Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

jacques timmermans

Eindelijk de knoop doorgehakt: Mijn spoor 0-diorama (1,10 x 4,50 m) in mijn in aanbouw zijnde H0 baan ge?ntegreerd. Hiervoor moest ik wel mijn volledig rechterbeen en een groot gedeelte van de verbindingsbocht tussen het  linker en rechter been afbreken en opnieuw opbouwen. Maar het heeft zich geloond en nu kan weer aan de slag!

Jacques Timmermans

Overzicht van het geheel. Van het spoor 0 diorama zijn enkel de grondplaten provisorisch gemonteerd.

Detail van het spoor 0 diorama. Aan de voorkant moet boven de H0 keerlus nog de onderbouw voor het landschap gerealiseerd worden.

Overzicht van het H0 station. Vanaf de eerste inrijwissel, achteraan links van de zagerij, tot aan het uitrijspoor links vooraan meet het station een goede acht meter.

Peter

Dat ziet er al veelbelovend uit. Ik wacht met spanning op het vervolg.
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Stevige constructie !  En een groot oppervlak (zucht) !!!
Ik ben benieuwd naar hoe het verder evolueert.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Bert Ossevoort

Weet het, er zijn er al twee.
Gezien ook hier in dit draadje. Heb eindelijk zelf ook de lok af gemaakt ,ondanks het mooie weer,had eerder gekozen voor de 5708 [waren geruchten dat er 4 overgenomen waren ] het bleken er maar twee ,de 5706 en 07 ,dus de nummers veranderen ,en ja na het zien van beelden in Op de Baan ,ook wat vervuiling aangebracht ,en als onderscheid van de andere heb de schorten onder de cabine ook zwart overgespoten en de achtergrond van de koplampen ook zwart,uiteraard de cabine in blauw en bestuurder geplaatst,het was een lelijk tweede handsje ,maar dat ziet er toch weer beter uit al zeg ik het zelf.

Bert

ERVIN

[:0] Wow Bert , knap man!!!!

ToThePoint

Ik heb de 5706 gemaakt en de achterkant der lampen is wit bij die loc.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Bert Ossevoort

Sorry maar heb hier div foto's liggen en ook bij de 5706 zijn de driehoekjes rond de lampen ingevult met zwart,de randjes zijn wit naar het geel toe dat wel,ook bij 5707.
Bert.

ERVIN

Hier het bewijs h? mannen , wie heeft er gelijk??[}:)]

ToThePoint

Het glas dat gebruikt is is gefumigeert. De achtergrond is klaar en duidelijk wit.
De oplossing zou gerookte lamphouders zijn maar die zijn glashelder bij de mehano loc.
Soit een zwarte achtergrond is ook een goede oplossing.

Echter het locmummer 5707 op zijkant van de kabine zit veel te hoog.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ERVIN
[:0] Wow Bert , knap man!!!!
helemaal mee eens. TPV/VI is niet mijn ding, maar de foto is prachtig [:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Bert Ossevoort

Even To the point,
Wil er absoluut geen stijdt van maken ,maar wat ik bedoel is rond om de lampen in het driehoekje ,dat is zwart en NIET de lens van de lampen zelf ,
Wat de nummers betreft ben ik op de hoogte zit 1 cijfer dikte te hoog ,kwam er achter toen ik de lok in elkaar zette ten opzichte van het hekwerk,goed opgelet.De 5707 zit 1 cijfer dikte boven de lijn van het hekwerk maar de 5706 heeft zijn nummer ook in het echt lager zitten, namelijk in zijn geheel onder de lijn van het hekwerk[bedoel de middelstehoriziontale stang van het hekwerk] ,vondt het zelf wel oke zo daar ik afwrijf cijfers heb gebruikt,en oja de gele gevaren driehoekjes missen bij mij ook ,ja zo kan ik nog even door gaan ,maar dat is niet mijn bedoeling we beleven allemaal de hobby op onze eigen manier voor mij lijkt de lok zover oke.Kan toch geen schaal lengte treinen trekken ook,en er zit geen werkende schroefkoppeling op ......enz enz
Bert.

chef garde

Wat je zelf doet, doe je meestal beter!

Respect Bert, hoedje af voor dit knap werk!

OMC

citaat:
Geplaatst door chef garde

Wat je zelf doet, doe je meestal beter!

Respect Bert, hoedje af voor dit knap werk!

Volledig mee akkoord.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Binco

Dat is een ferm locomotiefje Bert [:0][:p]

Bert Ossevoort

Bedankt allemaal voor de reakties ,en ja
Moet toegeven na weer de foto's te zien van het grootbedrijf ,toch besloten [To The Point,je hebt nu eenmaal gelijk]om de hoogte aan te passen.Komt misschien wel bekend voor dat je iets toch net even aanpast dat het dan pas echt af is. Wilde dit toch nog even tonen en dan door naar een volgend project;

Bert.