBS nu inzit is een beetje de schuld van de investeringsstop (politiek... zucht) van een hele tijd terug: we zitten met verouderd materieel... en verouderd personeel. Alles vertrekt hier op pensioen en er is niet genoeg vers materiaal (treinen en personeel) om aan te bieden wat we zouden willen aanbieden!




>>> als je alles aan "de jeugd" (20 ers) moest overlaten zou je wat zien!!! zowel in de priv? als aan bij de openbare diensten.

Gerrit

Manieren houden ? Gerrit!![;)]  Ben er nog net geen 30 en nog steeds gemotiveerder dan veel 50plussers die hun dagen komen aftellen tot aan het pensioen!!  Maar je zegt "alles aan de jeugd", kan je begrijpen, we moeten immers leren van de "anciens" ...

Roderik

citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

citaat:
Geplaatst door stefanic

Tom,
Ik somde enkel al maar op voor de Noord-oost regio (Antwerpen, Limburg, Leuven) wat er nodig is om het treinaanbod uit te bouwen zoals we zouden willen (of zoals de reiziger het wil). WAT dat dan precies moet zijn is nog iets anders.

En oa. die 120 locs T18 zijn erg nodig, alsook nog een reeks M6 en Desiro-stellen. De situatie waar NMBS nu inzit is een beetje de schuld van de investeringsstop (politiek... zucht) van een hele tijd terug: we zitten met verouderd materieel... en verouderd personeel. Alles vertrekt hier op pensioen en er is niet genoeg vers materiaal (treinen en personeel) om aan te bieden wat we zouden willen aanbieden!




>>> als je alles aan "de jeugd" (20 ers) moest overlaten zou je wat zien!!! zowel in de priv? als aan bij de openbare diensten.

Gerrit

Manieren houden ? Gerrit!![;)]  Ben er nog net geen 30 en nog steeds gemotiveerder dan veel 50plussers die hun dagen komen aftellen tot aan het pensioen!!  Maar je zegt "alles aan de jeugd", kan je begrijpen, we moeten immers leren van de "anciens" ...



Als die 'anciens' en de 'jeugd' hun kennis daarbij niet willen en zelfs niet mogen uitwisselen. Dikwijls gaat heel belangrijke informatie die nodig is om je 'm?tier' goed uit te voeren verloren omdat ze alles voor zichzelf houden en redeneren van 'dat ze het zelf maar uitzoeken want anders kunnen ze hier verder zonder mij...' Maar dat zal dan weer een teken zijn van het ego?sme dat bij iedere laag van onze bevolking vandaag regeert...
Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken!
Always be modelling!

Sicco

Hoi,
Deze discussie lezende, vraag ik me een ding af, wie weet heeft iemand daar een antwoord op... hoe kan het dat er op dit moment zoveel geklaagd wordt over achterblijvende vernieuwingen en investeringen terwijl in mijn ogen de NMBS nog nooit zoveel vernieuwd heeft als de laatste tien jaar? Twintig jaar geleden reden er nog groene rijtuigen uit de jaren dertig met houten banken en tien jaar geleden was de NMBS nog het lachertje van Europa met zwaar verouderd materieel... de afgelopen periode is er echt ene inhaalslag geweest die bijna afgerond is, het laatste oude materieel zal door de jongste bestellingen worden vervangen, stations zijn vernieuwd, diensten uitgebreid etc. Zie ik het dan verkeerd of zijn sommigen gewoon nooit tevreden?

groeten

Roderik

citaat:
Geplaatst door Sicco

Hoi,
Deze discussie lezende, vraag ik me een ding af, wie weet heeft iemand daar een antwoord op... hoe kan het dat er op dit moment zoveel geklaagd wordt over achterblijvende vernieuwingen en investeringen terwijl in mijn ogen de NMBS nog nooit zoveel vernieuwd heeft als de laatste tien jaar? Twintig jaar geleden reden er nog groene rijtuigen uit de jaren dertig met houten banken en tien jaar geleden was de NMBS nog het lachertje van Europa met zwaar verouderd materieel... de afgelopen periode is er echt ene inhaalslag geweest die bijna afgerond is, het laatste oude materieel zal door de jongste bestellingen worden vervangen, stations zijn vernieuwd, diensten uitgebreid etc. Zie ik het dan verkeerd of zijn sommigen gewoon nooit tevreden?

groeten



Mijn idee hierover is eerder dat de laatste jaren de vehikels die de NMBS op het spoor houdt zo verouderd zijn (ik kan het weten want ik woon net naast de spoorlijn 123 en dat is zo wat de afvalbak van het spoormateriaal) dat ze nu niet anders kunnen dan vernieuwen.
Binnen afzienbare tijd gaat de markt open en zullen de priv?-maatschappijen die waarschijnlijk uitbreidingen zullen zijn van de maatschappijen uit de ons omringende landen, aantreden met splinternieuw materiaal.
Time to close the gap! En 't is nu de moment zolang de Staat nog betaalt.
Always be modelling!

treinliefde


Ja, zolang de staat de grap betaald...

en wie is de staat ??

Als ze maar alles rap priv? maken en ieder op zichzelf draait zodat de staat (iedereen) dat niet meer moet dragen.

Zeker bij de post, die zouden ze beter allemaal opnieuw in dienst nemen met een strenge selectie

We hebben alleen maar justitie (na serieuze hervormingen) nodig en financi?n (inkomsten) en daar gaat men juist meest besparen, al de rest kan priv? draaien, sneller en efficienter en klantvriendelijker


Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door treinliefde


Ja, zolang de staat de grap betaald...

en wie is de staat ??

Als ze maar alles rap priv? maken en ieder op zichzelf draait zodat de staat (iedereen) dat niet meer moet dragen.

Zeker bij de post, die zouden ze beter allemaal opnieuw in dienst nemen met een strenge selectie

We hebben alleen maar justitie (na serieuze hervormingen) nodig en financi?n (inkomsten) en daar gaat men juist meest besparen, al de rest kan priv? draaien, sneller en efficienter en klantvriendelijker





Allee daar gaan we weer, privatiseren.  Zeg dan in een keer dat we allemaal ontslagen moeten worden: 38000 doppers bij, die van de post en andere overheidsbedrijven er eveneens bij, de priv? kan alles beter en de Fransen, Duitsers en Nederlanders zullen het hier wel komen doen.

Jullie noemen je (model)treinliefhebbers, de meeste volgens NMBS-voorbeeld, maar die NMBS is blijkbaar geen warm hart toegedragen.

nmbs

citaat:
Geplaatst door treinliefde


Ja, zolang de staat de grap betaald...

en wie is de staat ??

Als ze maar alles rap priv? maken en ieder op zichzelf draait zodat de staat (iedereen) dat niet meer moet dragen.

Zeker bij de post, die zouden ze beter allemaal opnieuw in dienst nemen met een strenge selectie

We hebben alleen maar justitie (na serieuze hervormingen) nodig en financi?n (inkomsten) en daar gaat men juist meest besparen, al de rest kan priv? draaien, sneller en efficienter en klantvriendelijker




***ZUCHT***  Weer een theorie-manneke die geen fluit van de praktijk weet en wss niks van de discussie gelezen heeft....

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door nmbs

citaat:
Geplaatst door treinliefde


Ja, zolang de staat de grap betaald...

en wie is de staat ??

Als ze maar alles rap priv? maken en ieder op zichzelf draait zodat de staat (iedereen) dat niet meer moet dragen.

Zeker bij de post, die zouden ze beter allemaal opnieuw in dienst nemen met een strenge selectie

We hebben alleen maar justitie (na serieuze hervormingen) nodig en financi?n (inkomsten) en daar gaat men juist meest besparen, al de rest kan priv? draaien, sneller en efficienter en klantvriendelijker




***ZUCHT***  Weer een theorie-manneke die geen fluit van de praktijk weet en wss niks van de discussie gelezen heeft....



Ze beginnen door de mand te vallen he[:D]

PS kom je soms in FHS of te FHS/WDT?

nmbs

citaat:
Geplaatst door Sicco

Hoi,
Twintig jaar geleden reden er nog groene rijtuigen uit de jaren dertig met houten banken en tien jaar geleden was de NMBS nog het lachertje van Europa met zwaar verouderd materieel...


Het lachertje mss wel, maar
- we waren een paradijs voor foto-trekkers van over de hele wereld, want er reed een verscheidenheid aan materieel rond
- je zag meer Belgisch materiaal in het buitenland dan omgekeerd (nachttreinen)
- toen was er tenminste nog een service aan boord op de langere trajecten
- verouderd was het ontegensprekelijk, maar integendeel tot heden ten dage met het nieuwe materiaal;.....HET REED EN BLEEF RIJDEN.
Een 23 zal maar stoppen met rijden als er een wiel ontbreekt, terwijl een 13 al in de rekkers hangt bij een computerfout...
Ben niet tegen vernieuwing, ik stel alleenmaar vast.  Men mag ook niet vergeten dat het verkeer enorm is toegenomen tov 10 jaar geleden...wat zijn weerslag heeft op zowat alle niveaus...

Mvg Stephane

nmbs

citaat:
Geplaatst door Sicco

... Zie ik het dan verkeerd of zijn sommigen gewoon nooit tevreden?




Dat heb je goed gezien, wie commentaar wil geven, zal altijd wel iets vinden...Ik zeg niet dat ze ongelijk hebben met commentaar te geven, maar ze vergeten dan te kijken naar wat er wel goed gaat...

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak
citaat:
Geplaatst door nmbs
***ZUCHT***  Weer een theorie-manneke die geen fluit van de praktijk weet en wss niks van de discussie gelezen heeft....
Ze beginnen door de mand te vallen he[:D]
Laat door zo'n opmerking je bloeddruk niet stijgen. [;)]
De beste stuurlui ... huilen met de pet op [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw