Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

55erke


Nieuwe baan bouwen gaat gepaard met veel proberen en proefopstellingen:

20161228_225701 by nmbs 5531, on Flickr

20161228_232216 by nmbs 5531, on Flickr

Binnenkort open ik een nieuw topic over deze baan.
Groetjes
Johan



bollen neus

Voorbereidend werk beginnen om volgend project schaal O locomotief op te starten.
Den Eric.

Havoc

Beetje aan het nadenken wat ik kan aanvangen met wat h0e (minitrains, egger bahn en jouef) dat zich hier verstopt heeft in een doos en precies aan het kweken gegaan is :D

Met wat goede wil kan ik 3 boekenrekken naast elkaar zetten. Als ik dan in een een stationnetje maak, in de andere een goederenstation en in de derde een fiddle dan moet er toch iets mee aan te vangen zijn. Vermits de 3 stukken optisch gescheiden zijn zou het moeten mogelijk zijn om tot aan de rand te werken. Beetje zitten knoeien en dit is het gedacht nu:

goederenafdeling:

Een timesaver zodat wat rangeren mogelijk is. Moet wat vloeiender gemaakt worden en de sporen zijn niet op lengte, maar dan moeten de afmetingen beter vastliggen. Spoor onderaan is het doorgaande spoor tussen fiddle rechts en station links.

station:

bovenste spoor aan perron, een omploopspoor en dan nog een kort spoor voor een goederenkoertje. Het spoor helemaal links is voor een "locdepot". Niet meer dan een waterkraan, hoop kolen en dieselvat. De cd is ongeveer de afmeting van een draaischijf.

Zou moeten kunnen om met treintjes van 3-4 wagens te rijden. Enig probleem is dat die dingen nogal moeilijk koppelen (en ontkoppelen). Heb wat twijfels of een rangeerbaan een goed idee is.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

SuSke

Lijkt me een leuk opzet Johan.

Wat dat koppelen aangaat, misschien overstappen naar kadee-koppelingen maar dat vraagt misschien om bijkomende "verbouwingen" als het om wagentjes zonder normschachtjes gaat.


De pic's heb ik alleen te zien gekregen nadat ik ze afzonderlijk in mijn browser had geopend, daarna zonder problemen op het forum te zien.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Kan je niet direct helpen met de pics Suske, hier gaan ze mooi inline open (linux en stokoude Opera), en op de andere pc (W7 met Chrome, IE en Vivaldi) ook geen problemen.

Koppelingen ombouwen zie ik niet direct zitten. Normschachten zijn er niet en bij het gros zijn de assen samen met de koppeling op een soort draaistel gemonteerd. Ik dacht aan Alex Jackson koppelingen maar dat is ook niet te doen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

#7130
De laatste weken wordt er op automatische piloot verder gewerkt aan de beide bruggen. Stilaan begint er hier en daar iets "afgewerkt" uit te zien...
Count rivetten-kopjes staat op ca. 100.000

foto verwijderd... sorry!

vyncky

Mooie brug!

een staaltje vakwerk, Dirk ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

Dirk, inderdaad goed bezig.  Je atelier staat er goed mee gevuld zeker?
Voor de (wieler)terroristen weer je buurt innemen, passeer ik nog wel eens met het al zolang beloofde boek  ;)
Groetjes, Peter


Dirky

thanks!
...overvol... ;)

Zeker welkom, maar hou er rekening mee dat de bruggen binnen circa een maand richting klant gaan (eindelijk  :))

Gerolf

@ Johan: Tof dat je terug zichtbaar met modelbouw bezig bent !

@ Dirk: ferme constructies. Je klant zal tevreden zijn  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1


raf

#7137
ketting van de kettingzaag ingekort met 2 schakels
de lengte van ketting die ik nodig heb die hebben ze nu niet op voorraad maar kan ook niet besteld worden
wel gek hé want ze verkopen juist dezelfde
alleen is het slim bekeken
een ketting rekt tijdens het zagen dus je moet bij spannen
en als je ketting reeds 2 schakels te lang is dan zit je direct aan een te lange ketting
vroeger verdiende ze geld aan die kettingen te slijpen (na 2 keer waren ze op ???)
maar daar er in de aldi ooit eens slijpmachinetjes gelegen hebben slijpen de mensen die zelf
dus maken ze de kettingen net dat iets te lang en is het weer kassa kassa

juist 10 ledjes gaan halen en ??? het was juist 10 euro
3 mm witte ledjes voor 1 euro het stuk en dan maar zeveren dat het met den belziek bergaf gaat
die winkeliers moeten eens een klein beetje beginnen na te denken waar ze mee bezig zijn want dit gaat niet de goede richting uit
dat weet ik wel

enig probleem is 30 dagen wachten en deze had ik nu deze week nodig

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Klaas Zondervan

Citaat van: raf op 09 januari 2017, 15:02:36 PM
juist 10 ledjes gaan halen en ??? het was juist 10 euro
3 mm witte ledjes voor 1 euro het stuk en dan maar zeveren dat het met den belziek bergaf gaat
die winkeliers moeten eens een klein beetje beginnen na te denken waar ze mee bezig zijn want dit gaat niet de goede richting uit
Als bij die winkelier elke dag een paar mensen 200 van die ledjes gaan halen, dan kan hij het op den duur ook wel goedkoper doen. Het verschil zit gewoon in de volumes, bij aliexpress gaat er elke dag voor tonnen de deur uit, die winkelier bij jou om de hoek heeft misschien dagen dat hij maar een paar tientjes omzet.

raf

vroeger waren hier 3 winkels waar je terecht kon
nadat er 2 gesloten waren heeft hij gewoon absurde prijzen
ik haal er alleen nog maar als ik niet anders kan

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.