Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

TBCédric

Een eigen webpagina maken over .....treinen natuurlijk.  :)
We zijn bezig met webdesign dus dat eens toepassen voor eigen gebruik.
Nota: Het is pas het begin, er moet nog een menuutje en extra opmaak komen voor verschillende "posts" gelijk op een blog e.d.

De foto in het midden is een Iframe van flickr waardoor ik eigenlijk een handmatige slideshow heb van mijn eigen photostream.



Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Met CSS kan je tegenwoordig ook heel veel om je website er goed te doen uitzien Cedric.

Deze zomer wanneer ik eens tijd heb, ga ik de site van de club eens in een nieuwe jas steken, iedereen moet dan maar updaten naar een degelijke/recente versie van hun browser. Dat is iets wat wij op school zijn, zijn de gebruikers te koppig, dan moet gij ook maar koppig zijn. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76

ah met Visual Studio 2013 bezig zie ik :) Die gebruik ik ook, thuis en op het werk. Als je dan toch aan het leren bent probeer het dan ineens met MVC. Of is het meer de css dat je aan het doen bent? Zeker mee voortdoen!

Css en HTML5 en je kan prachtige dingen bouwen  ;) zeker hier eens kijken; http://code.tutsplus.com/

TBCédric

Citaat van: OlivierV op 28 mei 2015, 23:24:04 PM
Met CSS kan je tegenwoordig ook heel veel om je website er goed te doen uitzien Cedric.

Deze zomer wanneer ik eens tijd heb, ga ik de site van de club eens in een nieuwe jas steken, iedereen moet dan maar updaten naar een degelijke/recente versie van hun browser. Dat is iets wat wij op school zijn, zijn de gebruikers te koppig, dan moet gij ook maar koppig zijn. :D

De kleuren van backgrounds en tekst, borders en positie's zijn met CSS gedaan.  Alleen de tekst en het Iframe van flickr zijn html voorlopig.
Hier op school hanteren wij ook de laatste HTML 5 en de CSS. De tip die ze geven is dat we onze zelfgemaakte website op verschillende browsers moeten testen. Want niet elke browser is google crome.  ;D
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Citaat van: LS Models op 28 mei 2015, 23:27:36 PM
Citaat van: OlivierV op 28 mei 2015, 23:24:04 PM
Met CSS kan je tegenwoordig ook heel veel om je website er goed te doen uitzien Cedric.

Deze zomer wanneer ik eens tijd heb, ga ik de site van de club eens in een nieuwe jas steken, iedereen moet dan maar updaten naar een degelijke/recente versie van hun browser. Dat is iets wat wij op school zijn, zijn de gebruikers te koppig, dan moet gij ook maar koppig zijn. :D

De kleuren van backgrounds en tekst, borders en positie's zijn met CSS gedaan.  Alleen de tekst en het Iframe van flickr zijn html voorlopig.
Hier op school hanteren wij ook de laatste HTML 5 en de CSS. De tip die ze geven is dat we onze zelfgemaakte website op verschillende browsers moeten testen. Want niet elke browser is google crome.  ;D
Je kan nog veel meer met CSS hoor. ;)

En jups op meerdere browsers testen is nodig, want zoals je zelf zegt, niet alle browsers reageren evengoed op je aanpassingen.

Uit ervaring:
- Chrome, Firefox en Opera reageren meestal op alles goed en gelijk
- Internet explorer, het vroegere kneusje, doet het al wat beter dan vroeger, maar ergens moet hij toch onnozel doen.
- Apple's Safari krijgt een beetje IE-kuren sinds hun laatste releases.

Tip, installeer ook de web developper extenties voor chrome en firefox, dan kan je on the fly zaken aanpassen en vervolgens naar je css kopiëren, dan moet je niet telkens wisselen tussen verschillende schermen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

knibbelknabbel

De voorbije dagen bezig geweest om de Roco 212.144 om te bouwen naar het digitale tijdperk...



ESU LokPilot v4 ingestoken met NEM-stekker en verlichting van Digirails...

Verslagje vind je op http://barvehaut.blogspot.be/p/ombouw-roco-62.html

loebaske

Mooie handleiding op je site, mercikes...

dirver

Citaat van: ERVIN op 12 augustus 2014, 16:37:04 PM
Ik ben dan uiteindelijk maar eens aan een muur begonnen , is nog niet klaar , moet nog wat washings krijgen.
Bij Lucas Creativ in Meerhout is er nu ook , reeds " gepeld" architectenkarton te koop , 4€ voor een grote plaat van 3mm dikte , uit dit materiaal is deze muur gemaakt.

Is eigenlijk nog maar een test , dus we gaan hiermee nog wat experimenteren. ;)



Erwin,
Is dat nog steeds te koop ?
In Turnhout kennen ze dat niet, is eveneens Lucas Creativ.
Heb je een artikelnummer ?

Mvg,
Dirk
Met de (model)trein was je er geweest !!


ERVIN

@dirver , ja hoor , het is daar nog steeds te koop , ben er dinsdag nog geweest en heb de platen zien liggen toen.
Een art.nr. heb ik er helaas niet van.

Kris

Hallo,
Kees-Jan mooi industrie lok(je) al een onderstel gemaakt?

Bijna al mijn tandwielen klaar voor mijn eigen reductiekastje






Kris

Dirky

Iets minder van niveau dan de post hiervoor maar moest ook eens gedaan worden: hoekje klaargemaakt voor verven en aanverwanten...


dani

iets helemaal ON_spectaculairs....    achtergronden plakken op  hardboard.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

Goed overzichtelijk !
Bij mij zitten de potjes per zeven in een doorzichtig sigarendoosje.
Ik heb geen plaats voor zo'n mooie vitrine  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kees-Jan

@ Kris: Ja een tijdelijke oplossing.

Diverse offertes laten maken bij bedrijven voor een serie onderstellen met aandrijving voor de O&K.