Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

PeterC

Tjalling,
Die draad komt van een rolletje 0.6mm verkoperde staaldraad (lasdraad).  De draad recht krijgen is niet eenvoudig maar doenbaar: één eind in de bankvijs en het ander eind in de schroefboormachine.  Langzaam laten draaien en aan de draad trekken.  Wanneer je de trekdruk verlaagd en de draad probeert zich terug op te rollen, is de draad nog niet genoeg getorst.  Verder trekken en de machine laten draaien tot de draad mooi recht wordt.
Stukjes afknippen, op een houten voorgetekend plankje bevestigen met schilderstape, soldeervet en solderen.  Voila in een notedop.
Groetjes, Peter


Tjalling

Dank voor de reactie!

Thuis maar eens proberen. (lasdraad, plankjes, soldeerspullen voorhanden)

Groet,
Tjalling
 

Michael

Peter bedankt voor de uitleg, ook voor mij in een later stadium toepasbaar.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirky

een oudje aan het afwerken en een nieuw project opgestart...


Steven123

Nice!  type 59 neem ik aan?
Benieuwd naar de volgende stappen  ;)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Metpetergaathetbeter

Jean aan 't plagen ! ;D

Groeten Peter ;)

dani

#2886
even bekomen van een lange en drukke werk week, vol met (ook een paar onaangename) verrassingen.

Half uurtje lekker "Dolce Far Niente" en dan de keuken in, lekker gaan kokkerellen voor mezelf en 't vrouwke.  Da's mijn "ontspanning".

Wat schaft de pot vanavond ; kaarslicht en een wijntje met daarbij een lekkere zelfgemaakte risotto met een scheutje extra room, kabeljauwfilet en garnaaltjes, verse boschampignonnekes en mijn geheime kruidenmix .   Geen vrouw kan daar aan weerstaan !  Vanavond GEEN treintjes :) :P
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 17 januari 2014, 17:34:56 PM
Jean aan 't plagen !


Ah, dit draadje even uit het oog verloren !
Er verschijnt hier blijkbaar wel interessante info !

Peter, het was wel een leuke (zelfs leerrijke) namiddag  ;) ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 17 januari 2014, 23:25:57 PM


Er verschijnt hier blijkbaar wel interessante info !

Peter, het was wel een leuke (zelfs leerrijke) namiddag  ;) ;)

There are friends for ! :)
Groeten Peter ;)
PS en een hoop kennis rijker ! ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: dani op 17 januari 2014, 18:26:12 PM


Wat schaft de pot vanavond ; kaarslicht en een wijntje met daarbij een lekkere zelfgemaakte risotto met een scheutje extra room, kabeljauwfilet en garnaaltjes, verse boschampignonnekes en mijn geheime kruidenmix .   Geen vrouw kan daar aan weerstaan !  Vanavond GEEN treintjes :) :P

Dani,
Wel opletten met die kruidenmix en boschampions dat je er niet met een sneltreinvaart overheen gaat ! ;D
groeten Peter ;)

dani

dat was vroeger, Peterke...  in mijn jonge jaren.     Wij zijn nu in de leeftijdscategorie die werkt (en speelt) volgens het principe    "doe dat op 't gemakske, doe er uw tijd aan af en doe het goed...."
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PeterC

Mee bezig?

Een poging om een deftig brugdek te maken met K-rails.  Middengeleider vervangen door messing traanplaat en de afstand tussen de dwarsliggers meer dan gehalveerd.  Alles ligt voorlopig nog los.  De traanplaat moet nog worden 'gezwart'.



Groetjes, Peter


Gerolf

Heel mooie brug, maar gaan je slepers die gezwarte traanplaat niet terug blank wrijven?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw