Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Type 21/27/12 van LS

Gestart door Fretbol, 25 juni 2008, 11:50:48 AM

Anarchy

#210



Sicco

#211
Bovenstaande locomotieven zijn inmiddels in Nederland verkrijgbaar. Geen idee of dat in Belgi? ook zo is. Overigens brengt de Nederlandse winkelier Modeltreinexpress nog een vierde nummer uit voor de liefhebbers: de 1184 - deze met Machelan stickers.

groeten Sicco

tufken

#212
ja,  blijkbaar komt Belgi? nu op de laatste plaats,
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


ronny-vdv

#213
In Duitsland zijn ze ook al verkrijgbaar.

onny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Fretbol

#214
Net in de winkel de nieuwe loks van de reeks 11 kunnen bewonderen.

De loks van de reeks 12 zouden binnen een tweetal weken beschikbaar moeten zijn.

Fretbol [;)]

BD1701

#215
Jawel de reeks 11 is er inderdaad. Weeral prachtig werk van LS-Models, maar ik had ook niets anders verwacht. LS-Models blijft top wat mij betreft. Voor Belgie komt er ook nog een vierde loc van de reeks 11 met de Magellan stickers erop. Normaal zal het de 1190 zijn.
Heeft iemand al een iedee wat ze bij de NMBS gaan doen met de reeks 11 als ze verdwijnen van de Benelux diensten? Zouden ze misschien goederentreinen gaan rijden ofzo?
 

treinliefde

#216
En waar heb je ze gezien de 11, want ik wil er ook eentje?

Sicco

#217
citaat:
Geplaatst door BD1701

Jawel de reeks 11 is er inderdaad. Weeral prachtig werk van LS-Models, maar ik had ook niets anders verwacht. LS-Models blijft top wat mij betreft. Voor Belgie komt er ook nog een vierde loc van de reeks 11 met de Magellan stickers erop. Normaal zal het de 1190 zijn.
Heeft iemand al een iedee wat ze bij de NMBS gaan doen met de reeks 11 als ze verdwijnen van de Benelux diensten? Zouden ze misschien goederentreinen gaan rijden ofzo?


Zozo, vijf nummers uit twaalf, wat een verwennerij :-)

Laatste stand van zaken is dat de 11.8 ter beschikking komt van exploitatie - reizigers en dus binnenlandse reizigers gaat rijden. Wat ik begreep komt Brussel - Tournai het eerst in aanmerking.

Persoonlijk hoop ik op een wat gevarieerdere inzet voor de piekuren, of toch B Cargo[:D]

groeten Sicco

Anarchy


conducteur

#219
citaat:
Geplaatst door Peter

Ondanks de voor en tegen van welke decoder dan ook, is en blijft het een prachtig model. Spijtig is wel dat fabrikanten tegenwoordig hun uiterste best doen om het zo moeilijk mogelijk te maken om een model te openen. Zie maar deze 21/27, de 60, enz. Voor de minder handigen is de kans groot je model onheroepelijk te beschadigen. Aan veel "doosjes-verkopers" in de winkels, zal je het ook niet moeten vragen. Want of je er nu wel of niet een decoder insteekt: je zal het model toch ook eens moeten smeren, en laat je dat in een winkel doen kost het (bij de meeste) geld. Hoorde een tijdje gelden hier in een winkel[:0][:0] nog zeggen tegen een klant: de wielen zijn gekuist en de lok is gesmeerd. Dat is dan 34 euro aub. [:(!][:(!]
Waar is de tijd dat je met een of twee schroefjes het model kon openen. Als het zo verder gaat is het zoals tegenwoordig met veel elektrische toestellen gaat: Defekt of onderhoud: weggooien[}:)]


Ik haat ook dozenschuivers!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Fretbol

#220
Ik heb nu al enkele dagen mijn 21 kunnen testen, de lok rijdt heel goed en ook het geluid is heel mooi, maar net als vele anderen lukt het mij niet om de witte lichten te laten branden. Ook de knipperlichten en de cabineverlichting werken blijkbaar niet bij een standaard loksound decoder.

Ik heb elders in dit draadje een lijstje gevonden met CV waarden om aan te passen maar met mijn M?rklin Control Unit kan ik enkel waarden ingeven van 2 cijfers, de meeste CV waarden uit het lijstje hebben 3 cijfers.

Weet iemand een oplossing?

Fretbol [;)]

Anarchy

#221
citaat:
Geplaatst door Fretbol

Ik heb nu al enkele dagen mijn 21 kunnen testen, de lok rijdt heel goed en ook het geluid is heel mooi, maar net als vele anderen lukt het mij niet om de witte lichten te laten branden. Ook de knipperlichten en de cabineverlichting werken blijkbaar niet bij een standaard loksound decoder.

Ik heb elders in dit draadje een lijstje gevonden met CV waarden om aan te passen maar met mijn M?rklin Control Unit kan ik enkel waarden ingeven van 2 cijfers, de meeste CV waarden uit het lijstje hebben 3 cijfers.

Weet iemand een oplossing?

Fretbol [;)]



Misschien bij de winkelaar laten aanpassen? Lijkt mij het gemakkelijkste ...

Peter

#222
Een van onze Waalse vrienden, Christoph (Titof691) heeft zijn model van de 27 nog wat beter afgewerkt--amaai[:D][:D][:D][:D][:D]

Zie onderstaand draadje.
Voor degene die geen Frans kunnen: de foto's zijn meer dan duidelijk!

http://www.trainminiaturemagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=2969&whichpage=18
Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy

#223
citaat:
Geplaatst door Peter

Een van onze Waalse vrienden, Christoph (Titof691) heeft zijn model van de 27 nog wat beter afgewerkt--amaai[:D][:D][:D][:D][:D]

Zie onderstaand draadje.
Voor degene die geen Frans kunnen: de foto's zijn meer dan duidelijk!

http://www.trainminiaturemagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=2969&whichpage=18



Niet beter afgewerkt, gewoon van een TP4 een TP5 gemaakt [;)] Wel mooi gedaan, maar hij is de antennes op het dak vergeten.

Anarchy

#224