Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Loc reeks 15/16/18 Nmbs hedendaagse info

Gestart door the_gold, 28 november 2007, 17:07:13 PM

trainfreak

#90
citaat:
Geplaatst door the_gold

Ik denk dat het niet door zal kunnen gaan om naar Gouvy te gaan, mijn vrienden zijn niet echt treinspotters[:p]
Achja; Ik zal wel een beetje vissen in Durbuy dan[;)]




Neem ze gewoon mee naar daar en drop ze in het plaatselijke caf?[:D]

Of laat ze even meegaan, je gaat daar toch geen hele dag rondlopen denk ik?
Spoorse groeten
Dimitri

B-Modelbouw

#91
Noem het gewoon een Luxembourg-Shopping uitstap ... dat ligt niet veel verder dan Gouvy. Voor de brandstof moet je 't niet doen, maar eventueel kun je wat alcolische dranken inslaan ... Ieder excuus is goed om treinen te spotten.

the_gold

#92
Ik ben er jammer genoeg niet geraakt; ik was niet de machinist..euh... chauffeur van dienst[:D]
Volgende keer beter[:)]

the_gold

#93
Iemand nog eventueel info over de reeks 18?
Staan die in Kinkempois er nog samen met die 15?

Reeks 16? nog eentje geschrapt of rijden ze nog allemaal buiten de 07 en 03?

the_gold


cgraaf

#95
Ehhh...

Was dit de laatste rit voor een 15, of rijdt hij nog een poosje door?

(het zal toch niet waar zijn he...)

Gr,
Chris
 

conducteur

#96
dat vroeg ik mij eigenlijk ook af
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

trainfreak

#97
citaat:
Geplaatst door cgraaf

Ehhh...

Was dit de laatste rit voor een 15, of rijdt hij nog een poosje door?

(het zal toch niet waar zijn he...)

Gr,
Chris



Hij rijd nog effe door, maar niet heel lang meer.
Het was een afscheidsrit georganiseerd door TSP.
Spoorse groeten
Dimitri

the_gold

#98
Waarom het zal toch niet waar zijn he?
Zijn tog leuke bakjes. Van mij mogen ze gerust allemaal bewaard worden aangezien het om zo weinig stuks gaat.
Weet er al iemand iets over die 2 18ers en die 15 in kinkempois?
Dacht dat er ook een 16 in oostende stond als plukloc

trainfreak

#99
citaat:
Geplaatst door the_gold

Waarom het zal toch niet waar zijn he?
Zijn tog leuke bakjes. Van mij mogen ze gerust allemaal bewaard worden aangezien het om zo weinig stuks gaat.
Weet er al iemand iets over die 2 18ers en die 15 in kinkempois?
Dacht dat er ook een 16 in oostende stond als plukloc



Van die 2 18'ers blijft er niet veel meer over...
Spoorse groeten
Dimitri

cgraaf

#100
Dat bedoel ik:
Het zal toch niet waar zijn he... te interpreteren als:

JAMMER!

Het zijn fraaie loks, maar de 18-en zijn nog veel mooier.
Zouden ze daar nou niet nog eens een dienst Oostende-Keulen mee kunnen rijden...?
Ik zou een 18 graag nog eens in de heuvels tussen Verviers en Limbourg op foto willen vastleggen!

Maar ja... wat lig ik toch te dromen...

Gr,
C.
 

the_gold

#101
De 1805 van tsp zou dat kunnen doen nog, maar ik dacht dat hij niet meer op het net mag rijden of aleen in de buurt van de tsp loodsen.

Wat er gebeurt met deze in Raeren (03' 06' ) weet ik niet.
En ik denk niet dat de nmbs er nog iets zal aan doen aangezien ze allemaal geplukt zijn en eerder oud ijzer ( jammer genoeg ) zijn.
Als er nog een 18 is die nog volgens mij in de mooiste staat verkeerd dan zal het de 06 zijn en de 05

01 Verschroot
02 Kinkempois klaar voor schroot
03 Raeren
04 Kinkempois klaar voor schroot
05 TSP  ( Oeff[;)] )
06 Raeren


Hebben jullie geen voorgevoel dat er eentje van de 15'ers in leuven of in Sint- P  terecht komt en ik hoop vanharte eentje bij de tsp
Zal mooi zijn voor hen, een 15 , 18 en met tijd een 16.
We kunnen maar dromen he

13erke

#102
citaat:
Geplaatst door the_gold

De 1805 van tsp zou dat kunnen doen nog, maar ik dacht dat hij niet meer op het net mag rijden of aleen in de buurt van de tsp loodsen.

Wat er gebeurt met deze in Raeren (03' 06' ) weet ik niet.
En ik denk niet dat de nmbs er nog iets zal aan doen aangezien ze allemaal geplukt zijn en eerder oud ijzer ( jammer genoeg ) zijn.
Als er nog een 18 is die nog volgens mij in de mooiste staat verkeerd dan zal het de 06 zijn en de 05

01 Verschroot
02 Kinkempois klaar voor schroot
03 Raeren
04 Kinkempois klaar voor schroot
05 TSP  ( Oeff[;)] )
06 Raeren


Hebben jullie geen voorgevoel dat er eentje van de 15'ers in leuven of in Sint- P  terecht komt en ik hoop vanharte eentje bij de tsp
Zal mooi zijn voor hen, een 15 , 18 en met tijd een 16.
We kunnen maar dromen he


1805 heeft geen boordradio meer (moest eruit van de nmbs bij de verkoop, om zeker te zijn dat hij geen diensten meer ging rijden in opdracht van tsp of andere), daarom niet meer toegelaten op het net.
Wacht nog een jaar of 5 en die zal wel weer diensten mogen rijden (als de infrabel top ([}:)]) is vervangen door niet stijfkoppen)

Dieter

#103
Klein stukje uit Op de baan nr86 die deze week in de bus lag.

Het artikel gaat over het 20 jarig bestaan van TSP.


De toekomst

Op het einde van deze eerste twintig jaren kan men stellen dat de balans positief is: de bescherming van het spoorwegerfgoed wordt gewaarborgd en een intensieve medewerking ontplooit zich met de NMBS-Holding. Deze samenwerking is trouwens vastgelegd in het beheerscontract tussen de Staat en de NMBS-groep en in de overeenkomsten tussen NMBS-Holding en de verenigingen. TSP zal zijn taak als beschermer van het erfgoed voortzetten.

Er is vandaag reeds sprake om bijkomend rollend materiaal te verwerven, zoals een elektrische locomotief van de reeks 22 of 23, een 15 of een 16, een diesellocomotief van de reeks 55, enz...



Dit klinkt toch wel vrij positief.
Wetende dat de buitendienststelling van reeks 15 eind dit jaar is bevestigd of zij moesten nog 1 dienst behouden...


Mvg Dieter
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

modelbaanHO

#104
citaat:
Geplaatst door maxim

Geloof je me niet? Lees dan deze tekst (http://staatsbladclip.zita.be/staatsblad/wetten/2007/08/07/wet-2007014257.html)eens na ;-)



Ik geloof je direct[:)] ! Liever dat dan heel die tekst te moeten doornemen. Samenvattingeske ?
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be