Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

I 11 met stuurstandrijtuig

Gestart door tom007, 19 december 2007, 09:21:49 AM

eddy

@Rian,
ik denk nog wel dat ik begrijpend kan lezen.En dat die vervangprint werkt.Dus als je daar eens een beschrijving van kan geven.En post dan het tweede als het fatsoenlijk werkt.
groeten eddy

Jurgen

@ TreinTeLaat: Volgens de website van LS Models zit de decoder standaard in de rijtuigen. Je moet dus eigenlijk niets vrezen als je met M?rklin digitaal rijdt. [;)]

@ conducteur: Ik dacht dat je print al lang in je loc stak en dat alles werkte. Dat is toch wat ik kan opmaken uit je eerste bericht. Daarin zeg je zelf dat de oude print uit je loc gehaald is en de andere erin zit en dat alles werkt. Enkel het 3de frontsein moet je nog maken.
Waarom duurt het dan zo lang om hier iets van te laten zien? Maak een paar foto's, maak een nieuw draadje en laat zien wat je ervan gemaakt hebt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Koen

@Jurgen,

Zit de decoder dan enkel in de 3-rail versie? Ik heb de 2-rail versie ontvangen en moet er zelf nog een decoder in plaatsen.

Mvg

Koen
Nooit te oud om te leren

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Koen

@Jurgen,

Zit de decoder dan enkel in de 3-rail versie? Ik heb de 2-rail versie ontvangen en moet er zelf nog een decoder in plaatsen.

Mvg

Koen

Volgens de website van LS is de wisselstroomset digitaal. Dan zou de decoder toch reeds geplaatst moeten zijn.
De set is trouwens ook zo'n ? 40 duurder dan de gelijkstroomset, dus het zou wel mogen dat de decoder er standaard al in zit.
Mvg, Jurgen

chef garde

Iemand een idee hoe je de gewone rijtuigen openprutst???  Afwerking binnenin al eens bekeken???  Tot zelfs die glazen deuren zitten erin verwerkt.

Ik zoek trouwens nog iemand die mijn 1ste klas rijtuig wil ruilen voor zijn (of haar) 2de klas rijtuig.

ERVIN

citaat:
Geplaatst door chef garde

Iemand een idee hoe je de gewone rijtuigen openprutst???  Afwerking binnenin al eens bekeken???  Tot zelfs die glazen deuren zitten erin verwerkt.

Ik zoek trouwens nog iemand die mijn 1ste klas rijtuig wil ruilen voor zijn (of haar) 2de klas rijtuig.

Ze gaan h??l moeilijk open , maar het is te doen , en ze zien er vanbinnen idd heel erg fraai uit.

Ik wil gerust wel met je ruilen hoor.[;)]

ToThePoint

Sorry dat ik er even tussen kom, maar wat ik me sinds het begin van deze draad bedenk is het volgende.
In de Fleischmann rijtuigen wisselen de lichten (ook op dcc) zonder decoder, maar wisselen als de rijrichting veranderd automatisch.
Heb dat al eens bestudeert. Word er voorlopig niet wijzer van, maar zal ooit eens iets bricoleren dat het wel kan. Heb al enige ideeen.
Tis maar een bedenking he.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ERVIN

Klopt volledig ToThePoint , ik heb die rode dubbeldekker-rijtuigen gehad uit een startset , ook daar zat een stuurstandrijtuig in , en die lichten wisselden heel mooi ,  ik heb die rijtuigen nu niet meer , maar het leek mij simpel maar doeltreffend gemaakt.

BD1701

Ja de nieuwe I11-rijtuigen van LS-Models, zijn heel mooi afgewerkt. Alles heel mooi afgewerkt, met alle kabeltjes, en binneninrichting en noem maar op, gewoonweg perfect werk van LS-Models. Ik had trouwens niets anders verwacht van hen, en ja oke we hebben er een hele tijd langer moeten op wachten dan voorzien, maar dat neem ik er graag bij, als ik zie wat we er nu voor in de plaats gekregen hebben. Kortom LS-Models doe zo verder, ik kijk alvast ook uit volgend jaar naar de nieuwe versie van de I10-rijtuigen. Volgens mij zullen die zeker en vast dezelfde kwaliteit halen zoals nu het geval is met de I11'en.

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Klopt volledig ToThePoint , ik heb die rode dubbeldekker-rijtuigen gehad uit een startset , ook daar zat een stuurstandrijtuig in , en die lichten wisselden heel mooi ,  ik heb die rijtuigen nu niet meer , maar het leek mij simpel maar doeltreffend gemaakt.

De electronica is simpel en doeltreffend, maar hoe men de wissel registreert is tot op heden een raadsel voor me.
Heb 2 zulke stuurstandrijtuigen, ook uit startersets.
Zal iets voor de winter zijn dat ik het verder ga ontleden dan het visuele.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

TreinTeLaat

* Is zo'n decoder dan stuurbaar via het Märklin Mobile station of dient daar iets anders voor gekocht te worden?

Ik weet dat als je verlichting in een rijtuig steekt, dat het vanzelf gaat branden (bij Märklin) als er geen decoder insteekt, en da's natuurlijk niet handig als de trein op een "stelplaats" staat...

Ook is het bij Märklin zo dat de stuurverlichting  (witte lampen in het heengaan en rode als sluitlichten) ook constant branden bij Märklin, en da's eveneens niet realistisch dat die lampen met een trein op een afstelspoor branden

**  En kan er  mij ook iemand vertellen hoe ik zo'n gewoon I11-rijtuig (dus niet enkel de stuurstand)  kan openen?

Ik heb al liggen proberen, maar ik krijg dat dus niet open en ik zou graag enkele ventjes zetten in die rijtuigen. Dus kan er mij iemand aub stap voor stap zetten hoe ik zo'n rijtuig open krijg?

Binco

Misschien nog een leuk idee ...
De I11'en hebben (naar keuze van de reiziger) zonneweering ...
op deze link is het een klein beetje te zien aan het 2de raam: http://www.railfaneurope.net/pix/be/car/I11/B/i11b_oostende.jpg
Ik ga dat zeker is proberen als ik hem ooit[:D] is ga volstoppe me preiserianen en binnenverlichting en al die dingen [:D]

Gerry

Eergisteren is de set ook bij mij aangekomen! Eindelijk is mijn IC-A kompleet[:D]! Vanmiddag de stuurstand eens op enkele testsporen gezet, analoog, en nu merk ik dat de verlichting verkeerd zit [:0]. Voorruit met sluitseinen, achteruit met de koplampen! Nog iemand met deze fout?

the_gold

De wisselstroomset is verkrijgbaar, Decoder zit erin.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door the_gold

De wisselstroomset is verkrijgbaar, Decoder zit erin.

Inderdaad, de decoder zit er standaard in bij de wisselstroomset.

Wat ik me nu afvraag, rijden de stuurstandrijtuigen met een driepuntsfrontsein rond, of hebben ze af en toe ook een 2-puntsfrontsein?

EDIT: Blijkbaar schakelt mijn verlichting ook als volgt om: wit - rood - wit - rood. Omgekeerd net hetzelfde. Hoe kan ik dit oplossen?
Dit probleem heb ik ook met enkele van mijn locs, dus niet alleen bij het stuurstandrijtuig.
Toch nog even vermelden dat ik met het M?rklin digitaal systeem rijd, meerbepaald het eerste Central Station.
Mvg, Jurgen