Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Nieuwe bestellingen van de NMBS

Gestart door nohab, 05 december 2008, 22:04:27 PM

loebaske

Oei, dat wordt hier HEET al die discusie

factageklerk

Ze moesten eens een dag op een seinhuis komen werken[V] ....... dan begrijpen ze dat het niet altijd eenvoudig is om iedereen op z'n wenken te bedienen
 

janjozef

hoe kan dat nu is dat dan improvisatie op een seinhuis of wat, en geloof me mijn jobke kunt gij ook niet
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

citaat:
Geplaatst door loebaske

Oei, dat wordt hier HEET al die discusie

Een forum is er voor gemaakt, voor een discussie. Zolang het maar netjes blijft is het wel interessant om beide kanten eens te horen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

chef garde

Wat ik toch enigszins bizar vind, is dat het meeste gezeik van comfort en rechtstaan en geen koffie en croissants krijgen en bla bla en blaa gebeurt op de lijntjes 25/27 en de lijn 15 (turnhout).  Hier op de 50 en de 50A ist net hetzelfde ze, en da gezeik is hier nie ...  Moet tussen 7u en 9u eens kijken in Gent-Sint-Pieters, de ene P-trein volgt de andere IC-trein op langs de 50A terwijl we naast die lijn op de 50 stoppen met L's en IR's.  Dat draait hier allemaal, en eens op tijd, dan eens met vertraging!

prulleman

Het punt is dat iedereen een beetje gelijk heeft in die discussie. Op de lijn Brussel -Namen is het ook koekebak hoor. De capaciteit is nu eenmaal beperkt en iedereen moet op hetzelfde uur op dezelfde plaats zijn. Als je dat (een beetje) kan veranderen zou het allemaal veel beter gaan. De service moet nu ook tegen de kosten afgewogen worden. Depanneerders die de helft van de tijd maar zitten te niksen zijn eruit gegaan. Kwestie van rendabiliteit. Dus als er nu een onverwacht probleem opduikt, is er niemand om dat te verhelpen.In de toekomst zal dit nog verergeren, daar moet ge niet aan twijfelen[B)] Maar het zal wel beter presenteren op gebied van financiƫle cijfers[:o)]

nmbs

citaat:
Geplaatst door janjozef

hoe kan dat nu is dat dan improvisatie op een seinhuis of wat,



...soms wel ja, en niet iedereen is daar even sterk in, of niet alle dagen lukt het even goed.  Jammer genoeg, maar het is wel zo

doomslu

[OFF-TOPIC] Zijn er hier mensen die op een seinhuis werken ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

factageklerk

citaat:
Geplaatst door doomslu

[OFF-TOPIC] Zijn er hier mensen die op een seinhuis werken ?



Ja , ikzelf onder andere
 

nmbs

citaat:
Geplaatst door doomslu

[OFF-TOPIC] Zijn er hier mensen die op een seinhuis werken ?


Ik kom er iedere keer mee in contact, want ik ben machinist[^]

prulleman

4 jaar dienst in Schaarbeek Vorming, en daarna de perrons te FBN. Geloof me, het hangt aaneen van improvisatie[;)] Anders zou er haast niks meer rijden[}:)]

rgp

Dag,

Aan iedereen een goed 2009.

Ik kan prulleman alleen maar gelijkgeven: reglementen richtlijnen zijn ??n zaak maar kunnen alles niet voorzien.  Daarna komt het "gezond boeren verstand" en gelukkig is dat er bij een hoop spoorwegmensen.

Roland

Memling

Eerst aan iedereen een gelukkig nieuwjaar en bovenal veel treinplezier,

en voor al die mensen met bakken kritiek op de spoormensen,

hier het voorstel ,
Als die mensen van mening zijn dat ze het beter kunnen, dan ligt de oplossing zo voor de hand,

www.despoorwegenwervenaan.be,

ze zoeken nog zoveel mensen met een positieve ingesteldheid.

En zelfs treinbestuurders, dan kunnen jullie met een echte trein rijden.


mvg
Memling

prulleman

Inderdaad, al wie reclameert en het beter weet mag het komen bewijzen. Iedereen is van harte welkom. Overigens is het gebrek aan personeel enorm. Ik sluit het jaar af met nog 46 dagen tegoed. Ik ga enkele jaren vroeger met pensioen denk ik[;)]

chef garde

Bon, in wezen ging het hier over de nieuwe type 18 en wat ermee gaat gebeuren.  De 13 zou volledig uit de reizigers gehaald worden en krijgt goederendienst.  De 18 komt in reizigersdienst.  Bizarre (maar typische NMBS keuze), de 13 vind ik een pracht van een lok, compatibele stuurpost met de I11 en M6 stuurrijtuigen, qua besturing en niet onbelangrijk, qua uiterlijk!!!  Na enkele jaren waren de kinderziektes grotendeels uit deze loks (13) en nu zie je ze voornamelijk Oostende - Eupen en Oostende - Maastricht rijden en daarnaast nog enkele trajecten waar ik geen weet van heb!  En toegegeven, tis een pracht van een ram om te zien passeren, zeker die Eupen, 12 rijtuigen en daarachter een gierende 13, mooi mooi mooi als je t mij vraagt.  Waarom kan de 18 niet in goederendienst genomen worden, ik dacht dat het ging om een vierspanningslokomotief, dan kan men op een ecologischere manier dan bv met de Class 66 goederen verslepen naar een verdere bestemming dan nu met de huidige eloks mogelijk is!  Verre reizigersbestemmingen rijden met een 18 lijkt mij niet rendabel, in deze tijden van low-cost-vluchten en betaalbare Thalyssen en Eurostars.  En de spiegeltjes op de locs, theeft iets mee van een vrachtwagen toch??