Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Loc reeks 15/16/18 Nmbs hedendaagse info

Gestart door the_gold, 28 november 2007, 17:07:13 PM

Peter

#180
Ja, ik heb het hier op het forum al en paar keer gemeld. Op het Drehscheibe en het Stummi forum vind ke regelmatig prachtige foto's van Belgische treinen.
Hier in Belgie is het "Fou du rail" forum ook gekend voor zijn dagelijks portie prachtige foto's
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

#181
citaat:
Geplaatst door trainfreak

Er werd gisteren op de TSP rit vertelt dat er in oktober een afscheidsrit van de reeks 16 zou komen. Het zou 17 oktober zijn werd me vertelt, maar op de site is voorlopig nog niets te zien. Dus het is nog niet 'officieel'


Nieuws op TSP-site : het zal 24/10 worden [:p]

the_gold

#182
Interesant, al is het prijskaartje dat dan wel weer niet...

chef garde

#183
citaat:
Geplaatst door the_gold

Interesant, al is het prijskaartje dat dan wel weer niet...

prijskaartje??

trainfreak

#184
citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door the_gold

Interesant, al is het prijskaartje dat dan wel weer niet...

prijskaartje??



Van de TSP rit, zie het bericht van DGRR57 hier enkele posts boven
Spoorse groeten
Dimitri

the_gold

#185
citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door the_gold

Interesant, al is het prijskaartje dat dan wel weer niet...

prijskaartje??



49? voor niet op de baan leden.
Ik vraag me trouwens ook af wat het locnummer zal zijn, ik vermoed de 08 en misschien een andere achteraan?

chef garde

#186
Wat gebeurt er na de laatste rit met deze locs??  Achterlaten en laten verkrotten in de Walen, zodat jointjespaffers er naar believen kunnen graffitti spuiten??  En wordt er door TSP een loc overgenomen??

trainfreak

#187
citaat:
Geplaatst door the_gold

citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door the_gold

Interesant, al is het prijskaartje dat dan wel weer niet...

prijskaartje??



49? voor niet op de baan leden.
Ik vraag me trouwens ook af wat het locnummer zal zijn, ik vermoed de 08 en misschien een andere achteraan?



Ik hoop dat er een parade gaat komen, zodat we alle nog rijvaardige locs naast elkaar zien, zoals ze indertijd met de 18 gedaan hebben[:p]
Spoorse groeten
Dimitri

the_gold

#188
Ik hoop dat ze in Oostende blijven staan na hun buitendienststelling.  Ik denk dat de 08 zal bewaard blijven ( en ik hoop dat dat gebeurt door het Tsp )

Sicco

#189
citaat:
Geplaatst door the_gold

Ik hoop dat ze in Oostende blijven staan na hun buitendienststelling.  Ik denk dat de 08 zal bewaard blijven ( en ik hoop dat dat gebeurt door het Tsp )



Waarom denk je dat?
En als je het h??pt, waarom een speciale loc (en dan nog wel alleen speciaal om zijn kleedje) bewaren en niet een 'gewone', bijvoorbeeld de technisch beste?

dgrr57

#190
citaat:
Geplaatst door chef garde

Wat gebeurt er na de laatste rit met deze locs??  Achterlaten en laten verkrotten in de Walen, zodat jointjespaffers er naar believen kunnen graffitti spuiten??  En wordt er door TSP een loc overgenomen??

Zijn er geen jointjespaffers in Vlaanderen [?][?][?]
Ook geen graffiti spuiters [?][?][?][?]
Allez, ik keer terug in mijn Waals kotje [:(][:(][:(][:(][:(]

chef garde

#191
citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door chef garde

Wat gebeurt er na de laatste rit met deze locs??  Achterlaten en laten verkrotten in de Walen, zodat jointjespaffers er naar believen kunnen graffitti spuiten??  En wordt er door TSP een loc overgenomen??

Zijn er geen jointjespaffers in Vlaanderen [?][?][?]
Ook geen graffiti spuiters [?][?][?][?]
Allez, ik keer terug in mijn Waals kotje [:(][:(][:(][:(][:(]


massa's!
helaas wel!
en tja ...

Peter

#192
citaat:
Achterlaten en laten verkrotten in de Walen


Niet alleen in de Walen. ook hier in Antwerpen (Vlaanderen) kennen ze er wat van. Het bekijken van zo'n foto is heel slecht voor mijne bloeddruk.[:(!][:(!][:(!][:(!][:(!]

Met vriendelijke groeten
Peter

the_gold

#193
citaat:
Geplaatst door Sicco

citaat:
Geplaatst door the_gold

Ik hoop dat ze in Oostende blijven staan na hun buitendienststelling.  Ik denk dat de 08 zal bewaard blijven ( en ik hoop dat dat gebeurt door het Tsp )



Waarom denk je dat?
En als je het h??pt, waarom een speciale loc (en dan nog wel alleen speciaal om zijn kleedje) bewaren en niet een 'gewone', bijvoorbeeld de technisch beste?



Ik vind dat hij nog in uitstekende staat is en door zijn uniek liverei maakt hij het toch speciaal. Daarnaast heeft hij ook met de kerstactie rondgereden+kids foundation. Waarom moet de technisch beste loc bewaard blijven als deze toch niet meer op het net mag komen ? Ik denk dat de gedachte van de historie van de loc meer een rol speelt. Bijna altijd kwam deze loc aan zijn trekken voor bevoorbeeld de lourdestrein, meetreinen, de laatst ingelegde nachtreinen. Ik herinner me nog goed de dag dat de stationchef van Oostende bij me stond en vertelde over 'de goudklomp' die toch de laatste jaren door veel spotters en treinfanaten een loc was die nauw bij het hart lag. Bij mij dus ook [:)]

nohab

#194
Voor zover dat ik weet, de 16 die zal voorbehouden worden is een van de eerste reeeks ( 1601 tot 1604 ), die tot naar Spiez reed met Railtour Freccia del Sole...