Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Loc reeks 15/16/18 Nmbs hedendaagse info

Gestart door the_gold, 28 november 2007, 17:07:13 PM

the_gold

#150

dgrr57

#151
Vandaag op een waals forum (niet TMM) gevonden :

A ne pas rater demain transfert de l'ancienne grue de relevage de Kinkempois + 1802+1804+1502 pour d?molition ? Courcelles par 2 55 TUC

94400 Kinkempois 0400 Courcelles 0745

KINKEMPOIS-A.T. 04h00
Y.VAL-SAINT-LAMBERT 04h10
FLEMALLE-ANNEXE 04h11 sur 04h31
STATTE 04:57 sur 05h17
ANDENNE 05h30
RONET-FORMATION 06h00 sur 06h30
CHARLEROI-SUD 07h32
COURCELLES-MOTTE 07h45

ATTENTION POURRAIT CIRCULER EN AVANCE !!

2 18's en 1 15 minder [:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(]

the_gold

#152
Inderdaad.. Las het op Hgbtf ook.. Sptijg.

Iemand nog de kans gehad een foto te nemen?

mark7758

#153
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

C-rail


B-Cargo

#155
op dinsdag 25 en woensdag 26/8 was 1605 nog eens in actie voor een P-trein !!![:)] (info vandaag gehoord van de verdeler tafel 1 - meerspannige locs)
Ze kunnen die oudgedienden toch nog niet missen precies![;)]

chef garde

#156
citaat:
Geplaatst door B-Cargo

op dinsdag 25 en woensdag 26/8 was 1605 nog eens in actie voor een P-trein !!![:)] (info vandaag gehoord van de verdeler tafel 1 - meerspannige locs)
Ze kunnen die oudgedienden toch nog niet missen precies![;)]


Dedju, gemist ...  13 uitgevallen waarschijnlijk?

the_gold

#157
waarschijnlijk niet, ik heb vernomen dat de 1604 en de 1605 nog 1 p trein zullen slepen en dat de andere bijna allemaal over de kilometers zitten en niet meer onderhouden zullen worden.

conducteur

#158
citaat:
Geplaatst door the_gold

waarschijnlijk niet, ik heb vernomen dat de 1604 en de 1605 nog 1 p trein zullen slepen en dat de andere bijna allemaal over de kilometers zitten en niet meer onderhouden zullen worden.


per/tijdens: week/de weekends/dag/eenmalig/?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

the_gold

#159
Voor zover ik gelezen heb deed hij eergisteren de P 7009 naar schaarbeek en dezelfde dag terug afgevoerd naar Oostende waarschijnlijk.

De locs die waarschijnlijk rijvaardig gehouden zullen worden zijn de 1604, 1605 en misschien de 1608 aangezien deze ook veel aan de kop van de P treinen hangde voordat ze werden vervangen door een 13.

Ik zal ze verdomd missen..
Ik ga wel naar de opendeurdagen bij het Tsp, eens wat schoon foto's van de 1805 gaan nemen!

Sicco

#160
citaat:
Geplaatst door the_gold

Voor zover ik gelezen heb deed hij eergisteren de P 7009 naar schaarbeek en dezelfde dag terug afgevoerd naar Oostende waarschijnlijk.

De locs die waarschijnlijk rijvaardig gehouden zullen worden zijn de 1604, 1605 en misschien de 1608 aangezien deze ook veel aan de kop van de P treinen hangde voordat ze werden vervangen door een 13.

Ik zal ze verdomd missen..



Ik vind dat een opmerkelijke gevolgtrekking; omdat een loc er vroeger vaak voorstond zullen ze hem nu ook wel kunnen gebruiken... Welk nummer er regelmatiger dan andere voor een trein stond (aangezien een loc trekt dus niet hing en zeker niet hangde [:D]) is van niets anders afhankelijk dan van toeval. Voor wat betreft de P-treinen waren er de laatste jaren nu eenmaal een klein aantal series (22, 25 en 16) die alleen hiervoor reden en zodoende ene kleine ge?soleerde omloop hadden. Er was zo ook niet veel kans daar uit te geraken. Als een loc eindigt op ene plaats waar hij de volgende dag weer moet vertrekken met dezelfde trein, is er geen reden anders dan een defect of onderhoud om hem daaruit te halen.

Voor de duidelijkheid, de 16's die niet al eerder geschrapt waren staan allemaal op reserve aan de kant en kunnen dus allemaal bij loctekort worden ingezet totdat ze aan hun revisietermijn zijn (als ze niet rijden komen ze ook niet aan hun kilometerlimiet). Dat is al zo sinds eind april. Met de zomerstop die ten einde is en het vervoer wat weer wat aantrekt is de kans op 16-inzet wellicht wat gegroeid.

the_gold

#161
citaat:

Met de zomerstop die ten einde is en het vervoer wat weer wat aantrekt is de kans op 16-inzet wellicht wat gegroeid.



Ik hoop het maar ik vrees er een beetje voor dat ze nog allemaal zullen ingezet worden..We zullen wel zien.

Sicco

#162
citaat:
Geplaatst door the_gold

citaat:

Met de zomerstop die ten einde is en het vervoer wat weer wat aantrekt is de kans op 16-inzet wellicht wat gegroeid.



Ik hoop het maar ik vrees er een beetje voor dat ze nog allemaal zullen ingezet worden..We zullen wel zien.



Ik ook, maar blijkbaar is het gebeurd dus het kan [:D]
Hoe dan ook uitstel van executie natuurlijk

Sicco

#163
Overigens bedenk ik me net dat er dertien diensten voor reeks 28 bijkomen i.v.m. het rijden van de Benelux en de Opel-treinen naar Nederland. Dat zou inhouden dat er dus dertien diensten die ze nu rijden door andere locs gereden moeten gaan worden. Ik ben heel benieuwd wat dat gaat opleveren...

itchy

#164
Alle zes 16en staan aan de kant in Oostende; 1601 stond vandaag binnen in de werkplaats elektrische tractie, de rest staat buiten. Toch wel indrukwekkende 'oude bakken'...

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail