Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Peter

Eindelijk...gelukt.
Oorzaak, een klein minkuul braampje was de reden dat de kap en de chassis niet mooi aansloot. Nadat ik er 3 van Jocadis voor anderen heb gebouwd, heb ik nu eindelijk een 99 voor mezelf.[:)]
Waar is de tijd dat deze loks regelmatig in Antwerpen-Dam te zien waren.

Met vriendelijke groeten
Peter

eddy

@Peter.

Knap werk[:p],een vraagje die gouden ketelbanden hoe heb je die gemaakt?Afgeplakt en gespoten of zijn dit opgeplakte biesjes?
groeten eddy

Michiel

Peter, dat is toch een indrukwekkende brok staal en kracht, die loc. Alleen nog rode inleg in het drijfwerk, en groene cylinderblokken. Maar dat had je ongetwijfelt al op je agenda voor de komende dagen staan. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Paulogic

[:p]Heel mooie loc. [:p]
mvg,
Paul(ogic)

Cedric

H??l knap werk!

eddy

Ben bezig met een DJH kit type 10 in mekaar te prutsen.Heb deze kit tweedehands gekocht,dankzij Gerolf heb ik een bouwbeschrijving te pakken gekregen.Een probleem op de bouwbeschrijving staan nummers maar op de blister verpakking niet.Dus effe puzzelen.Hierbij wat foto's wat al gereed is.Wie meer info heeft over deze kit ,alles kan helpen.

alvast bedankt.
groeten eddy

Michiel

Deze schaal-N BR 94 van Fleischmann heeft haar chirugische ingreep gehad. Dus voorverwarmer, compressoren, elektro-generatoren, drukcylinders, lantaarns, leidingen en nog wat rommel weggesneden, en een Belgische ophoog op de kolenbak toegevoegd. De schoorsteen moet nog ingekort worden (zie ik nu pas). Alles is nog in ruwe vorm en moet nog met veel zorg en geduld vlak geschuurd worden. Het Belgische type 98 krijgt vorm...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ERVIN

Amaai , er worden de laatste dagen nogal wat locs in mekaar gestoken.
Knappe dingen hoor mannen!!![;)]

Peter

Eddy,
Als je vragen hebt, laat maar komen hoor.

Wat de 99 betreft: de ketelbanden zijn niet goudkleurig maar gemslederkleur, dat is een soort beige-achtige kleur. Die werden aangbracht door middel van decals.
De drijfstangen moeten inderdaad nog rood ingelegd worden, de cylinders groen, en delen van het chassis zwart.
ook moeten nog een paar kleinere onderdeeltjes aangebracht worden, en dan uiteraard, nog gedigitaliseerd. (eerst nog een decoder kopen, mischien die nieuwe ESU 4, want die is kleiner)
Met vriendelijke groeten
Peter

Stefan Appelmans

Peter,
Gelijk ToThePoint het zegt, links van de linkse kolenhouder is daar een klein stukje dat weg moet, anders doet dat contact met het stuk daarnaast waar de vijs is (chassis),dat mag niet
Als ik goed zie, is vanonder rechts nog een kleine verbinding van de rechtse kolenhouder met het onderste gedeelte, waar de draad van de rechtse wielen kwam. Als ja, dat moet ook weg.
De isolatie met de motoras schijnt O.K. te zijn, je hebt trouwens het "predigitaal" bijgewicht (De oudere is veel dikker van boven)
Dus logisch is het grootste op voorand gedaan.
In een woord, de twee kolenhouders moeten TOTAAL onafhankelijk zijn, gelijk dit dus:

Je hoeft maar goed te vergelijken met de uwe.
Ik heb persoonlijk ALLE andere verbindigen er afgenomen: De c?ramische verbinding tussen de twee kolenhouders en de "self" (met oranje draadje)

stefan.

Stefan Appelmans

Zo: Is het klaar voor U?

stefan.

Kees-Jan

Weer wat verder met mijn moduul maar nog lang niet klaar.

Overzicht:

Details:

Kees-Jan

Dirky

dik in orde!
welke kasseien gebruik jij aub Kees-Jan?

Kees-Jan

Dirky,

Het zijn in resin gegoten straatdelen van Sp?rle. Gips gieten doe ik niet meer en met resin gaat het wonderbaarlijk goed. De teer (asfalt) plekken zijn met putty van Tamyia gemaakt en daarna zwart geverft.

Kees-Jan

Gerolf

Mooie straat, Kees-Jan [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw