Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Sicco

Ik ook zeer zeker niet, maar gezien de afwijkende lengte, indeling, dak en vooral fronten komt het hoe dan ook neer op nieuwbouw... en dan kan je beter wachten tot het juiste model uit is (hetgeen ongetwijfeld zal gebeuren, het is immers dubbel aangekondigd...)

Kees-Jan

Bedankt voor de info Allemaal.

Snel verder met dit zondagmiddag (rommelmiddag voor mezelf) projectje:

De class 66 van ERS (die hele zwarte) die ik aan het maken was kreeg ineens een ander kleurtje op het front er bij:

Ook op schaal worden de loks dus snel "omgekat".

Kees-Jan

Michiel

Ik heb vandaag ook een paar kappen omgespoten. Nu moet ik de hele handel weer rijdend krijgen. En als er ge?nteresserden zijn om er eentje over te kopen (analoge versie), dan komt dat goed uit. Kan ik daarmee mijn Brussel-Noord project weer wat leven inblazen. [;)] Stuur in dat geval maar een PM...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kees-Jan

Mooie stomers Michiel.

Mijn dieseltje is ook bijna klaar:

Nog enkele details en blankelak. Daarna gaat hij dienst doen oa op mijn rangeerbaan.

Kees-Jan

harzfreak

citaat:
Geplaatst door Michiel

Ik heb vandaag ook een paar kappen omgespoten. Nu moet ik de hele handel weer rijdend krijgen. En als er ge?nteresserden zijn om er eentje over te kopen (analoge versie), dan komt dat goed uit. Kan ik daarmee mijn Brussel-Noord project weer wat leven inblazen. [;)] Stuur in dat geval maar een PM...

Knap gedaan Michiel ;-)
Groetjes Maarten

Driesel

Zozo, Kees-Jan en Michiel zitten ook niet stil! ;-)

Ondertussen heb ik ook de airbrush boven gehaald:

Nu wordt het weer tijd om enkele decals te maken.

Dries

Kees-Jan

Dat gaat de goede kant op Dries. Nu de verdere afwerking en er staat weer een uniek lokje.

Mijn werkje is ook op een paar greepjes na klaar (de greepjes morgen want ik zie het niet meer in de schemer en donker).

En iets dichter bij:

Kees-Jan

gjvdz

MOooooiiiiiiii
[8D]
Mvg Giel-Jan

Kees-Jan

Ben maar weer eens wat actueels aan het bouwen. Nog niet klaar maar wel een eind op weg.

Kees-Jan

Loko

Als ik zie wat er hier allemaal voor moois gepresteerd wordt! Fantastisch. Ga me ook weer bezig houden met mijn lok's.
Heb een Jocadis type 1 staan, 2de hands, en volgens de verkoper heeft die lok een slecht rijgedrag. Enkele jaren geleden kocht ik mij het boekje "Flexichas" van Mike Sharman. Het gaat over het aanpassen van chassis, die opmerkelijke resultaten oplevert.
Heeft hier iemand al ervaring mee?
Groetjes, Thierry

Gerolf

Jocadis/DJH heeft geen geweldige reputatie wat betreft rijgedrag. Mijn modellen verbeteren wil ik "ooit" ook doen.
Dat boekje interesseert me ook wel. Is het nog verkrijgbaar?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Loko

Heb het boekje op een beurs in Frankrijk gevonden, dus in het Frans vertaald, een jaar of drie geleden, was wel nieuw dus nog verkrijgbaar denk ik. ISBN 0-85361-501-2
        The Oakwoodpress
        P.O. BOX 122
        HEADINGTON, OXFORD
        OX3 8LU
        ENGLAND
Geen e-mail adres of site, wat al eens meer voorkomt bij de jongens over 't water.
Heb er ook het tweede boekje gekocht, aansluitend op het vorige, "Gear Fitting" ISBN 0-86093-031-6.
Door het aanpassen van het chassis moet je soms ook de overbrenging van motor naar wielen aanpassen.
Misschien moet we dit onderwerp wel apart behandelen want in deze materie kan je heel ver gaan.

Vertel maar eens aan een gewoon mens waar we allemaal mee bezig zijn[:D]
Groetjes, Thierry

Gerolf

Even gegoogled ... de eerste is "in druk", de andere "in herdruk".
Ach, ik heb tijd ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Loko

De gedachte is dat ik eerst wil mijn lok technisch verbeteren, en dus veel moet vast nemen hiervoor, en ze pas daarna in een mooi kleedje wil zetten. Een lange winter voor de deur, vanavond zelfs al een uur vroeger donker, ik weet wat doen [:)]
En kom ik het boekje ergens tegen dan laat ik het je weten,
Thierry

Kees-Jan

Net klaar dus eigenlijk een nieuwe aanwinst voor mij.

Kees-Jan