Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Gerolf

citaat:
Geplaatst door marimon
@ Gerolf, via MSM 63 en 64 kan ik jouw voorbeeld van constructie fantastisch volgen. Ik hoop dat ik deze mocht/mag gebruiken.[;)]
Dat is precies de reden van publicatie, h? [8D] Doe gerust ! [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kees-Jan

Onder hoogspanning ben ik mijn baantje aan het afbouwen:

Deze fabriek is opgebouwd uit eigen gietsels en zal de Worstenfabriek gaan worden.

De ramen zijn afgplakt. Dat komt omdat alle gietstukken op doorzichtig plexiglas geplakt zijn zodat na het spuiten het gebouw gelijk ramen heeft!

Kees-Jan

Metpetergaathetbeter

Rees- Cees,

Monumentaal gebouw, knap[:p]

groeten Peter[;)]

hobbyist

hahaha, Bomaworst.

Binco

Ik ben de laatste tijd bezig met van mijn AM75 een TOP-model te maken.[:D][:D]

- Decoder
- Kortkoppelingen
- interieur geschilderd
- baanruimers (zie foto)
- andere panto's
- Details accentueren zoals de handgrepen op de deur en de opstaptreden.
- Andere wielen.

Later misschien nog een andere motor insteken (modeltorque) alhoewel deze die er in zit niet zo heel slecht is (anderen beweren van wel[B)]) en dan nog het eerste klasse gedeelte ... (achja [:)])

railman56

mooi werk stephen
kan je soms enkele foto's plaatsen van je koppelingen?
en hoe je dit gedaan hebt?
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Binco

citaat:
Geplaatst door railman56

mooi werk stephen
kan je soms enkele foto's plaatsen van je koppelingen?
en hoe je dit gedaan hebt?
marc

Ja ik zal ze eens doorsturen als ik tijd vind.
Ik heb mij gebaseerd op foto's die hier ook ergens op het forum staan en die waren op hun beurt weer van TMM [:)]

Kees-Jan

Momenteel de laatste hand aan het leggen van mijn Ontraxs baantje.

Tis even werk maar de E-Loks kunnen nu wel echt tegen de draad aan rijden.

Deze vreemde vogel is even de test lok:

Kees-Jan

Powered By Diesel

Heb net mijn eerste experiment met LED-jes achter de rug.
Bij een tweedehands Gutzold lokje de gloeilampen vervangen door LED's. Is uiteindelijk gelukt na het isoleren van het gewicht, 1 doorgebrande LED en enkele die in de vuilbak zijn beland wegens afbreken van de pootjes, verkeerd gesoldeerd (om de verlichting correct te laten werken met de rijrichting) of te kort afgeknipt.
1 kunststof onderdeeltje is lichtjes vervormd door de warmte van de soldeerbout, maar gelukkig zie je dit niet als de kap gemonteerd is.

running on heavy fuel

Gerolf

Ik ben vandaag bezig geweest om dit draadje op te schonen. In plaats van 153 is het nu slechts 72 56 pagina's lang. De eerste 8 10 pagina's zijn uitsluitend foto's geworden, leuk om eens met wat nostalgie op terug te kijken.
Wat me enorm opviel tijdens het opruimen: Nogal wat posts waren onleesbaar geworden omdat photobucket, flickr en andere beeldjes-providers regelmatig snoeien. Geweldig jammer, want nu zijn er een hoop knappe foto's niet meer zichtbaar op ons foum.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Kan er op het forum zelf geen ruimte worden voorzien, waar we fotos kunnen plaatsen?  Dan beslissen alleen forum leden of administrators  wanneer fotos verdwijnen, en niet buitenstaanders.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Die vraag hebben we al meermaals gesteld aan de uitgeverij. Voorlopig zonder gevolg.

Steam.N

Uiteindelijk kost diskspace niet veel geld meer.  Wat kost enkele terabytes op dit ogenblik?  Daar krijg je bendes fotos op.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Paulogic

Oh maar terrabytes kosten niets... het is de
upload en bekijken van (download dus) van die foto's
die bandbreedte opslorpt en die ook zorgt voor meer
verkeer naar die locatie. En dat wordt verrekend !
Moest je weten wat ze bij een 'server'hostings bedrijf
vragen voor extra traffic... t'is in orde, ik kan het
u verzekeren. Enkel bij US servers kan het allemaal
voor weinig geld maar dan zit je met mindere service en
soms lange laadtijden. Er is een merkbaar verschil tussen
de snelheid van die goedkope pakketten ginds en als je
een pakket hier ergens hebt.

Mijn servers staan bij een belgisch gekend bedrijf en zij
rekenen 2 euro per extra GB transfer !! En de GB trekken
al ferm omhoog als er een webshop tussen zit met in verhouding
tot wat wij posten, kleine fotokes.
mvg,
Paul(ogic)

Steam.N

Had ik over het hoofd gezien.  Bandbreedte is inderdaad niet goedkoop.
Ik kan dus best nog even uitkijken voor ik voor mezelf iets opzet.