Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Stefan Appelmans

De spatborden zijn erop. Nogal werk![xx(]
Nu het chassis aanpassen (de mijne is dus 2mm breder dan de "Atlas") en de bevestigingen in de kap bouwen.
stefan.

Dreha

Knap zeg [:0].
Hoe maak je die spatborden?

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Dreha
Knap zeg [:0].
Hoe maak je die spatborden?
Vind ik ook [8D] ... en wil ik ook wel weten [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marimon

Dit is zonder meer weer een kunstwerkje aan het worden. Knap!
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Stefan Appelmans

Ah, de spatborden[:D]
Ik had ze gemald op het oorspronkelijk Atlas model, toen ik het stuk toch moest snijen om het rijdent chassis door te laten. Dit met het velaging stuk van de spatborden, dat op de fotos zichtbaar is, maar niet op het Atlas model gedaan is.
Op het Atlas model staat de onderste rand van de micheline op de hoogte van het midden van de as, en op de fotos van de echte ziet men goed dat de rand hoger staat, uitgezondert de onderste rand van de spatborden.

Maar mijn model is 2mm breder... nog eens op de fotos van het echte ding ziet men goed dat de wielen meer "binnen" de kist zitten dan op het Atlas model. Dus met 2mm meer zal dat met RP25/88 ook het geval zijn. Met NEM wielen niet, maar, bon!

Daar mijn model breder is onder het "passagiers" gedeelte, maar niet onder de radiateur, viel mijn gemald stuk niet meer juist.[xx(]
Ik heb toch het "S" geboben stuk gebruikt (het moeilijkste), maar schoon afgerond en de zijstukken en het velaag stuk hermaakt in plasticard. Op een sjaboon bevestigd werden dan de nieuwe spatborden op de kist met secondenlijm bevestigd. Eens geheel gemald en gegoten zal alles in een stuk zijn en dus steviger.

Het "S" gedeelte kan ook gevormt worden , op een sjaboon natuurlijk, met 4 lagen 0,25 plasticad tegengekleefd, en daarna goed droog (lang genoeg wachten) de breedten uitsnijen en dan schuren om af te ronden.
Maar nu ik het stuk al had heb ik de gemakkelijkheid gekozen...[:I]
stefan.

Paulogic

[:D]Gemakkelijkheid noemt hij dit... [:D]

Ferm gewerkt Stefan !! Echt fantastisch.
mvg,
Paul(ogic)

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Paulogic

[:D]Gemakkelijkheid noemt hij dit... [:D]

Ferm gewerkt Stefan !! Echt fantastisch.

hoe ik dacht dat jij huisjes aan het bouwen was met van die mooie raampjes ?[}:)]
Groeten Peter[;)]

Steam.N

Stefan,

dit is verbluffend !  Chapeau !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

janjozef

ferm gedaan, maar ook je uitleg geeft mogelijkheden,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Dirky

bezig... vandaag ramen gemaakt voor een werkplaats:

bollen neus

CiteerGeplaatst door bollen neus

Een poging aan het wagen om een ROCO NEG V170 1131 te verbouwen naar de STT TMY1111 versie, iets anders dan de NMBS modellen die al gedaan zijn, een volledig ander model met meer veranderingen en andere uitdagingen, hopelijk blijft het niet enkel met een probatie poging?[:)]

Deze eerste poging is in het water gevallen omdat de deuren die dichtgemaakt waren verkeerd dichtgemaakt zijn, teveel details kwijtgeraakt aan oorspronkelijk model dus wijzelijk besloten om dit model terug te beginnen opstarten met in het achterhoofd niet meer dezelfde fout te maken dan de eerste keer, ook op het dak zullen de klinknagelstrook behouden kunnen blijven omdat ik eerst plastic card reepjes ga gebruiken om daarna maar te beginnen met plamuren. Ook de onderzijde van de body langs de binnenzijde versterkt zodat dit ook recht kan gemaakt worden en er geen verval meer zal inzitten onderaan de deur.
Kan gebeuren dat er eens en ferme fout gemaakt wordt, genen paniek er staan nog body's genoeg in de kast en dat is dan het positieve nieuws niet?[:)]

Dirky

deze morgen: de gevel waar de ramen van hierboven moeten inkomen...

Gerolf

Mooi, Dirk. Die ramen zijn een pak kleiner dan ik me eerst inbeeldde [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

Gerolf: die werkplaats-ramen liggen op de duimse kant van de snijmat dus toch niet zo klein. Een enkel ruitje meet ongeveer 4 mm in 't vierkant...
Maar hoe dan ook blijft het de limiet met papieren raamwerk. De stijltjes gesneden met het duo-mes kunnen echt niet meer smaller gemaakt worden.

janjozef

In plasticard zijn ze ook moelijk nog te maken op die groote, dan gebruik je best gekochte profielen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem