Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Jean

Bij het verzinnen van de V63 heb ik niet naar het grote voorbeeld gekeken. Dat is ook niet aan de orde bij de V42 die nu onder handen is. Het doel van deze ombouwsels is uitproberen van wat (ik) kan of niet kan. En of ik ze mooier kan laten rijden. Daar zijn die Fleischmann modellen uitstekend geschikt voor. Of het waarheidsgetrouw is, is voor mij helemaal geen issue.

Er rijdt hier af en toe ook een O&K diesel van Dingler. Dat is een model uit een veel hogere prijsklasse en ook (meer) waarheidsgetrouw dan die Fleischmann's.
De eigen ontwerpen spreken me meer aan en die staan eigenlijk altijd op de baan; klaar om te rijden.

Hier een site voor wat ideetjes, deze hobbyist heeft o.a. de schortplaten aangepast.
https://www.m-voorloop.nl/modelb-oenkrevisie.html

Jean

@ Julien

Veel vlotter dan verwacht.
Kijk even hier:

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90608.msg3222609868;topicseen#msg3222609868

De V42 en de V43.
De laatste nog zonder nummerschildje.

den T

Jean, dat is een interessant draadje. bedankt voor al de info . Komt helemaal goed.
Ik volg jou aanpassingen en verbouwingen.
grtjes Julien

raf

wat is er toch tegenwoordig met die plastieke tandwielen aan de hand ?? een container kraan van heljan mooi duur ding en dan steken ze in het hef mechaniek een plastieke tandwieltje .gebarsten wa hadde gedacht inplaats van een paar euro meer te vragen en er een messing in te steken .gelukkig vond ik bij lemo-solar een messing vervang deel . voor tandwieltjes moet je daar zijn mijn gedacht .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

op aanvraag een maar statische nmbs arm seinen aan het maken .het platform moet er nog op maar dat is voor vrijdag .hier komt een oranje led achter maar de arm is voorzien voor drie gekleurde schijfjes .achter kant word wit en er komt vooraan nog een witte streep door
de seinen zijn zo gemaakt dat ze kunnen werkbaar gemaakt worden .maar daar het nu om statische seinen gaat is het wat gemakkelijker

voor de rest veels te warm

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

RUNE

Deze week eens begonnen met de bouw van een type 16, hij lag al jaren op het schap in de doos stof te vergaren.
Is toch een mooie machine, dus vooruit en bouwen. Zal leuk worden.

20260604_162253 - kopie by rudi nelissen, on Flickr

Vandaag ook nog een pakketje binnengekregen met de post, een DJH Kit K6 LNER Z class Atlantic. Vorig weekend een zot bod gedaan op ebay : gewonnen voor 1,5 euro en 7 euro verzending. Dus een tof project voor 8,5 euro. Eigenlijk toch een goedkope hobby.

20260618_140232 - kopie by rudi nelissen, on Flickr

20260618_140312 - kopie by rudi nelissen, on Flickr

Zal dus weer een tijdje zoet zijn.

gardevil

Laser aan het werk gezet. 
Busplein omgeving station gemaakt. 

20260622_213445 by Gardevil _, on Flickr
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?