Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

GDE

#5190
Citaat van: Huugooke op 14 juli 2015, 20:21:39 PM
Ik volg met interesse! Inderdaad misschien een draadje voor dit project maken?
zie  topic Belgische modellen AR 45. Daar zijn al zo'n 7 pagina's over deze kappen. Het lukt me helaas niet om het draadje te kopiëren en hier te plaatsen met mn gsm. Misschien kunnen we in de topic AR 45 verder doen over deze motorwagens?

Huugooke


Gerolf

Citaat van: Huugooke op 14 juli 2015, 23:37:46 PM
moderator?

Mij goed - afsplitsen vanaf bericht xxx ... en hoe heet het nieuwe draadje ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GDE

Het oude draadje heb ik nog eens bovenaan bij Belgische modellen geplaatst vermits het me niet anders lukte.  als het mogelijk is Gerolf om de berichten van de motorwagens erbij te plaatsen.

GDE

Citaat van: geert desc op 15 juli 2015, 01:38:02 AM
Het oude draadje heb ik nog eens bovenaan bij Belgische modellen geplaatst vermits het me niet anders lukte.  als het mogelijk is Gerolf om de berichten van de motorwagens erbij te plaatsen vanaf reactie 5126?

Thommy

Citaat van: raf op 14 juli 2015, 19:23:53 PM
ja ebay en ze gaan nog steeds voor 10 euro in de verkoop
@ rangeerduivel       nee maar gaat me dat iets uit maken niet echt

er zou geen verf op houden ????en waarom zou daar geen verf op houden mijn gedacht
jullie lopen echt jaren achter hoor
er is een firma die maakt speciale primer voor moeilijke oppervlakken
een stukje van dat materiaal opsturen en je krijgt je primer thuisgestuurd
en ik ga genoeg hebben om op te sturen
@ thommy
je zegt dat de kappen verschillen
ok en waarin verschillen ze dan want dan zou ik het ook graag weten
dat het dak anders is ok dat is op de foto's te zien en aan te passen
dat het front ook anders is dat is ook geweten
maar aan de rest vind ik geen verschil
qua wat ramen en deuren betreft
dat er van onder een verschil gaat zijn qua motor en dergelijke dat ga ik niet betwisten omdat ik niet kan vergelijken
gr raf en als je plannen of zo hebt is een pb altijd welkom

@Raf,
heb gepost in die topic over de AR44/45
Greetz

Thommy

mnieuwlaet

ik ben bezig geweest met enkele ontwerpjes voor eventuele deelname aan de minibaantjeswedstrijd... ben al redelijk tevreden.
Nu nog even overleggen met mijn eventuele medebouwer. Het zou een module worden die in zijn nieuwe treinbaan moet passen daar hij deze aan het afbreken is en een verdiep (van zolder nr kamer) moet zakken. Wegens de ergonomie van de rug en in de beperking herkent men de meester-filosofie.



Voila, spaar uw commentaar vooral niet (opbouwend is natuurlijk het leukst maar dat wisten jullie al)  ;)

SuSke

Maarten, misschien toch de wissels op schaal intekenen, nu zijn ze veel te scherp getekend.

Het idee is anders wel leuk.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Durango

Maarten,

Leuk plan. Je kan hier aardig op rangeren en zo, maar ik ben bang dat dit op de aangegeven lengte niet gaat passen. Je hebt het getekend als een schakelpaneel.
Ik wil je niet ontmoedigen maar als je de wissels meer naar waarheid tekent zul je hier en daar toch aanpassingen moeten doen denk ik.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

loebaske

denk niet dat dit haalbaar is in HO  op 1.20m tenzij N

Stieven76

Teken het is in AnyRail, dan weet je direct of het haalbaar is op je oppervlakte.
Ziet er wel leuk uit.  ;)

mnieuwlaet

#5201
Heb dat eens geprobeerd in anyrail, het leukste is natuurlijk met sporen op de bak zelf. Maar als de conclusie is dat de maten van de module moeten wijzigen heb je natuurlijk een probleem.
Hieronder het resultaat. De maten van de module lichtjes gewijzigd van 50 X 150 naar 45x165cm. Ik zal zoiezo de sporen eens uitleggen op een plaat, papier of binnen afplaktape om te zien hoe het uitkomt want het mag niet teveel wringen.



Korte verduidelijking, rode lijnen zijn muren en waar de sporen doorlopen moeten op die twee plaatsen (bij hoofdspoor onderaan plan) een poort, hekken komen.
De kranen zullen verbouwde bouwpakketexemplaren moeten worden.
Ik weet eigenlijk nog altijd niet of er straatmodules inzitten en onder wat! Ik heb gewoon grijze vlakken gebruikt.
De kranen staan meestal tussen het schroot waar ook zulke betonen muren moeten komen om de soorten te scheiden.
Voila het was een beetje zoeken maar redelijk gelukt denk ik.

Gerolf

Leuk getekend, maar de sporen rond je middelste kraan zijn (te) sterk gebogen.
Ik denk dat je iets moet herschikken, en misschien wat weglaten.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Durango

Gerolf heeft daar een punt. Als je dit zo uitvoert kun je er alleen met hele kleine lokjes rijden. Niet groter als een tweeassertje. De vraag is alleen of de koppelingen met een wagon niet ontzettend gaan wringen. Ik ben bang van wel. Daarbij ligt de rechtse wissel wel heel vreemd met gelijk een stootjuk. Die wissel heeft zo geen enkele functie. Je zult denk ik toch de boel moeten herzien.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

raf

#5204
ik zou het zo oplossen
enig probleem is daar van onder aan die wissel rechts maar ik mag maar 50 stukjes plaatsen

dat kan opgevangen worden met flex want ik heb alles getekend in marklin K rails
oppervlakte is 1.50 op 50 cm en dat was de bedoeling dacht ik
en maar 6 wissels in plaats van 8 in de vorige tekening
de scherpe bochten zijn ook verdwenen en je hebt evenveel of nog iets meer ruimte achter de wissels
als zelfbouw wissels gebruikt kun je ze nog korter maken en zo krijg je nog meer rail lengte
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.