Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Loc reeks 15/16/18 Nmbs hedendaagse info

Gestart door the_gold, 28 november 2007, 17:07:13 PM

the_gold

#120
hey Allemaal, denk dat het nog eens tijd is om de topic van onder het stof te halen na enkele maanden.

Momenteel nog in dienst:

1601 02 04 05 06 08
1501 .. ..

Staat de 1802 en 04 nog in Kinkempois?

groetjes[:)]

itchy

#121
Hallo,

Ik ben vorige week toevallig in Kinkempois geweest. De 1503 is zeker ook nog in dienst, stond vorige week naast de 1501 voor nazicht in het atelier.
Er staan ook nog steeds twee (uit elkaar vallende) 18'en, de 1802 en 1804, buiten geparkeerd en ook de 1502, die volgens mij ook buiten dienst is gesteld.

Ik zal straks enkele foto's posten.

Steven

citaat:
Geplaatst door the_gold

hey Allemaal, denk dat het nog eens tijd is om de topic van onder het stof te halen na enkele maanden.

Momenteel nog in dienst:

1601 02 04 05 06 08
1501 .. ..

Staat de 1802 en 04 nog in Kinkempois?

groetjes[:)]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

itchy

#122
Enkele foto's, april 2009:


(sorry, bewogen!)







Meer foto's van Kinkempois vind je op http://s561.photobucket.com/albums/ss52/itchy1000/kinkempois%20etc/?start=1
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

the_gold

#123
Bedankt voor deze foto's!
We staan direct een eindje verder.

Zo te zien is die 15 verplaats en bij een 51 gezet, waarschijnlijk klaargezet voor de schroothoop binnekort.


Sicco

#124
Naar het schijnt staat reeks 16 sinds maandag buiten dienst op ??n loc op reserve na. De omloop is overgenomen door 13's die vrij zijn gekomen dankzij de economische recessie. Andere bronnen spreken ook over het einde van reeks 15 sinds gisteren, maar hiervan nog gene bevestiging gehad

groeten Sicco
(die blij is afgelopen maand nog op reeks 16 af te zijn geweest!)

mark7758

#125
De 1501 en 1504 zouden nog beschikbaar zijn voor diensten. (18-4)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

13erke

#126
citaat:
Geplaatst door Sicco

Naar het schijnt staat reeks 16 sinds maandag buiten dienst op ??n loc op reserve na. De omloop is overgenomen door 13's die vrij zijn gekomen dankzij de economische recessie. Andere bronnen spreken ook over het einde van reeks 15 sinds gisteren, maar hiervan nog gene bevestiging gehad

groeten Sicco
(die blij is afgelopen maand nog op reeks 16 af te zijn geweest!)


Dit heb ik spijtig genoeg ook opgevangen,
over die reeks 15: ik denk niet dat het daarmee al gedaan is, men heeft echt geen am 96 stel op overschot om die 2e P-trein met een 15 te vervangen, tenzij men daar ook een 3000 of een 13 gaat voorhangen natuurlijk...[:(]

the_gold

#127
Heel erg jammer[:(] Hopelijk gaan ze ook niet verwaarloost worden zoals de reeks 18/15 na buitendienst stelling.
Maarja... Zo zal het natuurlijk wel zijn. Ik hoop natuurlijk dat de 1608 bewaard blijft door de nmbs en een mooie plaats krijgt in een Museum als die er komt binnekort. Meschien zal TSP ook wel geintereseerd zijn? Een 18,16,15?


itchy

#128
Ja het gaat ineens wel heel erg snel de laatste tijd vind ik...
Gelukkig kunnen we ze op de modelbaan het eeuwig leven geven (magere troost?!)
Ik zou het onbegrijpelijk vinden mocht men geen reeks 16 bewaren voor het nageslacht, dat was bij de eerste indienststelling toch echt een geweldig stuk techniek in die tijd!
Steven

citaat:
Geplaatst door the_gold

Heel erg jammer[:(] Hopelijk gaan ze ook niet verwaarloost worden zoals de reeks 18/15 na buitendienst stelling.
Maarja... Zo zal het natuurlijk wel zijn. Ik hoop natuurlijk dat de 1608 bewaard blijft door de nmbs en een mooie plaats krijgt in een Museum als die er komt binnekort. Meschien zal TSP ook wel geintereseerd zijn? Een 18,16,15?



Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

chef garde

#129
Tja, na een halve eeuw bolt de 16 nog.  Laat ons idd hopen dat de 1608 bewaard blijft, want persoonlijk vind ik dat de mooiste nog rijdende loc die het spoor heeft!!  De P-treinen Oostende - Schaarbeek worden nu door een 13, 21 of 27 gedaan.  De 1604 heb ik vorige week nog in Gent-Sint-Pieters gezien.  

De 16 rijdt (of reed) als volgt, 's morgens vertrek in Oostende, uitwijken naar groep R schaarbeek.  Dan ontkoppelen en los naar Vorst om daar te koppelen aan een ram (en geen stam ;-)) en dan 's avonds als P-trein van Brussel-Zuid naar Welkenraedt te rijden.  De dag daarop gaat het dan in omgekeerde richting: 's morgens Welkenraedt - Brussel Noord, uitwijken naar Vorst, los naar Schaarbeek en 's avonds als P-trein naar Oostende ...

nmbs

#130
1608 stond deze middag in Schaarbeek groep R met I10'en erachter.....en jammer genoeg ook een 13 v??r de 16....

Mvg Stephane

Anarchy

#131
citaat:
Geplaatst door nmbs

1608 stond deze middag in Schaarbeek groep R met I10'en erachter.....en jammer genoeg ook een 13 v??r de 16....

Mvg Stephane



Ja Stephane ik heb die zien binnen rijden in Brussel-zuid om 16u23 richting Oostende. Het was de 1352 die ervoor hing.

Anarchy

#132
De 1608 stond deze morgen in Schaarbeek groep R ... Vreemd, zou deze nog eens gereden hebben? Want heb die vorige week als voertuig zien vertrekken naar Oostende.

chef garde

#133
Waarschijnlijk opgelapt geweest in TW Oostende.  De 7005 reed gisteren met 2 13'en, ??ntje op sleep wel.  Nochtans goed gekeken in groep R, niks gezien van 16's vandaag ...

Anarchy

#134
Hij stond daar los, redelijk op de zijkant want heb hem vanop L.25 gezien.