Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

dani

.. niet met treinen, hoewel het in de toekomst wel eens zou kunnen uitgebreid worden naar de verlichting op de treinbaan....

Ik ben even aan het studeren  om zelf mijn DMX  controller en decoders te maken.   
Nooit te oud om te leren en tot nu toe gaat het redelijk goed.   Een  aangekocht Dual LED beam scanner kan ik al prima aansturen, en vanmorgen mijn eerste "ontvanger" printje gemaakt voor 2 sets  RGB LEDs en  8  "gewone" uitgangen.

Lijkt me echt cool om dit te gaan gebruiken op de treinbaan, om  dmv een programma  op de controller, verschillende licht punten op de baan te controleren.    En goedkoop is het wel.

Een "echte" centrale kost al guaw 150... 400 €

Met een arduino, een paar onderdeeltjes en een  SN75176 chipje  (of een Max485 of MAX481)  ben je al vertrokken.
Library downloaden en wat experimenteren... werkt prima .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Dirkh

De hobby kamer terug aan het inrichten. Nu de nieuwe laminaat er ligt en een fris behangpapiertje tegen de muur is geplakt door het vrouwtje is het tijd om alles terug in te richten.
Aan de werktafel extra verlichting met een ledstrip uit de hubo folder (valt eigenlijk wel tegen wat de lichtopbrengst en de keur betreft maar het is beter dan niets). Links de werkplek voor de modelbouw, rechts voor het electronica deel.
Wat extra stopcontacten voorzien, die komen altijd van pas.


Nieuwe rekken om alles te stockeren, de vorige waren aan de gyproc wand vastgemaakt en begonnen te lossen. Deze kunnen tot 150 Kg dragen. Ook een TL lampje voorzien in de stockage ruimte zodat ik eindelijk alles eens terug kan vinden zonder een zaklamp erbij te moeten nemen.



Aan de andere kant ook nog wat extra opbergruimte voorzien met de overschot van de rekken.


En nu alles nog versleuren en terug op zijn plaats zetten :-\ Dit moet allemaal een plaatsje krijgen.




Ik ben nog wel even bezig, maar dan kan ik eindelijk terug beginnen te bouwen.

Steam.N

Ziet er prima uit, Dirk.
Binnenkort ben je terug volop aan de slag  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Citaat van: Steam.N op 01 maart 2017, 17:01:10 PM
Ziet er prima uit, Dirk.
Binnenkort ben je terug volop aan de slag  :)

ik heb er ook alle vertrouwen in ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

755philippe

Hallo Dirk,
De plaats komt me bekend voor. Succes met alles terug op zijn plaats te zetten want daarna heb je terug mooi  vooruitzichten.
Mvg

755philippe

gardevil

Had al lang een vliegenmepper liggen en heb daar vandaag dan maar een begrassings apparaat van gemaakt. Het is een oplaadbaar model, dat natuurlijk helemaal leeg was.

Na een uurtje aan de spanning te hebben gelegen, lijkt hij te werken.
Snel even enkele foto's gemaakt met de gsm en onder een allegaartje van licht. Het lijkt wel te gaan lukken, nu kan het oefenen beginnen en het zoeken naar de juiste kleuren.  (de kleuren die je op de foto's ziet komen niet overeen met de echte kleuren)






Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

raf

haha heb hier ook nog eentje liggen en die moet wel echt dringend omgebouwd worden
heb je daar een accu in zitten als het een oplaad baar model is geworden
ik heb nog ergens 3 lion accu's liggen en zou dat daar best van kunnen maken maar 12 volt is wat veul denk ik
eventueel op 2S dan is het een 8 volt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

@Dirk: amai zo netjes, ik zou ook ens dringend grote kuis moeten doen als ik dit zie.
Dat moet een plezier zijn om te werken zo.  Nu nog de rest op zijn plaats en je bent 't mannetje !!!
Super
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

lion accu saver printjes zijn binnen gekomen
nu 20 accu sets uitrusten met deze beveiliging printjes
gelukkig zijn ze zo klein dat ik ze gewoon tussen de krimpkous kan schuiven zonder deze te moeten vernielen

ik heb dus efkes wat werk LOl
voordeel gaat zijn dat ze nu met zo een gewone stekkerblok als hij maar 8 volt geeft kunnen geladen worden
en dus geen dure lion laders meer nodig zijn
die we hebben kunnen dan voor andere zaken gebruikt gaan worden

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Citaat van: Dirky op 16 februari 2017, 20:58:02 PM
20170216 006 by Dirky dyniMo, on Flickr

... en ergens ligt er nog een suikerklontje maar 'k vind het niet meer!   ;)

Deze namiddag Dirk helpen zoeken naar het suikerklontje, maar zelfs een hele doos vind je niet meer terug in die bruggen.
Meesterlijk, vakmanschap, pff, woorden te kort!  En enorme afmetingen!

Ik ben al een paar keer ontvangen in dirk zijn atelier en daar zie je zijn kennis en zijn kunsten, soms met eenvoudige middelen de meest indrukwekkende zaken maken (oa met behulp van verstorven elastiekjes  ;) ).

Dirk, bedankt voor de hartelijke ontvangst en na de brug volle bak erin met je nieuwe realisaties!
Groetjes, Peter


bollen neus

Body verder bewerken voor het spuiten van primer. Dan begonnen aan rode pinklichten (komen naast de deuren te staan) te maken. Eenvoudige manier genomen om deze te vervaardigen (niets schilderwerk of soldeerwerk aan) en af vijlen kan altijd bijvijlen bestaat dus niet. Dan ook de 2 bufferbalken ontdaan van de overtollige originele stukken (die worden vervangen door Weinert onderdelen). Ook de 4 platforms en deurgrepen staan al gespoten in de primer.Sneeuwruimers zijn ook afgewerkt en in de primer gespoten en als laatste voorbereiding de cabines volledig uit elkaar gedaan, das handiger om te spuiten en te schilderen achteraf.
Den Eric.

bollen neus

Body van de MY1146 staat in de primer, oneffenheden weg geschuurd en staat nu goed glad. Onderdelen zoals de deurgrepen en de platforms staan ook reeds in de primer, die kan ik dus nog in het zwart spuiten (bij betere en drogere dagen) Ondertussen kleine onderdelen aan het maken voor tussen de draaistellen en bougies te plaatsen (onderkant van de chassis). Messing draad gebruikt van 0,5 m/m voor imitatie slangen, plooien is dus stuk per stuk aan te passen.. Dus derde O model begint reeds wat vorm te verkrijgen. Hoop deze eind september klaar te hebben, zal wringen ook al omdat ik nog ondertussen voorbereidend werk aan het doen ben aan gelijklopend model in O maar dat wordt dan de 9505 Structon. (ik noem deze de "gele" banaan)
Voor de mensen die niet weten welk model het is, dat zijn dus Nohab modellen uit Denemarken met andere woorden "bolle neuzen".
Den Eric.

gardevil

#7317
Bedrijfsgebouw met koertje aan het fabrikken voor de module café Toekske.

Overzichtje: Er moeten nog wel putdeksels gelegd worden en een paar stukjes muur en een poort gezet worden.  Maar eerst zijn we bezig met de ondergrond.







Edit: Foto's nu zichtbaar?
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

froelants

#7318
Ik ben begonnen aan de onderbouw van mijn HOm baan, geïnspireerd op de HSB.

Ik heb eerst de fronten gemaakt, na mijn ervaring met mijn modulebaan in HO heb ik gebruik gemaakt van uitlijndeuvels  en een systeem van een inslagbus/inslagmoer om de fronten aan elkaar te bevestigen. Ik heb geleerd dat de gaten voor de bus en de moer die de fronten aan elkaar moet bevestigen perfect haaks moet zijn, anders zullen de fronten bij het indraaien van de moer schuin trekken.
In eerste instantie maak ik vier hoekmodules dan kan ik al een rijden en alles uittesten

Eén hoek wordt de kruising in wernigerode aan de Westerntor.
AC modulebaan naar fremo B96 (hoogte,connectors = eigen norm) - loconet HDL - Intellibox Originele - Loc's mix van merken.https://www.lmtc.be/drupal/?q=blogs/froelants

Gerolf

Je beelden zijn niet te zien, Frank. Je linkt niet naar een afbeelding, maar naar een map (denk ik)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw