Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Nieuwe bestellingen van de NMBS

Gestart door nohab, 05 december 2008, 22:04:27 PM

treinliefde

citaat:
Geplaatst door nmbs

citaat:
Geplaatst door treinliefde


Ja, zolang de staat de grap betaald...

en wie is de staat ??

Als ze maar alles rap priv? maken en ieder op zichzelf draait zodat de staat (iedereen) dat niet meer moet dragen.

Zeker bij de post, die zouden ze beter allemaal opnieuw in dienst nemen met een strenge selectie

We hebben alleen maar justitie (na serieuze hervormingen) nodig en financi?n (inkomsten) en daar gaat men juist meest besparen, al de rest kan priv? draaien, sneller en efficienter en klantvriendelijker




***ZUCHT***  Weer een theorie-manneke die geen fluit van de praktijk weet en wss niks van de discussie gelezen heeft....



Dat gaat daar niet over, ga eerst eens een jaar in de priv? werken
en doe dan wat jullie nu doen met de klanten, we zullen wel zien ...

ABX is nu overgenomen door een priv? firma, na een evaluatie van een jaar zullen binnenkort velen daar weg mogen omdat ze gewoon blijven verder doen zoals ze gewoon waren,

De grote baas van dat bedrijf zegt zelf, we kunnen gewoon bij de meesten hun werkgewoonte niet veranderen, dus bye bye

Waar zitten dan de beste stuurlui??

Er moet wel winst gemaakt worden en er kan niet gewoon geld uit een koffer worden geschept zoals uit de staatskas.

Tom

citaat:
Geplaatst door treinliefde

Zeker bij de post, die zouden ze beter allemaal opnieuw in dienst nemen met een strenge selectie

Duidelijk dat jij niets van de situatie op de werkvloer kent.
Tom

treinliefde

citaat:
Geplaatst door Tom

citaat:
Geplaatst door treinliefde

Zeker bij de post, die zouden ze beter allemaal opnieuw in dienst nemen met een strenge selectie

Duidelijk dat jij niets van de situatie op de werkvloer kent.



Dat kan zijn, maar doe wat ze daar doen eens bij UPS, GLS, HHL, DPD enz.  we zullen wel zien

Factuurs die 2-3 uur tijdens hun uren in caf? zitten en ja hoor
de dag van vandaag ook nog, ik heb daar nog foto's van gekregen, deze week genomen door iemand die een rechtzaak begint, en dat ondanks hun Geo route
Probeer dit eens in de priv?, dat duurt geen maand.

Is er ook iemand die zegt dat ze uw pakketten met kilopost tegen de grond MOETEN gooien i.p.v.  neer te zetten?

rgp

Dag,

Treinliefde het is gevaarlijk om voorbeelden te geven van koerierfirma's wat dan kun je wel degelijk door de mand vallen.  Mijn vrouw werkt bij ??n en ik kan u zeggen dat er daar nen hoop rondlopen met ronkende titels, maar met het verstand van een doperwtje.

Dagdagelijks kom ik met de prive in aanraking.  Hard werken... met hunne mond.  De claims voor slecht uitgevoerde werken, te laat uitgevoerde werken zijn legio.

Ik heb al gezegd dat men (= de politiek, niet de NMBS)de wagen voor de ossen heeft gesteld, en neem daarbij dan nog dat de mensen NOOIT tevreden zijn.

Begin februari ben ik weer juryvoorzitter voor aanwervingen.  We zullen eens zien hoe goed ze zijn in de prive [:D]

Roland


Dirky

Het zijn mijn zaken niet maar ik dacht dat het op een forum voor modelspoor"vrienden" er iets vriendelijker aan toe zou gaan. Wie heeft er hier in hemelsnaam baat bij als jullie elkaar in de haren zitten voor zaken die helemaal niets met modelspoor te maken hebben?

Gerolf

"Vrienden mogen kijven, maar moeten Vrienden blijven". Ik zie dit als "een pittig gesprek aan de toog". [;)]
Het heeft te maken met het "Grootbedrijf", maar neigt soms eerder naar de "babbelhoek". [|)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door treinliefde

citaat:
Geplaatst door nmbs

citaat:
Geplaatst door treinliefde


Ja, zolang de staat de grap betaald...

en wie is de staat ??

Als ze maar alles rap priv? maken en ieder op zichzelf draait zodat de staat (iedereen) dat niet meer moet dragen.

Zeker bij de post, die zouden ze beter allemaal opnieuw in dienst nemen met een strenge selectie

We hebben alleen maar justitie (na serieuze hervormingen) nodig en financi?n (inkomsten) en daar gaat men juist meest besparen, al de rest kan priv? draaien, sneller en efficienter en klantvriendelijker




***ZUCHT***  Weer een theorie-manneke die geen fluit van de praktijk weet en wss niks van de discussie gelezen heeft....



Dat gaat daar niet over, ga eerst eens een jaar in de priv? werken
en doe dan wat jullie nu doen met de klanten, we zullen wel zien ...

ABX is nu overgenomen door een priv? firma, na een evaluatie van een jaar zullen binnenkort velen daar weg mogen omdat ze gewoon blijven verder doen zoals ze gewoon waren,

De grote baas van dat bedrijf zegt zelf, we kunnen gewoon bij de meesten hun werkgewoonte niet veranderen, dus bye bye

Waar zitten dan de beste stuurlui??

Er moet wel winst gemaakt worden en er kan niet gewoon geld uit een koffer worden geschept zoals uit de staatskas.



Ik raad mijnheer de expert eens aan om de cursus 2000 van de NMBS met het hoofdstuk over Europese wetgeving en staatstoelages voor de NMBS-groep eens door te nemen.  Staat zeer interresante lectuur in (als je hem snapt)over de evolutie van de NMBS => Holding+NMBS+Infrabel.

Dan zul je eindelijk weten waar het geld naartoe gaat.

Vb NMBS krijgt geld voor het binnenlands reizigersverkeer.  Infrabel voor het netwerk.

Het autowegennet wordt toch ook door belastingsgeld betaald[:o)] wat is het verschil????

Als je staatsteun wilt afschaffen, schaf deze dan ook af aan al de priv?bedrijven die links en rechts staatsteun krijgen.

Als je je gefrustreerd voelt door het "goede leven " van de facteur, doe dan mee met een examen aan de post, dan kun je ook "profiteren".
Maar kom niet janken als het toch niet zo rooskleurig is als je denkt.

Ik werk voor de NMBS, maar hier komt regelmatig de priv? over de vloer voor allerhande werkzaamheden, denk je dat die nooit geen fouten maken[:D][:D]




chef garde

En alst de boel priv? wordt zal t gedaan zijn met lachen met Keycardjes, Go Passes, 65+ aan (vanaf februari) 5 euro, derdepersoonsregelingen voor abonnementen, WIGW-kaarten, Shoppingbiljetjes, Weekendbiljetten, B-dagtrips, Een dag aan Zee/Ardennen.  Goedkoop transport zal niet meer bestaan!!

Het draait goed zoals het nu gaat, geloof me!!  En als ge er niks van kent, noch van de NMBS, noch van De Post, dan hou je best je bekje!!

En Infrabel moet nu voor de vertragingen 1 miljoen euro ad Staat terugbetalen!!  Goed grapje, diegene die deze maatregel uitgevonden heeft verdient een standbeeld, een medaille en een toploon!!!  Ik vraag 100 euro van mijn verkeersbelastingen terug voor die keren dat ik met mijn auto in de file gestaan heb!!

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door chef garde

En alst de boel priv? wordt zal t gedaan zijn met lachen met Keycardjes, Go Passes, 65+ aan (vanaf februari) 5 euro, derdepersoonsregelingen voor abonnementen, WIGW-kaarten, Shoppingbiljetjes, Weekendbiljetten, B-dagtrips, Een dag aan Zee/Ardennen.  Goedkoop transport zal niet meer bestaan!!

Het draait goed zoals het nu gaat, geloof me!!  En als ge er niks van kent, noch van de NMBS, noch van De Post, dan hou je best je bekje!!

En Infrabel moet nu voor de vertragingen 1 miljoen euro ad Staat terugbetalen!!  Goed grapje, diegene die deze maatregel uitgevonden heeft verdient een standbeeld, een medaille en een toploon!!!  Ik vraag 100 euro van mijn verkeersbelastingen terug voor die keren dat ik met mijn auto in de file gestaan heb!!



Over de auto MAG niets gezegd worden h?.
Als ze een half uur in de file staan, da's normaal.  Maar als er 5 minuten retard is dan staan ze te janken.

Ach ja waar maken we ons druk over?  De mentaliteit in deze liberale wereld is toch "als IK het maar goed heb"

chef garde

En die facteur die op caf? zit, die heeft tenminste een sociaal leven zonder stress en gaat gemotiveerd zijn ronde doen!!  Het enige dat hij riskeert is een levercirrose (of hoe je het ook schrijft ...) en aambeien van op een barkruk te zitten.  Wie zegt trouwens dat hij alcohol drinkt??  En hebben we klagen over de post???  Mijn nieuwjaarskaartjes zijn voor nog geen 60 cent verzonden geweest, dankuwel postbode!!  

Een groot deel van de "verzuring van de maatschappij" is volgens mij te wijten aan het feit dat mensen op een werkdag (en 's avonds thuis, na het werk!) zodanig veel moeten presteren dat ze bij thuiskomst geen fut meer hebben om nog een babbeltje met de buur te slaan.  Zal het op dat vlak voor het personeel beteren, na de privatisering???

nmbs


[/quote]

PS kom je soms in FHS of te FHS/WDT?
[/quote]

Zelden, vroeger meer toen ik in het vlottend kader zat, maar in mijn reeks komen we daar niet meer...

nmbs

[/quote]

Dat gaat daar niet over, ga eerst eens een jaar in de priv? werken
en doe dan wat jullie nu doen met de klanten, we zullen wel zien ...

[/quote]

?  En wat doen wij met de klanten?? Wat doen wij voor de klanten en om onze boterham te verdienen als treinbestuurder en kaartjesknipper???  Op de meest onmogelijke uren van dag en nacht uit of in ons bed kruipen.  Kom eerst eens bij de NMBS werken, als je kan geef je dan eens rekenschap van al hetgene erbij kijken komt om 1 trein te laten rijden en dan zullen we nog eens voortbabbelen.  

nmbs

[/quote]
Er moet wel winst gemaakt worden en er kan niet gewoon geld uit een koffer worden geschept zoals uit de staatskas.
[/quote]

Het is een overheidsbedrijf, een bedrijf van openbare dienstverlening....normaal gezien moet dit zelfs geen winst maken, enkel dienstverlening.....maarja Europa dacht het weer eens op te lossen he... wel je hebt nu ongeveer wat je wil, een bedrijf dat winst moet maken, en het is nog niet goed..

nmbs

[/quote]
Dat gaat daar niet over, ga eerst eens een jaar in de priv? werken
en doe dan wat jullie nu doen met de klanten, we zullen wel zien ...
[/quote]

Bedoel je dan zoals de banken (priv?) met ons geld spelen en de overheid weer moet bijschieten omdat ze er zo mee gespeeld hebben, is het dat wat je wil zeggen?

nmbs

citaat:
Geplaatst door treinliefde

Dat kan zijn, maar doe wat ze daar doen eens bij UPS, GLS, HHL, DPD enz.  we zullen wel zien



Ik werk alleen voor bedrijven die het waard zijn, die niet (teveel) met hun werknemers sollen, die de werknemer niet ontslaat omdat hij 5 dagen griep heeft gehad, die opslag niet wil toekennen aan de werknemer, maar dat geld zelf op zak steekt,....nog?

En ja we zijn hier allemaal vrienden, het is hier alleen een sappige discussie over "grootbedrijf" [:o)]